Кметовете Димитър Николов и Иван Алексиев настояват за целогодишна натовареност на Летище-Бургас
Кметовете на Бургас и Поморие – Димитър Николов и Иван Алексиев отново остро настояха за конкретни стъпки към откриване на нови въздушни маршрути от и до Летище Бургас, както и за привличането на нови авиокомпании, които да оперират тук. Те представиха и аргументираха исканията си по време на поредна среща с главния изпълнителен директор на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ АД д-р Франк Кванте и директора на Летище Бургас Георги Чипилски. На нея присъства и Деляна Цонева, председател на Бургаска регионална туристическа камара.
Ние говорим от името на жителите на Южното Черноморие и местния бизнес, готови сме да помагаме, но разчитаме на по-голяма активност и от страна на концесионера на летището, защото въпреки обещаваните през годините от вас полети през зимата, те не са факт, казаха двамата кметове. Димитър Николов припомни, че от 6 години именно по предложение на „Фрапорт“, южните морски общини заделят средства от бюджетите си за специален фонд за стимулиране на полети през зимата и преди летния сезон и ги предоставят на „Фрапорт“. По думите му концесионерът не е направил достатъчно тези средства да се инвестират за дофинансиране на зимни полети от и до летище Бургас. Сумата е 200 000 евро. Вече 6 години отделените суми не се оползотворяват от концесионера за привличане на авиокомпании или за маркетинг и таргетиране на пазара.
Община Бургас и Община Поморие са изпълнили всички искания на концесионера през годините – съдействие за експресно съгласуване на документация, създаването на специален фонд за стимулиране на полети, предоставянето на рекламни площи и информация, участие в многобройни срещи, но въпреки усилията, ангажиментите към региона остават неизпълнени. Участниците в срещата изразиха несъгласие с политиката на концесионера от бургаското летище да се изпълняват предимно карго полети за сметка на пътническите, защото това няма добавена стойност за региона.
„Очаквам да ни представите план за реализацията на този фонд. Ако решите, че това е най-ефективно, превеждайте ги директно на авиопревозвачите като финансова подкрепа, вложете ги в маркетинг, но очакваме конкретни резултати“, каза кметът Димитър Николов.
Представителите на „Фрапорт“ поеха ангажимент да организират среща с авикомпании, за да ги информират за възможностите на съществуващия фонд за подкрепа.
„Ако се наложи, кметовете на Поморие и Созопол ще поискаме разваляне на концесията с „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“. Според много жители на нашите общини, през зимата бургаското летище се неглижира умишлено.“, заяви кметът на Поморие Иван Алексиев.
По време на срещата от Бургаска регионална туристическа камара изявиха желание да изготвят база данни кои места за настаняване работят през зимата или могат да отворят през зимата. Според домакините на срещата местният бизнес е гъвкав и може да реагира при всякакви условия. На следваща среща се очаква ръководството на „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“ да предложи общи мерки, които да направят Летище Бургас по-използвано извън летния сезон, и тези мерки да се изпълняват в партньорство със заинтересованите местни власти и жители на Бургас и другите южни морски общини.
Този от ямбол или сливен дето се писал бургазлия, че не иска полети да си ходи на село на тишина.
Успех в битката за Бургас!
Въпросът е, че на ТИМ така им изнася. Тук върви каргото от Арсенал и ВМЗ за Пшежов, КСта зареждат джет ...а ние ходим я до Варна я до София за пътнически полети.
Туризмът по това време не е определящ за морето, по скоро полети са необходими за големия бизнес и поминъка тук. А квото се излъже да дойде/замине на туризъм е добре дошло. С няколко години последователност е напълно възможно да се лети от/до Европа от Сарафово. Сега варненци с тази Виена вс. ден и Истанбул - нямат стигане за съжаление. Иначе туристически обекти, дадености и инфраструктура каквото има на север го има и тук, ама тези, от които зависеше навремето - са лапали ...мухите
На това не му ли казва рекет ?
и хубавото летище.
Оператора има роля, но не е решаваща. Основното са авиолиниите - ако не им излизат сметките, не летят. Властта да говори с тях, а оператора е помощен фактор.
Отделно, локалния патриотизъм не е солидна база за туризъм - туристите не са патриоти.