Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Скъпотия: Броим от 13 000 лв. нагоре за кола над 10 години

Цените на употребяваните автомобили са най-високи за всички времена и вероятно скоро ще паднат,  прогнозират експерти
Ключови думи: автокъща, автомобил, втора ръка, стара кола, цена

Заради кризата с доставките и поскъпването на новите автомобили през 2022 г. цените на употребяваните коли поскъпнаха драстично в цяла Европа, включително и в България. Редица експерти смятат, че историческият връх на возилата на старо е достигнат и през следващата година цените ще спират да растат, пише „24 часа“.

В момента на нашия пазар трудно могат да се намерят автомобили до 5 години, които да са по-евтини от 20 000 лева. В най-големите сайтове за употребявани возила у нас в момента има предложения, които се броят на пръстите на едната ръка. Това са няколко дачии и пежа на солидни километри. Всичките други оферти започват от 20 000 лева, толкова колкото струваха базовите версии на чисто новите миниавтомобили преди COVID кризата.

При 10-годишните употребявани возила ситуацията е същата, само че цените започват от 10 хиляди лева нагоре. Масово офертите за автомобилите на тази възраст всъщност започват от 13 хиляди лева за модели от малкия клас като Citroen C3, Skoda Fabia и Nissan Micra.

Високите цени на употребяваните автомобили в България, които според някои търговци са скочили с цели 50 процента за последните 2 години, се дължат и на ограничения внос. Дефицитът е заради поскъпването на возилата на старо в Западна Европа, а и по-голямото търсене там. По-голямата част от употребяваните автомобили, които стоят пред автокъщите в Германия, Швейцария, Франция, Нидерландия и Белгия са непродаваеми, защото са много скъпи за нашия стандарт.

У нас идват предимно ударени автомобили и такива с дефекти. След като се оправят обаче от българските тенекеджии и автомонтьори, повечето от тях се връщат обратно на Запад, предимно в Италия, където се препродават на по-високи цени, отколкото могат да се вземат в България, и в повечето случаи с превъртян километраж.

В Германия (най-големия пазар на коли втора ръка в Европа) изчислиха, че тази година за всички модели увеличението на цената е 19% спрямо предходната. Това е резултатът от текущия индекс на цените на употребяваните автомобили (AGPI) на AutoScout24. Годишната средна цена на возила на старо в Германия са впечатляващите 27 497 евро, абсолютен рекорд.

Една от основните причини за значителното увеличение на цените на пазара на употребявани автомобили е и по-ниското предлагане. Обявите за продажба на дизелови автомобили през тази година са паднали с 23 процента, а за тези с бензинови двигатели с 27 на сто. 39 процента по-малко е предлагането спрямо 2021-а на електрически коли, 23 процента на хибридни превозни средства.

Цените на употребяваните автомобили са най-високи за всички времена и вероятно скоро ще паднат,  прогнозираха обаче от финансовия отдел на Volkswagen.

Финансовият директор на германския автомобилен гигант Франк Фидлер дори е на мнение, че цените вече бавно падат, тъй като хората очакват рецесия и са по-предпазливи с харченето на парите. Според специалисти роля за спирането на покачването на цените на употребяваните автомобили ще изиграе и краят на периода на евтините кредити.
 

