Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Особеностите на шофирането в Пловдив

Ако искате успешно да се справите с тази невъзможна мисия, наречена управление на МПС в Пловдив, свикнете с мисълта, че това наистина е невъзможно. Когато и да тръгнете, ще закъснеете
Ключови думи: новини, Флагман, Бургас, Пловдив, шофиране в Пловдив

В Пловдив управлението на МПС е сериозен процес, на моменти твърде сериозен, и към него трябва да се подхожда с нужната отговорност. Колите станаха твърди много, което прави този процес сложно и рисково занимание. За да шофира в Пловдив един водач определено трябва да притежава качества, които не се нужни на колегите му в повечето областни градове, а дори и в София.

Купонът наречен шофиране започва обикновено някъде около седем сутринта. Започва тогава, защото всички, които трябва да бъдат някъде в осем, знаят, че за да избегнат адските сутрешни задръствания, трябва да са в колите по-рано. Проблемът е, че това знаят всички и общо взето обезсмисля решението.

За да бъде шофирането в Пловдив сравнително успешно, всеки филибелия знае няколко златни правила, които се предават по наследство.

Първото е, че се кара бавно и без резки движения. И това не е продиктувано от някаква местна етика, а защото се знае, че просто няма смисъл да се бърза и нервничи. Така или иначе, ще се закъснее. Защо е нужно да се рискува и да се хабят нерви.

Второ, тук се приема добре, ако не си ползваш задължителното предимство. Често ще поискат това от теб в задръстванията и по кръстовищата. Добре е, човек да се съобрази, защото след сто метра и на него ще му се наложи да се вмъкне някъде, или да се пристрои извън правилата. Обикновено затова се проявява разбиране, но е задължително е да се благодари с пускане на аварийните светлини. Не го ли направите, ще ви вземат за кюнлия. Кюнлията най-общо казано е човек, който не е местен, а и най-вече пренебрегва местните неписани правила.

Трето, трябва да се приеме, че трафикът е проблемен и бавен. Истинският филибелия знае, че уличната инфраструктура е предвидена за град с жители не повече от 100 000 жители и гледа философски, че по пътя от точка А до точка Б ще може да прегледа пощата си, да отговори, както и да напише коментар в социалните мрежи. Всичко това често се прекъсва от телефонните разговори, които се водят дълго и напоително. Често в колата по този начин се подреждат задачите за деня, диктува се служебна и лична информация, изглаждат се конфликти, или се влиза в нови. Въобще време има за всичко. Толкова неща се отхвърлят, че след пристигането на месторабота спокойно може да се премине към пиене на дълго кафе и бистрене с колегите на актуалните клюки.

Винаги тези разговори започват как градът се е напълнил с навлеци от цяла България, които прецакват трафика, тъй като не са запознати с местните нрави. Всъщност в това има доза истина.

Пришълците или кюнлиите, както наричат пловдивчани новите си съграждани, са лесно разпознаваеми.

Първо, колите им обикновено са с регистрация от Кърджали, Смолян, Хасково, Ямбол и т.н.

Второ, считат, че е нормално да се движат по начин, който прави традиционните задръствания неизбежни, дори когато в момента има някакъв прозорец.

И трето, паркират навсякъде, без да се съобразяват, че местата през блоковете и кооперациите са разпределени от дълги години и всяка промяна на установеното, докарва до лудост останалите. Това адски дразни местните и е абсолютна предпоставка за тежък конфликт с непредвидими последици.

И накрая, ако искате успешно да се справите с тази невъзможна мисия, наречена управление на МПС в Пловдив, свикнете с мисълта, че това наистина е невъзможно. Когато и да тръгнете, ще закъснеете. Винаги нещо ще прецака нещата. За да намерите място за да паркирате в центъра или около него, ще изгорите толкова гориво, че за левовата му равностойност, ще можете да се возите на такси три дена. И не на последно място, ако имате голяма, скъпа и мощна кола, заметете я с нещо, малко, непретенциозно и компактно. Ползите ще са многопосочни. И емоционални и финансови.

*Публикацията е от ФБ страницата на адв. Тодор Христов

2
Коментара по темата
2.
Адв. Тодор Кръстев
23.11.2022 21:28:49
Не Христов, а Кръстев. Много сте сладки от този сайт.
1.
1
22.11.2022 12:58:36
Топ сте-Хапсолютно вярно! Водачите на мепесетата /месТни или "вносни"/ги води стадният нагон-да" лашка таралясника" винаги,навсякъде,за щяло и нещяло.Маса хора в широк център или по райони могат да се предвижат до раб.място пеша за 30 мин.до/от,ама "що пъ дъ съ минъ"..И..въздухът замина-да се тровим вкупом активно и колективно!Мхм.
  Добави Коментар
Певица нападна Джокович заради политичската му позиция Сръбският тенисист подкрепи студентските протести в Сърбия Британци се „хванаха за гушите“, заради този имот у нас Преди време англичанин купи порутената сграда на затворено училище и я превърна в място за настаняване
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения Изследване посочи сумата - точно 143 315 долара годишно Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай Увеличава изгледите за повишаване на цените за американските потребители
България е внесла 15 560 работници за една година Руснаците най-често ползват синя карта за достъп до нашия пазар на труда Леден обрат с времето днес, ужасът започва Прогноза за времето - неделя, 2 февруари 2025 г. 
Петльовден е! 15 любими имена черпят, спазва се строга забрана за работа и секс Сретение Господне е един от дванадесетте велики празници през годината Нов инцидент с папа Франциск - препъна се, бастунът му се счупи Светият отец не успя да падне, сътрудници му се притекоха на помощ
Ще има ли мир скоро между Москва и Киев? Тагарев с коментар Най-малко 30 души загинаха при ожесточено сражение Фаталният екшън стана в Пакистан
Напусна ни Румяна Карадимчева Тя беше обичан радиоводещ Мъж застеля украински военен Атаките срещу службите за набиране на войници са редки, но се случват в Украйна