Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Константин Бачийски: Печелившата икономическа формула за Бургас е повече кораби и по-малко ресторанти в пристанището

Преди няколко години Константин Бачийски представи „План за икономическо развитие за Бургас“
Ключови думи: константин бачийски, продължаваме промяната, водач на листата, гласуване, пристанище бургас, план за развитие на бургас

„Бъдещето на Пристанище Бургас е свързано с обслужване на кораби и товари, а не с изграждането на лъскави офиси и заведения на мястото на съществуващите корабни места“ - коментира кандидатът за народен представител Константин Бачийски по време на разговори, посветени на морския транспорт и търговия.

Водачът на листата на „Продължаваме Промяната“ в Бургас определи като абсурдна идеята основната функция на порта да бъде сведена само до предоставяне на забавления за туристи чрез различни атракции в новата Зона за обществен достъп и чрез обособяване на нови офис площи.           

„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж.“ – допълни той.

Бачийски припомни, че в исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари.

Константин Бачийски обвързва създаването на нов терминал най-вече с обработването на „ро-ро“ товари

Преди няколко години Константин Бачийски представи „План за икономическо развитие за Бургас“.

Точка 3 от тази програма е посветена именно на развитието на Пристанище Бургас.

Кандидатът за народен представител посочи, че и в момента има много модерни офиси в града, които стоят празни.

„Офиси могат да се строят навсякъде, но кораби могат да бъдат обслужвани само в пристанището. А и приходите за един ден от едно корабно място често са по-високи от генерираните приходи за месец от наеми на всички търговски обекти в Зоната за обществен достъп – изчислява Бачийски.

Той определи като икономически обоснована идеята корабните места  „шесто“, „седмо“ и „осмо“ да бъдат по-тясно свързани с града, но настоя корабните места навътре в морето да бъдат не само запазени, но и да бъдат изградени допълнително нови дълбоководни терминали.

Прогнозният ефект от влизането им в експлотатация е увеличаване на конкурентоспособността на Пристанище Бургас.

Въпрос на обсъждане е дали терминалът да се управлява от държавен или нов частен оператор чрез отдаване на концесия, за да се постигне предоставянето на конкурентни цени за обслужване на кораби и товародатели.

Константин Бачийски обвързва създаването на нов терминал най-вече с обработването на „ро-ро“ товари/ предназначени за транспортни средства/, „ро-ло“ товари /за превоз на жп вагони/ и контейнерни товари.

Депутатът посочи като основно предимство на този сегмент това, че товарите са опаковани, не предизвикват замърсяване или запрашаване, а при транспортирането им към вътрешността на страната и Европа ще минават през съществуващия изход на Пристанище Запад, а от там директно в индустриалните зони или магистрали. По този начин икономическите ползи ще остават за Бургас без по никакъв начин да се натоварва трафикът в централните части на града.

„За седеммесечното управление на „правителството на промяната“ спряхме стария проект за генерален план, предвиждащ  унищожаването на съществуващите корабни места и стартирахме нов проект за генерален план, които не само запазва тези места, но и предвижда създаването на нови такива. И ако ние днес не можем да използваме предимствата на нашето пристанище,  добрата локация, близостта до мегаполиса Истанбул , близостта до евентуалната свободна икономическа зона в летище Равнец, магистрала „Тракия“ и магистрала „Черно море“, ще изгубим възможностите за икономически растеж. Така съседите ни от Констанца ще продължават да развиват активно своето пристанище, а в Бургас ние ще пием чай или кафе край пустите корабни места. И ако продължаваме да превръщаме пристанище Бургас в някаква голяма закусвалня, това ще е тежък грях към града и към бургазлии“- коментира Константин Бачийски.

Затова според него на града, региона и държавата са нужни хора, които защитават обществения интерес и имат визията да направят необходимата промяна.

А такива хора в „Продължаваме Промяната“ има много.

 

Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта