Предложение: Общините да глобяват чрез камери на пътя
Общините да използват камерите си за видеонаблюдение и да глобяват нарушители. Това предлагат съветници от столичния ОбС, които вече са изготвили законопроект. Той ще бъде предложен на депутатите от 48-ото Народно събрание, а мотивите са, че проблемите в пътната безопасност са твърде много и твърде сериозни, за да се очаква да бъдат разрешени само от МВР.
В предложението на Георги Георгиев, председател на столичния ОбС, Зафир Зарков и Прошко Прошков има логика, защото много от големите общини разполагат със сериозна система за видеонаблюдение. Пред очите им стават хиляди нарушения всеки ден, но реално ръцете им са вързани, за да санкционират виновниците.
А практиката е показала, че когато има камери, обикновено водачите са по-внимателни и рядко правят нарушения. Ако шофьорите знаят, че могат да бъдат глобени във всеки момент, със сигурност ще бъдат по-внимателни. И не на последно място това е по-ефективната превенция - само с камери, а не с физическа проверка.
Законопроектът засяга и други елементи от пътната безопасност, вижте част 10-те най-важни предложения в него:
1. На първо място са интелгентните радарните табла за скорост. Такова вече е поставено на бул. “Черни връх”. За 15 дни са установени 2358 нарушители, от които 102 МПС-та са преминали със скорост над 100 км/час;
2. Закупуване на тестове за каркотични вещества;
3. Светлоотразителни гривни за първокласници;
4. Поставяне на модулни пешеходни острови;
5. Пилотно поставяне на ограничителни полусфери ( “бъмпери” ) на пешеходни пътеки;
6. Осветяване на пешеходните пътеки;
7. Обезопасяване на спирките на градския транспорт;
8. Тръбно-решетъчни парапети;
9. Достъпна информация или информационна кампания;
10. Подобряване на квалификацията на младите шофьори;
Не стига че в БГ всички работоспособни изчезват с 200,а на всичкото отгоре и постоянно расте броя на хрантутници на "държавна работа"
В БГ катастрофите могат да спрат единствено ако
Прегледите на колите станат реални,а не 30 годишни таралясници да се разкарват по пътищата
Шофьорските курсове станат реални,а не по селата за едно прасе и малко вино сульо и пульо дето нямат 5 клас да карат коли
Алкохолиците започнат да си губят книжките за по 2 години първия път и завинаги,ако ги хванат 2ри път,а не да имат по-леки наказания от хора пушили една трева преди 5 дена
Да се направи така,че курс да не може да се кара преди завършен 10ти клас например
Реални психо тестове
Тестове за ПРОСТРАНСТВЕНА ОРИЕНТАЦИЯ и РЕАКЦИЯ,а не хора с реакция на умрял охлюв да карат като кокошка без глава
КАТ да спре да седи на хранилки и на пътища където може да се кара с 100 и да са сложили знак 60 и да глобяват само,а да обикалят по махали и в градове където селяндури постоянно се изсилват с таралясниците си
И т.н.
Всичко друго е пясък в очите на олигофрените
Реално нищо такова няма да се случи,малоумните и тези които са неспособни да се спасяват от тука ще продължават да умират,а малкото останали адекватни ще продължават да заминават и така до края на тази малка и жалка държавица
Но нали има чалга и ракия,какво ти пука,че някакви си млади бягали от неадекватността която вече е с космически размери тука,те и без това са родоотстъпници-джендъри,бягат от такъв велик и адекватен народ
То хубаво чрез камери, ама пътно- транспортната- пешеходна инфраструктура е такава, че понякога се налага да трябва да избереш да направиш едно нарушение на пътната маркировка или три нарушения на пътната маркировка за да преминеш от тротоар до тротоар.
А за диагоналните пешеходни пътеки няма какво да се коментира. Трафикът е натоварен, водачите не са тръгнали на шествие, а пешеходците остават максимално време на маркировката на пешеходните пътеки на уличното платно.
Само с глоби за нарушения, определени от скрити тарикати не се случват добрите дела и практики!
Практиката е показала, че който си спазва пътната безопасност си е спазва и без да има камери за видеонаблюдение. А който не е спазва има на кой да се обади да му свалят видеозаписите и да не го глобят, защото ако не беше така нямаше да са по 40 години на тия длъжности в Общинските структури и държавни престуктурирания.