Бургас с нов пилотен проект - за водороден градски транспорт
Бургас се готви за изпълнението на нов, пилотен за България проект, свързан с въвеждането на водорода като източник на енергия за захранването на градския транспорт. Това обяви по-рано днес кметът Димитър Николов, който посрещна в морския град служебният министър на енергетиката Росен Христов и изпълнителният директор на Енергийния системен оператор (ЕСО) Ангелин Цачев. Тримата инспектираха ремонта на подстанция „Хоризонт“ в близост до Бургас, а по-късно говориха и пред журналисти.
„Искаме да кандидатстваме по грантовата схема в ЕС и да закупим автобуси, задвижвани от водород. Целта е да можем да осигурим по-евтин, по-качествен, по-природосъобразен и по-комфортен обществен транспорт – какво в града, така и по междуградските линии. Към момента новите автобуси на Община Бургас, които са електрически и изключително рентабилни, имат основен проблем – не можем да ги ползваме за междуградски пътувания, защото зарядът на батерията не е достатъчен. И точно тук се намесва водородът като източник на енергия“, разкри кметът Димитър Николов.
Той подчерта, че днес е станало ясно, че ЕСО ще си сътрудничи с Община Бургас за реализацията на проекта, като енергийния оператор ще осигури достъп до водород и ще изгради станции за зареждане на такива превозни средства, а администрацията ще се ангажира да закупи автобусите. По този начин ще се затвори цикъла и ще се гарантира, че в бъдеще Бургас ще може да се възползва от иновациите в транспортните технологии.
Проектът е моделиран по примера на Осло, Норвегия, където водородни автобуси вече обикалят както в населените места, така и между градовете. „Сега в Бургас имаме три типа автобуси – задвижвани от ток, от дизел и от газ. Най-евтини са електрическите и ако можем към тази система да прибавим водородните – „Бургасбус“ ще бъде още по-финансово стабилно и няма да се налага бъдещо повишаване на цената на билетите“, изтъкна още кметът.
Стана ясно още, че се предвижда и изграждането на станции за зареждане на електромобили, които ще бъдат изградени на още места в Бургас. Целта е да се стимулира ползването на този вид превозни средства, които са най-малко вредни за природата.
То бива безочие!
Мухахахахбухахах
Съррр
Погледни какво правят някои градски управници, какво строят за себе си, какъв стандарт на живот имат, недей само възторжено да блееш!
След София Бургас е с най-скъпия градски транспорт!
За нелепо изпълнените градски спирки, от по стотици тонове желязо да не говорим !
Прости ,селски хейтъри!