Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

НСИ: По-скъпо са ни стрували развлеченията и храните през ноември

Ключови думи: нси, инфлация, развлечения, храна, ноември

През ноември 2022 г. месечната инфлация е 0.8% спрямо предходния месец, а годишната инфлация за ноември 2022 г. спрямо ноември 2021 г. е 16.9%.1. Това сочат статистическите данни на НСИ.
Инфлацията от началото на годината (ноември 2022 г. спрямо декември 2021 г.) е 15.8%, а средногодишната инфлация за периода декември 2021 - ноември 2022 г. спрямо периода декември 2020 - ноември 2021 г. е 14.6%.

През ноември 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в следните потребителски групи са се увеличили, както следва:
· развлечения и култура - увеличение с 2.9%;
· съобщения - увеличение с 2.7%;
· здравеопазване - увеличение с 1.7%;
· хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 1.7%;
· ресторанти и хотели - увеличение с 1.0%;
· жилищно обзавеждане, стоки и услуги за домакинството и за обичайното поддържане на дома - увеличение с 0.7%;
· разнообразни стоки и услуги - увеличение с 0.6%;
· облекло и обувки - увеличение с 0.6%;
· алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.5%;
· образование - увеличение с 0.4%.

През ноември 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в следните потребителски групи са се понижили, както следва:

· жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 1.5%;
· транспорт - намаление с 0.5%.

През ноември 2022 г. са се увеличили цените на следните хранителни продукти: краставици - с 13.6%, домати - с 12.0%, извара - с 8.5%, яйца - с 6.4%, пълномаслено и нискомаслено прясно мляко - с по 4.8%, гъби - с 4.1%, кашкавал - с 3.8%, сол - с 3.5%, плодови сокове - с 3.4%, зрял лук - с 2.9%, бира - с 2.9%, месо от едър рогат добитък - с 2.8%, кореноплодни зеленчуци (моркови и червено цвекло) - с 2.8%, замразена риба - с 2.7%, кисело мляко - с 2.7%, ориз - с 2.7%, трайни колбаси - с 2.6%, сушени зеленчукови подправки - с 2.5%, сирене - с 2.4%, зрял боб - с 2.0%, шоколад и шоколадови изделия - с 1.8%, макаронени изделия - с 1.6%, малотрайни колбаси - с 1.6 %, вина - с 1.4%, типов и ръжен хляб - с 1.3%, захар - с 1.3%, сладка, мармалади и мед - с 1.0%, оцет - с 0.9%, газирани напитки - с 0.7%, брашно - с 0.5%, бял хляб - с 0.5%, мляно месо (кайма) - с 0.4%, месо от домашни птици - с 0.1%, и други.

През ноември 2022 г. са се намалили цените на следните хранителни продукти: зеле - с 14.7%, листни зеленчуци - с 9.0%, цитрусови и южни плодове - със 7.3%, ябълки - с 2.6%, зрял чесън - с 2.1%, минерална вода - с 2.0%, олио - с 1.6%, маргарин - с 1.4%, хляб „Добруджа“ - 1.0%, картофи - с 0.9%, млечни масла - с 0.5%, зелен лук и праз - с 0.5%, свинско месо - с 0.3%, маслини - с 0.1%, и други.

През разглеждания месец в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано увеличение на цените при: топлинна енергия за отопление - с 24.1%, други пощенски услуги (куриерски услуги) - със 17.0%, финансови услуги на банки - с 5.7%, пакетни услуги за почивка и туристически пътувания в страната - с 5.6%, автомобилни застраховки - с 3.3%, други почистващи и дезинфекционни средства (течни препарати за почистване на дома) - с 2.5%, цветарство - с 2.3%, газ пропан-бутан за ЛТС - с 2.2%, кина и театри - с 2.1%, отоплителни уреди - с 2.0%, перални и съдомиялни - с 1.2%, поддръжка и ремонт на ЛТС - с 1.2%, обувки - с 1.0%, дизелово гориво - с 1.0%, услуги по обществено хранене - с 1.0%, фризьорски услуги - с 1.0%, въглища - с 0.8%, нови автомобили - с 0.7%, услуги по краткосрочно настаняване - с 0.6%, облекло - с 0.5 %, прахове за пране - с 0.3%, гуми за автомобили и велосипеди - с 0.3%, и други.

През ноември 2022 г. в групите на нехранителните стоки и услугите е регистрирано намаление на цените при: централно газоснабдяване - с 41.2%, метан за ЛТС - с 36.7%, международни полети -
със 7.5%, електрически уреди за лична хигиена и разкрасяване - с 2.9%, прахосмукачки - с 2.4%, лаптопи - с 2.3%, автомобилен бензин А95Н - с 1.8%, пелети - с 1.6%, продукти за лична хигиена - с 1.5%, автомобилен бензин А100Н - с 1.4%, телевизори - с 0.9%, козметични продукти - с 0.8%, материали за ремонт и поддържане на жилище - с 0.2%, дърва за отопление - с 0.1%, и други.

