Експерт: Прахоляк и ръмеж на пътя край Свиленград го правят по-лош дори от лед
По време на катастрофата край Свиленград е имало лоши метеорологични условия, а в този участък асфалтът е доста хлъзгав. С прахоляка, който се събира през деня, заедно с лекия ръмеж, става по-лошо дори от лед. Това каза в „Тази сутрин“ по бТВ председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов.
„Шофьорът с единия крак е в гроба, а с другия е в затвора. Това все още никой в България не може да го разбере. Все още тази професия се смята за много лежерна, много безотговорна и много добре платена“, допълни той.
Владимир Тодоров от Българската асоциация на застрахованите и пострадали при катастрофи пък изтъкна, че прокуратурата е дала указания да се изследват различни фактори – маркировка, настилка, обезопасителни системи, пътни знаци.
Късмет е, че автобусът не се е обърнал, добави той.
„Имаме дежавю – при катастрофата в Своге имаше силен дъжд, увредена мантинела и износен асфалт. Тогава загинаха 20 души. Помним катастрофата и с македонския автобус – лоша маркировка, неподходяща мантинела. Нещата се повтарят. Собственикът на пътя трябва да носи своята отговорност. На пътя край Свиленград мантинелата е увредена и явно често се случват катастрофи. Има безхаберие на държавата“, коментира Тодоров.
„Тази мантинела може да бъде прескочена от едно детенце. Ако автобусът е на 25 години, то тя е на 30. Къде са съвременните съоръжения“, попита Йонко Иванов.
Според него може би има и грешка на водача, тъй като той е бил задължен предварително да разучи маршрута си.
„Дерето, в което е паднал автобуса, е дълбоко около 15 метра. Дървета са предотвратили обръщането му“, каза пък на брифинт директорът на ОД на МВР – Хасково старши комисар Атанас Ненков.
Управителят на МБАЛ – Хасково д-р Георги Гелов пък каза, че шофьорът и водачката на групата са най-пострадали при катастрофата. „Тя е с два счупени прешлена, но нямало неврологична симптоматика и контузиите щели да отзвучат. Шофьорът пък е с фрактура на втория поясен прешлен. Няма размествания и неврологични симптоми. Движат си крайниците. Контактни и адекватни са“, уточни той.
Прохода винаги е бил с пътни знаци и маркировки обезопасен. Имаше години когато канавките не бяха почистени от растителността, но пътните знаци и указателните табели си бяха по местата и видими за пътуващите.
Има участъци с по- висока концентрация на ПТП-та. Като се спазват правилата за движение по пътищата, включително и от пътниците в пътуващите моторни превозни средства преминаването на участъците не води до произшествия.
При нерегламентираното неприсъствено придружаване на разни хипнотизирани с "представи си" как ще премина рали- участък в лоши метеорологични условия с превързани очи!?
Лежерни са професиите, особено когато с 8- ми незавършен клас в средна възраст искат да са професионалисти- специалисти или управители на предприятия. Познават и кмета- защо да не му се обадят!
ПТП- та са ставали и ще стават- лошото е, че се увеличават правопорционално на подобренията и модернизациите на пътищата и автомобилния парк. Човешкия фактор и подготовките явно са в обратнопропорционална зависимост.
Съболезнования на близките.
То хубаво, че се е разминало без повече жертви.
Карайте разумно, Хора!!!