Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

България в Шенген е трън в очите на Нидерландия, но не заради корупцията ни

Празното политическо говорене срещу нас е свързано с геостратегическото ѝ пристанище в Ротердам
Ключови думи: нидерландия, холандия, вето, българия, шенген, истински причини, пристанище, ротердам, азиатски пазар, финансов интерес

След като Нидерландия, доскоро позната и като Холандия, посече страната ни за Шенген, мнозина се питат какви са истинските причини за ветото. Очевидно е, че у нас действително има корупция, както твърдят хората от ниската земя, но зад решението й има друго основание – не политическо, а икономическо.

Най-вероятно истинската причина България да бъде отрязана за Шенген именно от Нидерландия е финансова и въпрос на влияние. Идеята да е да се „спаси” най-голямото пристанище в Европа – това в Ротердам, през което минава почти цялата търговия с Азия.

Пред Флагман експерти моряци развиха тъкмо тази хипотеза и обясниха, че най-вероятно празните приказки за корупция и човешки права са  фасада, която прикрива истинския проблем. Защото ако България и Румъния влязат в шенгенското пространство, за пазара в Азия се разкрива един много по-лесен, по-бърз, по-удобен и по-ефективен маршрут, по който стоките да влизат в Европа.

Към момента корабите минават от Азия през Арабско море и Индийския океан, насочват се към Аденския залив, откъдето влизат в Червено море. От там минават през Суецкия канал към Средиземно море, Албаранско море и преминават през Гибралтарския проход. После около цяла Испания и Португали, Франция, Ла Манша и Белгия, за да стигнато до Нидерландия и да акостират в Ротердам. От там стоките се преразпределят по различни други логистични канали за цяла Европа.

Маршрутът между Сунгапур и Ротердам е около 16 000 км

„Този маршрут, да речем започвайки от Сингапур, е дълъг около 16 000 километра. След преминаването на Суецкия канал, пътуването отнема между 15 и 20 дни, в зависимост от това колко спирки има преди да стигне до Ротердам. Алтернативата, която е възможна, но само ако България и Румъния влязат в Шенген, е корабите да акостират на гръцкото пристанище „Пирея”. Там дължината на маршрута е с около 4500 километра по-малка, а портът – не чак толкова по-различен от този в Ротердам, макар да не може да приема най-тежките и най-големите от танкерите”, коментира за Флагман Владимир Георгиев – помощник капитан далечно плаване.

За сравнение Сингапур-Пирея е около 11 300 км

И ако България и Румъния влязат в шенгенското пространство, Нидерландия изпада в неблагоприятна за най-голямото ѝ пристанище позиция. То може да загуби немалка част от трафика си. А със загубите в трафик идват и финансовите такива.  Което може би се е сторило неприемливо за нидерландските власти и поне на този етап не изглежда, че те ще се съгласят да влезе България в Шенген, освен ако не бъдат здраво натиснати от Брюксел.

Защо маршрутът през Пирея е по-добър?

Първата причина е разстоянието – с 4500 километра по-малко, около 27%. Това пряко се прехвърля и в разходите за гориво на транспортните компании. Освен това по този начин се „опазва и природата” – нещо, което сега е толкова модерно, а именно Нидерландия е на „гребена на вълната” по отношение на еко политиките. Изглежда обаче финансовият интерес на страната под морското равнище е по-важен от опазването на природата, за което така силно сигнализира в последните десетилетия.

На второ място са дивидентите, които биха дошли за Гърция, България и Румъния от приемането на този маршрут. Не, че сега той не се изпълнява – изпълнява се. Просто проблемът е, че страната ни не е част от Шенген и преминаването на товар от Гърция през България към Европа се осъществява значително по-трудно – хем откъм време, хем откъм средства. Ако тази бариера падне, това би значело, че голяма част от карго компаниите ще  предпочитат именно „Пирея”, вместо „Ротердам”. От там стоката ще върви, вероятно по сухоземен път, към България и Румъния – в складове, откъдето ще се преразпределя към крайната ѝ дестинация.

Това би довело до огромен ръст в икономиките на двете страни, които сега стоят извън Шенген заради финансовите интереси на Нидерландия, която не може да допусне някой друг да се „докопа до кокала”. Но иначе техните политици си говорят за корупция и човешки права, пък защо не и за някоя друга либерална опорка, че българите например са хомофоби. Това е повече от основателно да не сме в Шенген.

