ЛУКойл с най-големи продажби сред веригите бензиностанции през 2010-а
Пазарният дял на ЛУКойл България достига 45% при веригите бензиностанции с реализирани продажби за 3,33 млрд. лв. през 2010 г., съобщи Investor.bg. Под марката ЛУКойл у нас работят над 200 бензиностанции, включително на франчайз.
Макар да са лидер по обем на продажби, ЛУкойл са със кромни печалби в сравнение с другите играчи на този пазар у нас. Така най-голяма печалба за миналата година отчита ОМВ България - 33,5 млн. лв., или над половината от общата печалба, която е 62 млн. лв. Веригата на OMV включва 92 бензиностанции, включително с марката Avanti. ОМВ е на второ място по пазарен дял с 22% и 1,6 млрд. лв. продажби.
На второ място по печалба за 2010 г. е Шел България със 17,9 млн. лв. Компанията празнува 20-та си годишнина у нас, като тя е първата международна верига, стъпила в България.
Ромпетрол има 29 собствени бензиностанции и доставя горива на още 28 бензиностанции, като формира 5% пазарен дял и 1,87 млн. лв. печалба за 2010 г.
„Петрол“ АД е лидер по брой бензиностанции, които са общо 400. Това са обаче сравнително неперспективните бензиностанции, тъй като след приватизацията през 1999 г. Петрол АД продаде на ОМВ 25 от най-добрите си обекти, а по-късно продаде на Лукойл други 75 от тях. Така от 500 бензиностанции броят им намаля до 400.
Финансовите резултати на Петрол АД са слаби на фона на ОМВ България и Шел България, като за 2010 г. печалбата е 2,3 млн. лв., а за 2009 г. дружеството реализира загуба от 15,5 млн. лв.
Добави Коментар