Що е то умен дистанционен отчет?
"Уредите за дялово разпределение с дистанционно отчитане позволяват показанията за консумираната топлинна енергия и гореща вода да се снемат от разстояние. С монтирането на умните устройства не се налага "отчет на око", при който инкасаторите посещават домовете на клиентите и ръчно записват цифрите за потреблението след края на всеки отоплителен сезон", заяви инж. Христин Илиев, директор на "Топлофикция Бургас". Той обясни, че с поставянето на модерните уреди се елиминира възможността за грешка от недоглеждане от страна на инкасатора.
По думите на инж. Илиев при използването на дистанционни уреди за дялово разпределение периодът на отчет е много по-кратък от досегашния прогнозен отчет, при който реално засичане на консумацията се прави веднъж годишно, а през останалото време за плаща по прогноза, съставена на база консумация от предходния сезон. Той обясни, че при дистанционния отчет целият процес по отчитане на количеството консумирана енергия се извършва от разстояние - данните се пренасят автоматично от устройството за отчет към софтуера на топлинния счетоводител.
"С монтирането на уреди с дистанционен отчет клиентите плащат единствено реалното потребление на парното и топлата вода.", заяви инж. Илиев. Директорът на предприятието уточни, че при 100% месечен отчет на всички уреди за дялово разпределение в една сграда, отпадат прогнозните и изравнителни сметки.
Инж. Христин Илиев обясни, че при съгласие от 2/3 от живущите, етажната-собственост може да премине към дистанционно отчитане на парното и горещата вода.
Изпълнителният директор посочи, че „Топлофикация Бургас“ предоставя услугата дялово разпределение. Той заяви, че ако клиентите имат желание предприятието да бъде техен топлинен счетоводител, упълномощен от тях представител трябва да подаде заявление в Клиентския център на дружеството.
Инж. Илиев уточни, че до началото на 2027 г. всички клиенти трябва да са монтирали уреди с възможност за снемане на показанията от разстояние. Той посочи, че това е изискване, записано в Закона на енергетиката.
Директорът поясни, че всеки клиент може да се обърне към експертите на предприятието за допълнителна информация и съдействие за преминаването към дистанционно отчитане. Той допълни, че специалистите на "Топлофикация Бургас" имат готовност да се включат и в общи събрания на етажната собственост. Директорът на дружеството подчерта, че за целия екип е важно клиентите да получават професионално отношение и отговори на всички възникнали въпроси.