През ноември 2022 г. е регистрирано увеличение на цените на лекарствените продукти с 2.2%. Цените на стоматологичните и лекарските услуги са се увеличи съответно с 0.8 и 0.6%.
Хармонизиран индекс на потребителските цени (ХИПЦ)

Според ХИПЦ през ноември 2022 г. месечната инфлация е 0.6% спрямо предходния месец, а годишната инфлация за ноември 2022 г. спрямо ноември 2021 г. е 14.3%.1

Инфлацията от началото на годината (ноември 2022 г. спрямо декември 2021 г.) е 13.4%, а средногодишната инфлация за периода декември 2021 - ноември 2022 г. спрямо периода декември 2020 - ноември 2021 г. е 12.4%.

Според ХИПЦ през ноември 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в следните потребителски групи са се увеличили, както следва:

· съобщения - увеличение с 2.8%;
· хранителни продукти и безалкохолни напитки - увеличение с 1.7%;
· здравеопазване - увеличение с 1.7%;
· разнообразни стоки и услуги - увеличение с 1.3%;
· развлечения и култура - увеличение с 1.2%;
· ресторанти и хотели - увеличение с 0.9%;
· облекло и обувки - увеличение с 0.6%;
· жилищно обзавеждане, стоки и услуги за домакинството и за обичайното поддържане на дома - увеличение с 0.6%;
· алкохолни напитки и тютюневи изделия - увеличение с 0.5%;
· образование - увеличение с 0.4%.

Според ХИПЦ през ноември 2022 г. спрямо предходния месец цените на стоките и услугите в следните потребителски групи са се понижили, както следва:

· жилища, вода, електроенергия, газ и други горива - намаление с 2.4%;
· транспорт - намаление с 0.5%.

Индекс на цените за малката кошница (ИЦМК)

Според индекса на цените за малката кошница през ноември 2022 г. се регистрира увеличение с 1.4% на месечна база и с 21.4% от началото на годината (ноември 2022 г. спрямо декември 2021 г.).1

През ноември 2022 г. цените на стоките и услугите от малката кошница за най-нискодоходните 20% от домакинствата са се променили спрямо предходния месец, както следва:

· нехранителни стоки - увеличение с 1.8%;
· хранителни продукти - увеличение с 1.5%;
· услуги - увеличение с 0.5%.

Месечната инфлация е 0.8%, а годишната инфлация е 16.9%. Инфлацията е измерена чрез ИПЦ, като месечната инфлация се отнася за ноември 2022 г. спрямо предходния месец, а годишната инфлация е за ноември 2022 г. спрямо същия месец на предходната година.
През ноември 2022 г. спрямо предходния месец най-голямо е увеличението на цените в групите: развлечения и култура (+2.9%), съобщения (+2.7%), здравеопазване (+1.7%), хранителни продукти и безалкохолни напитки (+1.7%). Намаление на цените е регистрирано в групите: жилища, вода, електроенергия, газ и други горива (-1.5%) и транспорт (-0.5%).

 НСИ

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
3 ежедневни навика на съпругите, които правят съпрузите им нещастни Избягвайте ги, ако искате да имате щастливо семейство  4 неща, които да НЕ правите, когато ви пише бивш Не забравяйте причината, заради която сте скъсали с него
Ретроградният Меркурий отново се обърна. 4 зодии най-после ще си отдъхнат Ще почувстват голямо облекчение  Пилешкият бульон на чичо Данчо – богат на вкус за перфектна супа Вижте тайните му съставки
Коледа връща на родна земя българи от 5 дестинации Прекарват между 7 и 10 дни с близките си  Веселка от Биг Брадър с покъртителна изповед Била е малтретирана
Звезда от Бургаско с много престижен трансфер Ще играе в елита на Япония Прави секс със 101 мъже и сподели, че... Лилиън е напълно здрава физически 
Директорка спа с трима ученици Естествено я уволниха Кобрата с коментар за Усик и Фюри Предрича втора победа на Олександър
Скандал с учените ни в Антарктида! Парите за връщането на кораба харизани на зърнарите Това означава, че не може да се върне и ще си стои, което е прецедент в 21 век, коментира проф. Христо Пимпирев Европейските компании изпреварват тези от САЩ и Китай по растеж на инвестициите в научноизследователската и развойна дейност Научните изследвания и иновациите (НИИ) ще бъдат в центъра на икономиката на ЕС през следващите години