Хотелиерски Оскари: The Emporium Plovdiv стана най-добрият 5-звезден хотел на Балканите
Най-добрият 5-звезден бутиков хотел на Балканите е в Пловдив и се казва Тhе Еmроrіum Рlоvdіv. Новият символ на луксозно преживяване под тепетата беше отличен с престижната награда на Балканския алианс на хотелиерите.
Със своята неповторимост, изящество и симбиоза между иновативност и непреходен културен дух, хотелът печели сърцата на критиците от международното жури на своеобразните Балкански хотелиерски Оскари.
Организатор и домакин на конкурса е Алиансът, който обединява националните хотелиерски и ресторантьорски асоциации на България, Северна Македония, Сърбия, Румъния, Босна и Херцеговина, Черна гора, Албания и Косово. Това обхваща пазар с над 55 милиона души на Балканите.
Пловдив отново е под светлината на прожекторите като еталон за най-впечатляваща дестинация за отсядане. Високото отличие довежда в града под тепетата снимачен екип от Сърбия, който увековечава четирите най-впечатляващи локации според класацията на Алианса за 2022 година.
Акцент в сюжета на филма ще бъде именно иновативният хотел Тhе Еmроrіum Рlоvdіv, който вдъхва нов живот на историческата сграда на РУМ "Евмолпия", запазвайки дори наименованието "голям универсален магазин". Номинации в годишните награди за 2022 година очакват още един хотел и две винени изби в България.
Смарт перлата на Балканите
Това, което превръща Тhе Еmроrіum Рlоvdіv в емблематичен доайен за внедряването на модерни технологии в туризма е, че той е първият по рода си напълно смарт хотел. Смарт технологиите са на една от най-големите компании за високи технологични в света. Собственикът на хотела Бойко Качулев дава шанс на две фирми от Балканите да имплементират смарт технологиите в хотела - сръбска компания ION solutions съвместно с българска фирма "Анди бг".
„До момента в Европа няма функциониращ истински смарт хотел. Ние сме прървият подобен проект, който заработва на практика. Трудно ми е още да оценя постижението, защото съм свикнал да наблягам на работата, а в последствие, ако сме я свършили, както трябва, резултатът винаги идва. Вложихме огромен труд и много нау хау, но всяко усилие си струваше - това е бъдещето. Ние сме 10 години напред на база технологии и ноу хау. Сградата е емблематична за Пловдив, като контур и усещане. Мисля, че ѝ дадохме един нов живот и бъдеще. Сградата е емблематична и въобще за Балканите и за цяла Източна Европа", посочи собственикът на хотела Бойко Качулев.
Един от изключително интересните факти е, че още след строителството и въвеждането в експлоатация на сгардата, която първоначално функционира като регионален универсален магазин, тя печели престижна награда за най-красив дизайн.
"Продължаваме тенденцията и се надяваме да ѝ донесем още много престижни отличия. Да реновираш нещо старо е много по-трудно, но всички пловдивчани са доволни, че не се направи поредното събаряне на сградата и построяване на изцяло нова. Няма как да се събори нещо, което е градено и проектирано от архитектурен екип от над 100 архитекта и проектанта", посочи Качулов.
Отговорник за съвършения проект на хотела е световно известното архитектурно студио Ѕundukоvу Ѕіѕtеrѕ Ѕ+Ѕ, отличено като най-добро студио на The Golden Key Awars 2019 . Те превръщат сградата, която съхранява в себе си архитектурното богатство на една отминала епоха, в бутиков хотел с 61 дизaйнepcĸи cтaи и 12 aпapтaмeнтa шедьоври.
„Нещо чудесно, което функционира уникално“, така описа хотелът президентът на Алианса г-н Дончо Таневски.
Той напомни, че Пловдив е място богато на културна история и продължава бъде стратегическа точка на картата и в туристически план.
„Пловдив е бил главен град на Тракия и има много история в него. Дойдохме да снимаме филм за Пловдив и стана ясно, че ще посетим и тези два хотела и двете изби. Когато влязохме в този хотел, останахме изключително приятно изненадани от това, което собствениците са направили в този град. За пръв път се срещаме с нещо такова на Балканите, и дори в по-голям мащаб. Не се сещаме в Европа да има такъв хотел, с такава функционалност и технологии. Страхотна храброст от страна на собствениците и на изпълнителите на този хотел. Впрочем, технологията, вградена в този хотел в от колеги в Сърбия“, разказа още Таневски и подчерта, че постиженията се раждат при добра съвместна работа и колективен опит.
По думите на пожизнения президент на Алианса г-н Благой Рагин Тhе Еmроrіum Рlоvdіv е бижу не само за Пловдив, а е пример за достижение на туризма в цяла Европа.
„Дочакахме звездния си миг пловдивски хотели да бъдат презентирани и отличени на тези награди на Алианса. Хотелът на г-н Качулев заслужава да бъде награден и с още много и големи награди, защото е истинско бижу и постижение“, посочи председателя на Сдружение на ресторантьори и хотелиери „Тракия” и зам.-председател на БХРА Еньо Енев.
Балканските хотелиерски Оскари
Хотелът Тhе Еmроrіum Рlоvdіv е първият в България, който печели титла в тази категория. На предходни издания са отличавани комплекси в други градове, но това е първа титла за града под тепетата в такъв бутиков клас. Наградите се присъждат вече 15 години.
Тази година церемонията ще се състои на 18 ноември по време на Международното туристическо изложение в Нови Сад, където ще бъде направена презентация на Пловдив и България. Ще бъде излъчен и филмът, с който Пловдив ще бъде рекламиран като град с богата културна история и обещаващо туристическо бъдеще.
Предстои визитката на града и хотела да бъде представена и на изложение в Германия.
Балканският алианс на хотелиерските асоциации
„Идеята, с която асоциацията е била основана преди 17 години, е била, че всичките страни на Балканите сме малки, но като настъпваме на пазара като една дестинация, за всички ще има повече ползи и резултати, отколкото ако се борим сами за себе си. В бранша всеки се движи по собствения си път, но като се срещаме и обменяме идеи и учим едни от други“, разказа президентът на Балканския алианс на хотелиерските асоциации (BAHA) г-н Дончо Таневски.
Таневски разказва и как успяват да търсят и намират успешни бизнес хоризонти в напрегнатата политическа обстановка на Балканите.
„Изразът „Балкани“ значи буквално кръв и мед. За да изхвърлим злата кръв и да остане медът, сме се разбирали да не става дума за политика и за история, и ето така през тези начала успяваме да устоим вече 17 години“, разказва президентът на Алианса.
Пожизненият президент на Алианса г-н Благой Рагин доразви мисълта, като посочи, че в създаването на Алианса са заложени четири непреходни девиза, които важат с пълна сила и до днес, а именно:
„От историята да правим културен туризъм, а не война. От културния туризъм ще спечелят всички балкански народи, а от културната война – никой. Вторият девиз е: За съседа или добро, или нищо. Третият: Да отрежем езика на омразата. Обременени сме от тази пуста история и се делим. Четвъртият девиз е: Обединени Балкани в Обединена Европа, защото това помага и на финансирането ни от Европа. Ние балканците сме много надарени, с такива дадености и природа. Господ ни е дал всичко, но е и взел - не можаха политически да улегнат нещата. Ние обаче показахме, че може да се прави бизнес и без политика. Да бъдем мост между различията, за да може да останем приветлива дестинация и да идват все повече гости“.
Мисията на Алианса е обединение на бизнеса с цел създаване на разпознаваемо туристическо усещане на Балканите, подобряване на обслужването и представянето му по целия свят.