19
Коментара по темата
19.
Gotti
27.12.2022 14:45:33
За всичко си има логично обяснение. В момента заради ковид и войната има страхотно забавяне на доставките на нови автомобили, което води до това ценита колите на 5-10години да биват надувани в Европа защото има търсене а няма нови. Прост личен пример- заради катастрофа застрахователят ми изплати 10к за кола която купих за 6,5к преди 3 години. На пръв поглед всеки ще каже че съм на далавера, но за жалост същата кола която купих тогава сега върви на 11к+, тоест пак трябваше да се бръкна ако исках да имам същата кола.
И друг пример- преди в мобилето можеше да се намери таралястник за временно ползване на цена до 1к, сега вече тези коли ги няма.
Така че вината не е само в нашите джамбази, а трендът е в цяла Европа.
18.
Алпинист
27.12.2022 08:27:53
Тренда е всички таралясници до 2 години в завода за метал, затова и надуват цените за последно.Всичкте СА В ПРЕДСМЪРТНА АГОНИЯ. Най инфантилните и бедните влагат пари в автомобили.Ганьо е просто човече Живее в комуно чифутски кибуц ,отвсякъде залят с мизерия и терор, но колата му е проблемът ,защото иначе не може не премести никъде диабетнот си телково ли друг вид болнаво трупно инвалидизирано месо.
17.
Ташко
26.12.2022 21:31:58
Жалко, че живеем в първобитно общество от ганьовци, в което колата е значка за житейски успех. Моята основно стои в гаража, замених я с колело преди година. И въпреки катастрофалната велосипедна инфраструктура в праисторическия ни град, успявам да съм мвого по-мобилен от преди.
16.
Светла му памет и вечна слава на Бай Тошо
26.12.2022 21:18:06
То пък като си купиш нова кола , ПАК НЕ Е гаранция за нищо ! Навремето си спомням шефа наброи луди пари за няколко чисто нови Опела "Астра " ! И какво ? още на четвъртата година започна да избива ръжда по шевовете на купето , без колите да са били удряни ! А гаранцията естествено беше 3 години ...
Такива боклуци и при Бай Тошо даже нямаше ...
15.
Кире
26.12.2022 19:17:24
Много хора влагат пари в момента в автомобили. По добре е отколкото обезценени хартийки. А относно цените - по високи ще стават. Както е в другите държави. Нали от там идват.
14.
Справка
26.12.2022 19:06:00
Нищо няма да падне. Когато олиото стане пак 2 лв тогава и цените на колите ще се нормализират. С тези горива транспорта от чужбина гони 2хил.лв. Колата здрава или счупена струва пари, защото е продава германеца Мехмед, Сергей....... Истината е че за нови коли се чака страшно много и белите хора не си ги продават до като не вземат новата. Ганьо по рождение разбира от всичко и все някой му е виновен. Цените в БГ са в лева а в Европа евро. 5000 евро са приблизително 10 хил. лв. Цената на автомобил е с разходи по транспорт, данък към държавата, евентуален ремонт и/или/ боядисване, почистване и комисион за продавача. Цената не е за 3-4 годишни автомобили и пробег 20-30хил.км. Останалото е мечти и пожелания. Но най-точно народа го е казал:
Гладна кокошка просо сънува.
13.
До ганьо
26.12.2022 16:03:30
Проблемът на Ганьо не е в автомобилите. Автомобилът е свобода на всеки член от семейството. Ганьо живее в апартамент тип кокошарник с други мушмуроци. Да си купи къща с двор. Да живее като нормалните хора на запад, а не да иска от общината паркоместа до кокошарника.
12.
Иван
26.12.2022 15:53:37
Купих Рено Клио преди 11 години. Колата беше на 12 години, тогава разбира се. Километражът показваше 88 000 км. Карам я още и вече е на почти 24 години. Не ми е създавала проблеми, но ако кажа, че не е стара, ще излъжа. Сега Клио на 10 години струва около 10 000 лева. Лично аз мога да ги дам, но мисля, че не си заслужава. Моятя я купих за 3000 лева, а сега трябва да платиш три пъти повече, та и отгоре. Моето мнение е, че сегашните цени не са реални.
11.
do rando 10
26.12.2022 15:19:27
както винаги,абсолютно си прав....!!!!

Ханс идващ на почивка в Слънчев бряг,с учудване позна Audi-to си на паркинга,на хотела,което беше оставил преди 15 години за скраб в Германия........това е....
10.
Rando
26.12.2022 14:31:28
Така е защото тука всеки иска да има кола,семейство от 3ма човека пред блока имат по 5 таралясника с 1 милион километра всеки

