Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Може ли онлайн търговецът да откаже възстановяване на сумата?

Габриела Руменова изтъкна, че срокът за рекламация е до две години от закупуването, но обикновено търговецът предлага ремонт
Ключови думи: Габриела Руменова, онлайн, онлайн търговия, търговец, възстановяване на сумата

Хубавото е, че може да върнем повечето стоки, които сме си купили онлайн за Коледа и Нова година в законоустановения 14-дневен срок. За тези групи продукти, за които правото на отказ не се прилага, търговецът трябва предварително да ни е уведомил, че нямаме такава опция. Това обясни по телевизия Bulgaria ON AIR Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“.

В студиото на „България сутрин“ тя поясни, че правото на отказ от онлайн покупка е безусловно - не е нужно да посочваме каквото и да е обяснение, но не трябва да сме използвали стоките. Процедурата за упражняване правото на отказ е до 14 дни от доставката да уведомим търговеца за желанието си да развалим договора, като е добре да го направим писмено, за да имаме доказатлества, че е в срок и надлежно. Най-добре е чрез т.нар. стандартен формуляр за отказ. 

„Търговецът е длъжен по закон да го предостави най-късно с изпращането на покупката, но в практиката имаме и случаи, в които не го прави. Заради това преди месец от платформата „Ние, потребителите“ предоставихме образец на такъв формуляр, който може да бъде използван“, каза още Руменова. 

След това до 14 дни трябва да върнем покупката на търговеца и да имаме доказателство за това. 

На въпрос на водещия Виктор Дремсизов може ли е-магазинът да откаже да върне парите и да предложи ваучер или замяна експертът обясни, че законът задължава търговеца да възстанови заплатената от потребителя сума, но може да поиска от него да поеме куриерските разходи по връщането на стоката, ако предварително го е обявил. 

Руменова припомни, че отговорността пратката да пристигне в срок е изцяло на онлайн магазина и не може потребителят да бъде пренасочван към куриера. „Ако до 30 дни не ни доставят стоката – имаме право да не я приемем и не дължим нищо“, разясни тя.

„Сигурно в двата работни дни ще има доста хора, които ще очакват да получат своите пратки.
Колкото и да е голяма опашката и да недоволстват хората, да отворят кутията и да видят какво има вътре. Да огледат за външни несъответствия или ако се предполага, че продуктът има някаква функционалност, да я изпробват. Най-лесният начин е да откажат приемането, вместо да влязат в спиралата на рекламацията“, посочи Руменова в отговор на въпрос на водещата Мария Константинова какви са правата ни и същата ли е процедурата, ако някоя от закупените за празниците стоки има някакъв дефект. 

Специалистът добави, че срокът за рекламация е до две години от закупуването, но обикновено търговецът предлага ремонт, а това в повечето случаи не устройва потребителите. Затова тя препоръча преди покупката да гледаме дали търговците предлагат опцията“Тест и преглед“. „Важно е да обръщаме внимание и на това откога е онлайн магазинът, да не е от съвсем скоро, да има достатъчно информация за търговеца, да има телефон, чрез който може да се свържем, а не просто една форма, през която да поръчаме нещо. Трябва да има доста подробно описание на стоките, които предлагат и на общите условия, при които се извършват продажбите“, подчерта Габриела Руменова. 

За всяка една покупка трябва да искаме касова бележка и да я пазим. Не на последно място да знаем, че когато купуваме от физическо лице, нямаме правата, които имаме, когато пазаруваме от истински търговец.
 

1
Коментара по темата
1.
Що за глупост??
27.12.2022 14:09:29
Търговецът е виновен за забавянето на куриера??
  Добави Коментар
Ботоксът на д-р Гудз внесен нелегално от Турция, съхранявала го в дома си Властелинът на отровата няма медицинско образование, а само сертификати Китай отвърна на удара и Тръмп е в деликатна ситуация Експерти предупреждават, че от търговската война ще пострадат потребителите в САЩ, тъй като митата ще предизвикат повишаване на инфлацията
Трагедия в образователен център, 10 шведи убити Има и ранени, стрелецът е ликвидиран Коцето и Кобилкина с пикантен разговор (18+) Те размениха фрази
Много е чаровна Джорджи обра точките във Фейсбук Феновете на банани трябва да знаят, че... Една от най-честите грешки при съхранение на банани е поставянето им в купа с други плодове 
Путин подписа любопитен указ Руската федерация ще организира... Земетресение до България Природното бедствие стана в Република Северна Македония
Млади мъже занесоха ковчег на... Спортната организация Далас Маверикс Много е ексцентричен Енцо Фернандес с интересно хрумване
Тази котка гази наред в... Сибирският тигър започна да напада често дори... мечки Чудовищен проблем за България Славната родна борба, захранвана мощно от селата, сякаш е туширана