 

31
Коментара по темата
31.
Наско Ментата
15.12.2022 16:43:33
Освен да се „докопа до кокала”,Нидерландия желае да се осигури нулев теч на класифицирана информация. И предстои да се впише в портокол тва искане. И по възможност да се обясни как кръг клоуни,наречени „библиотекари” доминират сектора информация. И още стотина въпроса :
- Как Стоян Денчев е с отнет достъп и преподава в клоунския университет
- Как никнейм Бастуна ограби с „червеи” информационния архив на ченгетата и не е в затвора,все още
- има лист с още 20 - 30 въпроса и лощото е че не съм го съставил аз
30.
Жеко
15.12.2022 13:54:17
Твореца на тази статия очевидно не е с всичкия си.
29.
Бай Гочо
15.12.2022 13:15:53
Много противни реклами имате в тоя сайт бе, пфууу.... Драйфа ми се от отврат.
28.
Ооо господиииии слез...
14.12.2022 16:51:33
Аман от жълтопаветни журналистчета, които си мислят, че всеки напън да мислят ражда нещо свястно. Ама не се и учудвам като видя автора - онзи с вечните статии свързани с теории на конспирациите, ковид ваксини, Сорос, Бел Гейтс, джендърите, рептилите, лошия ЕС, Шенген и Нидерландия които искат да ни отнемат националното богатство, традиции, деца и изконното българско семейство...

