Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Защо тихомълком се удължи концесията на летищата в Бургас и Варна

Димитър Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно
Ключови думи: Димитър Найденов, новини, Демократична България, Флагман, Летище Бургас, Летище Варна, Фрапорт

На какво основание е удължена концесията на летищата в Бургас и във Варна със срок от 5 години? Този въпрос бе поставен от депутата Димитър Найденов от „Демократична България“ в рамките на парламентарния контрол на служебния министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев.

Найденов бе възмутен, че между двете летища нямало конкуренция, защото концесионерът бил един и същи - "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт". С това той си обяснявал факта, че летището във Варна е обявило, че ще обслужва рекорден брой маршрути през следващата година, докато летището в Бургас щяло да затвори през зимата, а догодина да обслужи само един полет до Лондон. 

Найденов отбеляза, че ако са се управлявали от различни концесионери, летището в Бургас е щяло да има възможност да предложи по-изгодни условия на авиокомпаниите и да бъде по-агресивно. Според депутата от ДБ било грешка двете морски летища да са дадат на един оператор. Но той има критики и срещу сегашния служебен кабинет, че задълбочава проблема.

Министърът на транспорта Христо Алексиев от своя страна припомни, че концесията за двете летища е сключена още преди "Борисов" - през 2006 година. Той отбеляза, че му е трудно да коментира дали решението е правилно или не, като призна, че може би е било по-коректно двете летища да бъдат разделени. В същото време, аргументирайки действията на своето правителство, обясни, че неговата основна цел е била да върнат икономическия баланс на самата концесия.

Алексиев обясни, че общият размер на инвестициите в двете летища е в размер на 403 милиона евро. Към настоящия момент концесионерът е платил концесионни възнаграждения в размер на повече от 334 млн. евро.

"Това е една от концесиите, които генерират най-голям приход за държавата и през годините "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е заплащал високи по размер концесионни възнаграждения, достигащи до 30 млн. евро годишно", отбеляза Христо Алексиев.

Той добави и че с решението на Министерския съвет срокът на концесията да се удължи с 5 години, ще бъдат извършени допълнителни инвестиции в размер на още 10 милиона евро. С това размерът на инвестициите за срока на концесията ще стане 413 млн. евро.

Служебният министър подчерта, че новият договор е в полза на държавата и тя ще получи допълнително най-малко още 120 млн. евро концесионни възнаграждения. Като всичко изградено от концесионера, ще стане собственост на българската държава. Така приетото решение на Министерския съвет е с цел да се съхрани концесионният договор, който носи съществени приходи в държавния бюджет и инвестиции в публична инфраструктура, обясни Алексиев.

Той подчерта, че договорът с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" е удължен в пълно съответствие със Закона за концесиите, като при сключването му е бил отчетен и ефектът от COVID-пандемията и започналите военни действия в Украйна. 

Заместник министър-председателят обърна внимание, че последните два фактора влияят силно негативно на двете черноморски летища, защото техният трафик се генерира главно от туризъм и то най-вече от Русия.