Ганьо ако имаше лесно щеше и в кенефа да ходи с кола

Да не говорим,че в БГ се продават коли които са за брак в всяка една нормална държава,да може Ганьо да се трепе,англичанина и германеца малко от малко имат мозък,не само тарикатлъци
9.
Дааа
26.12.2022 14:14:20
Да си ги карат автоджамбазите. Точно тия около 10 години и досега са най-големите боклуци.
Двигателя е консуматив и се сменя на 150 хил. километра. Автоматичните скоростни кутии са ужас, то който си вземе такава кола нова като си навърти километрите да си я кара за скрап, То като ще купуваш новдвигател за 15 хил. лева и ремонт на скоростна кутия за 10 хил, ми вземети си нова, поне знаете, че в гаранията ви я оправя некадърния счетоводител на производителя. Защото, ао не знаете, колите вече се мислят от счетоводители, не от инженери.
8.
dqdo mraz
26.12.2022 13:42:36
При положение че има хора работещи за смешни пари, които всяка година дават по 2500 лв за новия айфон, 10 000 лв за кола не ми се виждат толкова много. Едно нормално колело стана 1500-2000 лв вече, тротинетките дето ги карат са по над 1000 лв. Добре е колата да е под 10 годишна, но има значение и как е била поддържана и карана, понеже няма как да знаеш историята на колата със сигурност, всичко е на късмет и се предполага че по-новото е по-запазено, но невинаги е така.
7.
Scrooge McDuck
26.12.2022 13:27:32
Казва се инфлация не поскъпване! Благодарете на умните политици навсякъде не само в България.
6.
Възмутен теляк
26.12.2022 13:17:49
Какво бройте, бре ? Това е финансово престъпление, плащанията над 10 00 лева в брой са забранени.
5.
Мъро
26.12.2022 13:13:48
Един автомонтьор се мъчи да запали една кола на един мой комшия,колата е над 15г и ми казва колите втора употреба достигат цените на новите,кой ще им ги купи,хората затова си ремонтират старите.Аз добре че си я бракувах само плащане на данъци скъпи авточасти,горива консумативи....e
4.
градски
26.12.2022 12:31:57
Те хубаво искат да продават на тези цени но трябва да има и кой да им ги даде. Чисто нова кола 50хил лв. А 5г бракма от същата марка и модел - 39хил.
3.
Жалко
26.12.2022 11:52:44
Реалността е че парите станаха хартия . За година всичко поскъпна двойно. Който държи хартия гори
2.
А бе
26.12.2022 11:51:21
То добре,че цените на новите коли падат ...
1.
Haha
26.12.2022 11:42:48
Българина иска всичко да му е без пари-техника,храна,кола,майсторите да му работят за без пари и на всичкото отгоре заплатата му да е няколко хиляди.На всичкото отгоре 89% са мързеливи и некадърни.Останалите 20% си бачкат,вадят си добри пари и не се оплакват от живота
  Добави Коментар
Без паника! Зимата смалява пенисите с 50% Просто влезте в топла стая или си вземете хубава топла вана и ще се оправите, посочват експерти 6 начина да разберете дали връзката ви с любимия е реална или е просто илюзия Това вълшебно чувство „любов от пръв поглед“ може да не е толкова истинско
4 зодии, които обичат да симулират щастие Ето кои са те  Най-вкусната и мека домашна питка с мак и сусам Вижте рецептата
Храните, които борят стреса, напрежението и безпокойството Тези храни и напитки ни помагат да се отървем от негативните емоции и да си дадем поне малко спокойствие Тийнейджъри нападнаха продавач е столичен мол 16-годишните хулигани избягали, извикаха полиция и линейка в търговския център
Йордан Цонев: Санитарният кордон не ни притеснява Ние не сме участвали в нито една коалиционна конфигурация, когато Бойко Борисов е бил премиер, заяви още той Ще донесе ли новата седмица затопляне на времето Над планините ще бъде предимно слънчево с разкъсана облачност
Общините борят боклука с вдигане на промилите Повече с 2000 тона Дянков: Много вероятно е да влезем в еврозоната през 2028-2029 година Инфлацията, дефицитът и още други дупки са все още спънка за влизането ни в еврозоната, посочва екс финансовият министър
Официално зарязва чалгата, ето с какво ще се занимава Ромският славей прохожда в актьорството Отиде си режисьорът, обучил Иво Димчев, Нети, Орлин Павлов, Елена Петрова Творецът Николай Георгиев основа легендарния Театър-студио 4ХС и Театър – лаборатория „Алма Алтер"