Нито една от десетте най-скъпо оценяни компании в света не е от Европа
Нито една от най-скъпо оценяните технологични компании в света не е европейска. Това сочат последни данни, изобразени графично от visualcapitalist.com. Така се повтвърждава за пореден път тезата, че Европа постепенно влиза в стагнация откъм иновации, а страни като САЩ и Китай затвърждават позициите си на пазара и навлизат в нова ера на технологично развитие. Изоставането на Стария континент не е от вчера или днес и се дължи вероятно на липса на креативност и бюрокрация.
Интересен е всъщност и самият списък с най-скъпо оценяваните компании. На първо място се нарежда брандът на Apple, познат с популяризирането на смарфоните. Компанията и всичките ѝ активи се оценя на 355 млрд. долара. След тях директно е Amazon – корпорацията на Джеф Безос, която преди около 2 десетилетия стартира като обикновен уебсайт за продажби на книги, но през последните 5-6 години се изстреля на върха на „хранителната верига“ в тех сферата. Тя струва 350 млрд. долара.
Странно е, че Google е едва на трето място с 263 млрд. и е следван директно от Microsoft на Бил Гейтс (184 млрд. долара).
В първите 10 от списъка с най-скъпо оценени компании има едва 3 броя, които не са американски. Това са корейската Samsung, и китайските ICBC с дейност банкиране и осигуровки, и Huawei, който въпреки лобистките опити на САЩ да бъде „смачкан“ чрез забрана да продава продуктите си в Западния свят, успява да се задържи на пазара с предлаганите си аналогични на iPhone и Samsung услуги, но на по-ниска цена.
Според статистиката най-ценните сектори са както следва:
- Технологии и услуги: 2 трилиона долара;
- Медии и телекоми: 1 трилион долара;
- Продажби и потребителски стоки: 910 млрд. долара;
- Банкиране и осигуряване: 634 млрд. долара;
- Енергетика и помощни услуги: 411 млрд. долара;
- Автомобили: 400 млрд. долара;
- Здравеопазване: 33 млрд долара.
По тези данни интересно е още, че медиите не само са в топ 5, но са и на второ място по пазарна оценка. Това обаче не се дължи само на факта, че хората искат да са осведомени, но и на това, че в статистиката в тази категория влизат Google, Facebook, Twitter, Youtube и други подобни гиганти в подкатегория „социални мрежи“.
Разпределението по държави на 100-те най-ценни компании пък също е в превес на САЩ. 51 от тези 100 са базирани там. 24 са китайските компании в същия списък. Япония може да се похвали със 7 броя, Германия също. 3 са базирани и създадени в Южна Корея и още толкова във Великобритания. Останалите 5 са разпределени в други страни. Едва 13% от всички компании в този списък се намират в Европа. Само преди 60 години Стария континент отговаряше за близо 35% от световни брутен вътрешен продукт. През 2017 г. това число достига до 16%, а прогнозите сочат, че до 2100 г. то ще спадне драстично до 10%.
Ето ви доказателство за богатството и величието на една страна!
https://youtu.be/Omx1dV47OXI
Кажи,честно,как мислиш?
Дали съм с диагноза "биполярно разстройство" или съм потомствено и безнадеждно изпростял?
Защото калибри - малибри, целия свят видя клошарската армия, икономика и държава, и то само за 8 месеца война!
Или догодина ще да е.
Или първо ще е уж за втори път на Луната но пък пазарната капитализазия е до небесата.
А дали ще си избършеш задника с вестник или с ароматизирана хартия все за сра-е говорим !
До 6
Италия и Люксембург с по-яки икономики от руската.
Кажи го на калибрите им !
По пазарна, борсова капитализация ли?
Мета, фейсбук струвала милиарди. И кое точно е богатството на интернет соц. мрежа ? Някакъв сайт.
Или туитър или инстаграм.
Глупости от 1001 нощ.
Измислени критерии на измислен свят, печатащ в лудост тонове и тонове цветни хартии.
Накрая ще трябва да си запалиш акциите за да се стоплиш.
Питай Ружа Игнатова.