28
Коментара по темата
28.
Симeон
14.11.2022 07:51:30
Колкото и да е тъжно, Бургас е Стара Загора, но с пристанище и Слънчев бряг в периферията. Така че потенциал за повече от лятно летище за чартъри да карат английски и немски пияници няма. Добре, че ТИМ/Фрапорт са сериозни и държат да не се излагат пред западните туроператори - само затова летището изглежда толкова добре - по-хубаво е от софийското!
27.
простата истина
11.11.2022 22:33:26
Градът ни е просто беден.
Днес пак излезна статистика, че сме 13-ти по заплати в България.
А 30 пътници на полет от Бургас, достатъчно платежоспособни да летят, не могат да оправдаят разкарването до Бургас на самолет със 150 седалки.
26.
Има начин
11.11.2022 22:15:40
Летище Бургас може да поеме няколко (обмислени разумно) целогодишни полета от варненските и да има поток от пътници и обороти и малко ще живне положението и няма да се стига до такива изказвания. Щото реално имат какво да прехвърлят в Бургас, има и кой да лети. Редовно хората пътуват до София или Варна за да летят, пък летището в града им -пусто.
25.
burgazlia
11.11.2022 21:39:38
Напълно съм съгласен с 1. и 4.
Чудя се само как кмета не проумя тези елементарни истини, че развитие и поминък в града с големи инвеститори не стават без редовни полети до нормални европейски летища. Жалко за нас
24.
Бс
11.11.2022 21:27:32
Сега, ако попита и за Централно пристанище в Бургас и ще го призная. Защо беше умишлено унищожено?
23.
до 22
11.11.2022 21:02:39
Точно, имаме магистрала до центъра на вселената София.
22.
Някой си
11.11.2022 20:57:18
От София до Бургас има магистрала и се стига за три часа и половина......пробвайте веднъж София - Варна и ще разберете защо.
21.
Стою
11.11.2022 20:43:09
ББ и софиянци само ще ни оправят, нали сме много гъсти с тях.
20.
Изчезвайте!
11.11.2022 20:38:18
Вън на ТИМ от Бургас! Превърнахте летище Бургас във военно летище изроди
19.
*********
11.11.2022 20:36:27
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
18.
Грую
11.11.2022 20:35:08
Прав е 10. Без написаните села за квартали ви бием по население.
17.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:35:06
Ей го и 13 идиот.Абе охлюв,вървяха в пакет защото никой нямаше да иска летище Варна и селяците от Провадия и Суворово щяха да го ползват за селскостопанско летище.Сега се правят така,че след края на концесията никой да не иска летище Бургас.
Развитието на летищата в Бургас и Пловдив умишлено се проваля от шопските и гагаузките тикви.
16.
XX
11.11.2022 20:22:51
До 4

Не ТИМ, а фраткфуртците, зя което и пр'с'таците като теб гласуват.
15.
Корупция
11.11.2022 20:21:40
Това парите голяма работа със странджандките селтаци в Бургас на върха ще стигаме деееее ва колко инвестиция и колко качество питам от 2010 от тогава .....
14.
XX
11.11.2022 20:20:10
Така е в ЕС!
13.
Полет
11.11.2022 20:16:45
Първо двете летища заедно са по-изгодно в пакет. Ако не бяха в пакет никой читав нямаше да ги иска. Второ кво ревете бе бургазлии? Никой не лети извън сезона от там - за пет калъфа коя авиокомпания ще пусне полет? Я направете справка колко са пълни самолетите? Трето удължаването на концесията не е редно да става така без гласуване в парламента!!! Тоя Христо е гушнал бая парички 100 % е взел комисионна. Да бъде обжалвано това удължаване!!! Незаконно е! А този дето пита е само формално, колкото да се каже, че е питано.
12.
Празната плешива тиква
11.11.2022 20:06:01
Тоз плешив мамул му е толкова акъла,че не може да зададе един въпрос като хората и да навре министерския мишок в дупката му.Какво значение има кога,от кого и колко плаща концесонера ?Първо концесията беше съмнителна от самото начало покрай прикритото участие на трибуквена групировка?Второ,ако летище Бургас се отдели от концесията все едно новия концесионер няма да плаща такса и да инвестира в пъти повече стига да има желание да се намери подходящия концесионер.И най-хубавия въпрос защо се удължава при положение,че концесионера може да си покрие загубите с увеличение на летищните такси и пътникопотока през летище Бургас?
Кат нямаш толкова акъл хващай дебелака и ристьо и отивайте да блокирате летище Варна.
11.
Иван
11.11.2022 19:55:31
Колко ви плати Бенчо за рекламата.Питайте го от къде има толкова пари...
10.
слаб пазар
11.11.2022 19:52:07
И кой ще пътува толкова от Бургас?
Самият град не е особено голям и край него още 2-3 циганизирани като Карнобат и Грудово.