Няма ли кой да му каже на великия мислител Сенека от Флагман, че има едно нещо, наречено ПАЗАРНА ИКОНОМИКА. Това означава, че ако имаше и най-малката икономическа изгода някой китаец да си разтовари и закара стоката от Бургас до Франкфурт - то щеше да се случи дори и още по времето на и въпреки соц-а! Или псевдо-мислителят Русчев не отчита факта, че най-голямото потребление на стоки и целият пазар е съсредоточен около Ротердам, Хамбург, Барселона, Геноа и т.н. и т.н. и на никой не му е притрябвало да разтоварва в очукани ръждясали пристанища с 0,05% от капацитета на съществуващи такива и на хиляди километри от консуматорите, които имат нужда от тази стока, които дори НЯМАТ ИНФРАСТРУКТУРАТА и логистичната възможност да осъществят този пренос. С две думи - Русчев - гръмни се!
27.
Афродита
14.12.2022 15:21:16
Просто Нидерландия-в миналото Фландрия,още не може да ни прости,че при Калоян-преди толкова века,Балдуин Фландърски се прости с живота!
26.
Румен
14.12.2022 12:44:03
Г-н Русчев може би не знаете за какво става въпрос за пристанището в Ротердам затова и пишете тази статия или се опитвате да защитите крадливите политици в България. Мисля че логистиката и инфраструктурата които обслужват Ротердам са недостижими за България, Румъния и Гърция. Ще трябват поне 20 или 30 години да се направи това което има в момента, но то продължава да се развива така че Никога не може това да се случи, особено по този начин на управление.
25.
hahu hihi
14.12.2022 11:14:29
и този кораб като му трябват 1000 тира да му закарат стоката, колко по-екологично и икономично е?
24.
Еееее
14.12.2022 08:53:02
За какво пристанище в Бургас говорите, това на Домусчиеви ли? Защото на държавното централно му разказаха играта умишлено и там сега има само кръчми, магазинчета и хотел.
23.
И ние в Бс пак проспахме възможността
14.12.2022 06:54:11
И какво излиза? Пред България се яввва възможност пристанищата ни да заработят много добре и да се включат в логистиката на китайското карго, а ние в Бургас почти сме го закрили. Убеден съм, че Румъния ще се възползва максимално. Ама тя и Гърция не спи, а разширява от години. Хората си имат цели и от години си ги следват. Няма да се учудя ако Док 5 е част от схемата на чужди посланици и наши политици, да се прееве пристанището ни
22.
Сапун
14.12.2022 01:01:15
Да, ама има един дребен детайл... викат мъ транспортна инфраструктура. Железопътна най-вече.. В българия практипески няма такава. Асфалта също е зле и няма как да поеме така желания трафик на стоки.
Да се бяхме сетили да си построим железница и истински пътища - да имаше за какво да се ядосваме.
21.
Сапун
14.12.2022 01:01:05
Да, ама има един дребен детайл... викат мъ транспортна инфраструктура. Железопътна най-вече.. В българия практипески няма такава. Асфалта също е зле и няма как да поеме така желания трафик на стоки.
Да се бяхме сетили да си построим железница и истински пътища - да имаше за какво да се ядосваме.
20.
Saiman
13.12.2022 23:18:52
Незабавно в българия трябва да таксува всички холандски стойки във всички сфери за да може да им излезе толкова скъпо колкото трябва
19.
Ноунейм
13.12.2022 23:13:40
Шегувам се беее, не съм толкова прост!
Я да видим какво става в Россия и как самите руснаци, ежедневно качват видеа за всякакви продлеми от ежедневието, като винаги се подиграват на "кремълската" пропаганда за загниваща Европа хахаха.
https://youtu.be/wAfA61WArYY
Да видим и чуем самите руснаци, че русфилшизофрениците в Россия не са живяли и руски език не владеят и как се информират за Россия, остава загадка за медицината и науката.
https://youtu.be/wAfA61WArYY
18.
Ноунейм
13.12.2022 22:50:26
Холандия...която е страната на наркотиците....ще критикува БГ...!
Между другото,за какво ни е да влезем в Шенген?И без това сме бедни.Еврото ще ни направи не просто супер бедни ,а и гладни.Халал да им е Шенген на холандците и всички евро измекяри.България трябва да влезе в съюз с Русия.Ще имаме евтини ресурси,ще се върнем към собствено производство,и няма да сме роби на ляво резбосани олигарси и измислени либерали-нео комунисти....
17.
Батко
13.12.2022 22:46:30
Къде е Бургаската корабостроителница? България е разграбена от комунистите.
16.
проблемът май е друг
13.12.2022 22:22:38
За разлика от Сърбия, България има само два моста на Дунав с огромни опашки пред тях, на практика няма сериозен транспортен коридор през България, застрашаващ Нидерландия.
Но е редно да се спомене и имиграционния поток през България, пояснение:
"Планът на ЕС за балканския маршрут се оформя"
https://freewestmedia.com/2022/12/08/eu-plan-for-the-balkan-route-takes-shape/
След плана за действие за централното Средиземноморие Европейският съюз също се готви да представи план за балканския маршрут. Това е този, който най-много плаши Брюксел в момента. Увеличението на незаконните пристигания по суша, през Балканския полуостров, нарасна със 168 процента през 2022 г. и това повлия на тенденцията на миграционния поток към Северна Италия и Северна Европа.
И в абсолютно изражение става дума за поне 128 000 мигранти, влезли чрез трафик на Балканите.
През 2016 г., рекордна година за балканския маршрут, тогавашното правителство на Ангела Меркел убеди ЕС да изплати три милиарда евро на Турция, за да затвори източните граници.
Емблемата на провала на имиграционните политики през последните години е представена от два маршрута. Либийският, която включва централното Средиземноморие и Балканският. През последните пет години никой не успя да управлява и ограничи тези потоци, особено в Италия.
Италия може да приключи 2022 г., като отново надхвърли прага от сто хиляди нередовни влизания, както не се е случвало от 2017 г. насам.
15.
До 13
13.12.2022 22:05:16
Имаш предвид 5-ти повече от Бургас и Варна взети заедно, а не 3-ти.
През Хърватия и Италия там с какво са с камили и магарета ли?Там влакове и камиони няма там се предвижват с магарета. Проблема е, че няма върховенство на закона, корупция навсякъде където се обърнеш в България. Толкова колкото се разви магистрала Хемус, толкова ще се разшири съществуващата си речна инфраструктура на Видин и Лом. За всичко това благодари на другарите в парламента и съдебна власт.На приказки сме най големите и най великите, само на приказки.
14.
Haha
13.12.2022 22:03:13
Дреме ми на дедовия шенген менген…нито аз,нито някой от вас ще види някъв кяр от цялата помия
13.
До 10 агроморяка
13.12.2022 21:43:40
Генуа с годишен товарооборот над 50 милиона тона, Ротердам товарооборот над 115 милиона тона,Koнcтaнцa – инвecтиции нaд 1,5 милиapдa дoлapa зa 25 гoдини, нapacтвaнe нa тoвapooбopoтa 10 пъти – oт тpeтo пpиcтaнищe в зaпaднoтo чepнoмopиe cлeд Бypгac и Bapнa, в мoмeнтa имa тoвapooбopoт нaд 57 милиoнa тoнa или тpи пъти пo-гoлям oт Бypгac и Bapнa, взeти зaeднo.
Китайските и индийски кораби ще предпочетат да минат цяло Средиземно море и да обиколят половин Европа, но да знаят, че стигнат ли в Ротердам, натам става лесно и бързо да доставят стоките си. Никой няма нервите, времето и парите да се занимава с безумните опашки на Кулата и Видин.
Но ако България и Румъния са в Шенген, тогава картината става друга. Стоката идва от Китай през Суецкия канал, спира в Пирея или Солун и вече е в Европа. Можеш с камион, можеш и с влак, да закараш стоката си до Западна Европа и това вече ще е на сходна стойност с цялото обикаляне с цел достигане до Ротердам. Да не говорим, че при един малко по-стратегически подход България би могла да разшири съществуващата си речна инфраструктура във Видин и Лом и да пренася стоки по Дунав, където цената на транспортната услуга ще са в пъти по-евтина, отколкото по шосе или жп линия...
12.
*********
13.12.2022 21:28:07
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
11.
Много "морски" трол
13.12.2022 21:08:44
Защо Пирея, а не Валенсия или Барселона?
Защото Пирея е най-близо до Суец и има китайски капитали!
10.
Ало Гошо
13.12.2022 20:42:52
За пристанище Генуа в Италия което е най голямото в Италия за него нещо да кажеш?? Не се притеснявай Хърватия нали я приеха в Шенген!!!! Ало Гошо сети се сега къде ще е най голямото пристанище в Европа??? От там ще е още по близко и централно пристанище. Алоооо Гошоооо……провери си моля те информацията и си напиши домашното ама без грешки.
9.
Дернев
13.12.2022 20:42:16
Казаното тука е вярно, но не Шенген е необходимото условие за падането на преградата на границата ни с Гърция. Като страни на ЕС такава преграда не би трябвало да има. Проблема е старите балкански навици и апетит. Но има нещо друго с тази верния за холандското вето, което може да се поучим, ако го правят заради Ротердам. Те ни с ират, а ние добрововлно и с желание, както се вижда им отваряме за Констанца вратата към гръцките пристанища, преди да сме запълнили всичкият възможен капацитет на нашита. Кой има ползаоттова? Въввсеки случай не и държавата.
8.
до 6
13.12.2022 20:40:53
Ти пък си намерил къде да зареждаш!)
7.
XX
13.12.2022 20:34:41
Пищо общо...
6.
До кьосев
13.12.2022 20:33:34
Аз лично не зареждам от ОМВ, Газпром и Лукойл от години. По хигиенни съображения свързани с разума.
5.
Аз не виждам
13.12.2022 20:33:23
никаква логика в този маршрут, дори без никакво участие на България или Румъния в уравнението... Защо тези кораби ходят до Ротердам като могат да акостират в която и да е друга средиземноморска държава...? Така ли пък нито една от тези държави няма подходящо пристанище?!

