Соларен автомобил измина с едно зареждане 1000 км за рекордно време
Експериментален електромобил със соларно захранване успя да измине хиляда километра с едно зареждане за по-малко от 12 часа, което - ако бъде потвърдено официално от Книгата на рекордите "Гинес" - е най-доброто постижение от този род, предава dnevnik.bg.
Sunswift 7 е разработка на студенти от Университета на Нов Южен Уелс в Австралия. Тестът е извършен на писта на Австралийския център за автомобилни изследвания (AARC) в Уенслейдейл, по която са направени 240 обиколки със средна скорост 85 км/ч за 11:53:32 часа.
След 12 часа зареждане е можело колата да спира само за да се сменят водачите, при спукване на гума и при инцидент, но за не повече от 15 минути. Гума се спуква и инцидент се случва с батерията, като екипът успява да го отстрани за 14 минути и 52 секунди.
Колата е поредната от тази серия, започната през 1996 г. в университета в Сидни. Теглото ѝ е само 500 кг, т.е. около една четвърт от тази на Tesla, и има много добра ефективност, включително заради двигателите и аеродинамичния дизайн.
"По време на рекордния опит потреблението беше само 3.8 kWh/100 км, докато най-ефективните електромобили на пътя в момента са постигали 15 kWh/100 км, а средният показател при тях е 20 kWh/100 км", казва проф. Ричард Хопкинс, ръководител на екипа. Той е печелил четири титли във Формула 1 като ръководител на операциите в Red Bull.
По думите му рекордът е показал какво е възможно и кое е постижимо. Той напомня, че все пак колите за движение по пътища са натоварени освен с различни удобства, така и със системи като еърбег или климатична инсталация.
По данни от февруари тази година най-ефективната кола с електрическо задвижване за масова употреба в Австралия е Tesla Model S Plaid+, способна да измине около 837 км с едно зареждане.
Хопкинс отдава дължимото и на студентите. "Да не забравяме, че това не са най-добре платените специалисти по създаване на автомобили в лабораториите на "Мерцедес" в Щутгарт. Това са шепа много умни аматьори, събрали всички съставни елементи и сглобили ги по брилянтен начин."
Той допълва, че не би ги нарекъл "нормални студенти", защото репутацията на университета като водещия по инженерни науки в Австралия привлича най-добрите. "Само си представете какво биха могли да постигнат, когато ги пуснем в реалния свят."
"Работил съм за Формула 1 и никой не си мислеше, че след 5 или 10 години по пътищата ще има такива коли. Но технологиите в тях наистина чертаят нови граници и някои от тях се прилагат в стандартните коли. Това се опитваме да направим и със Sunswift."
Добави Коментар