Нова концесия да се направи за Стара Загора, че поне е в средата и събира хора от всички посоки.
9.
До 8
11.11.2022 19:14:27
Защото продажната върхушка мълчи и е съгласна, да съсипят Бургас за сметка гагаузланд.
8.
*********
11.11.2022 19:12:03
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
7.
Дааа
11.11.2022 19:09:41
Летището, пристанището, гагаузите целенсочено съсипват Бургас.
6.
Warum?
11.11.2022 19:04:26
Значи още поне 5 години бургазлии ще духат супата! Ще трябва да кацат в София и Варна! Очевидно е че се разработва летището във Варна за сметка на това в Бургас ! Концесионерът е небезизвестната варненска ТИМ!
5.
BEpt
11.11.2022 19:03:53
Доста интересна тема .
Бургас има основание да иска отделна концесия.Най- малкото,защото обслужва най-много пътници и товари след София.
4.
Памука
11.11.2022 19:00:55
Тимаджии съсипаха летище бургас. Ползват го за летния сезон а зимата пренасочват полетите за Варна.иначе целогодишно се товари оръжие от летище бургас . Самите авиокомпании предпочитат летище бургас пред варна ама тим са по силни от държава
3.
Дернев
11.11.2022 18:54:44
Същото, което става с порта, се пренесе и към летището. Това е всичко друго, но не и държавен интерес.
2.
Дивак 19
11.11.2022 18:52:01
За какво му е на Бургас летище? То таксита няма из града след 23часа...
А какъв град беше преди тридесет години!
1.
Обединена Европа
11.11.2022 18:31:27
За да има бизнес и чужди инвестици в една държава трябва да има инфраструктура: магистрали, летища, пристанища, ток, вода, канализация. Никой инвеститор няма да дойде и да гази с гумени ботуши в калта ил диа слаломира между дупките по второкласни пътища. Образованието и кадрите, здравеопазването, ниските данъци и работеща съдебна система също са изключително важни.
В случая на Бургас не можеш да очакваш инвестиции в град, в който няма целогодишни полети до поне 10-15 европейски летища целогодишно. Фрапорт избра да развива варненското летище, а бургаското да използва за сезонни чартъри до Слънчев бряг, като същевремнно го държи на концесия, за да нямат конкурент на варненското летище.
За да има инвестиции и работни места в Бургас, трябват целогодишни полети!
  Добави Коментар
Мъжете имат повече мераци към Виктор от "Ергенът", отколкото жените Със старта на новия сезон на "Ергенът" името на Виктор Русинов се оказа едно от най-често споменаваните в родния ефир Пенсията да стане поне 1000 лева За това настояват пенсионери 
Получи 1100 лева сметка за вода В стопанския двор до тях имало авария, която навъртяла рекордната сметка Вегани погнаха нова водеща на бТВ заради тази снимка Заради заклано прасе, мнозина я намразиха 
Има ново гадже, но го крие Това подсказва най-новата песен на певицата – „Сините ти очи“ Тази турска звезда заведе семейството си на скъпа почивка Плащат по 500 долара на вечер на Малдивите, ще останат там поне до март
Риалити звезди станаха родители Неделчо записва подкаст, докато Ния ражда Тази кифла от Ергенът е новата на милионера Гущеров Високата блондинка и милионерският син повече от два часа се забавляваха в заведение на малка уличка, успоредна до булевард Витоша
Спешни мерки след този бой ММС осъди хулиганските прояви Новият сезон на това предаване започна с разтърсваща история Първата мисия за сезона ги отведе в монтанското село Горна Вереница, където един 8-годишен герой и неговият всеотдаен дядо оцеляваха в стара, рушаща се къща
Мъж опита да хвърли "Молотов" по автомобил, но се самозапали Куриозният случай е от Лондон Набиха делегат на БФС пред погледа на Гонзо Кирил Манолов получи удар в лицето от фен