Ааа, като стана дума за кораби... Какви са тия кораби които пак дремят в Бургас до кораба-паметник?
4.
SS
13.12.2022 20:29:03
Пирея е 2/3 на китайците. Ротердам е разпределител за други дестинации. А ние трябва да се борим да сме част от "коприненият" път. Румъния също не я приеха в Шенген, но вижте какво става в Констанца и какво в Бургас и Варна. А ако Гърция произвежда толкова плодове и зеленчуци, колкото изнася аз съм Хасан!
3.
Густо
13.12.2022 20:28:18
Колегата е прав няма корупция просто обичаме парите повече от хляба, а кура обичаме повече от месото.Нидерландия трябва да ни изгони от евро зоната.
2.
tt
13.12.2022 20:27:43
От всичкия този пасквил където сте написали не се разбира, защо доходте в България спрямо цените на стоките и услугите са толкова ниски? Хитри политици, беден народ! В Европа гоним първо място по бедност и най-богати и нагли политици. Все едни и същи и тарикати политици.
1.
Кьосев
13.12.2022 20:13:38
Не зареждайте горива на OMW
  Добави Коментар
Предизвикан е на бой Любовната драма за Беба може да влезе в клетката за ММА, ако зависи от Велин... „За“ и „против“ прошката след изневяра Да останеш във връзка с някого, който е изневерил, понякога може да бъде нараняващо
4-те зодии, които ще намерят нова любов Вижте кои са те  За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето 
Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа  7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях
Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа „Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си
Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация  Китайци луднаха по това място у нас Πлaнинcĸият peгиoн ce пpoмoтиpa нa ĸитaйcĸия пaзap, блaгoдapeниe нa пoпyляpнocттa нa село, свързано с кулинарно изкушение
Жена се закани да се изкъпе във ВиК Последните седмици квартал Виница във Варна често е на режим, а на хората започна да им писва „Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки