Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Константин Бачийски: Печелившата икономическа формула за Бургас е повече кораби и по-малко ресторанти в пристанището

Преди няколко години Константин Бачийски представи „План за икономическо развитие за Бургас“
Ключови думи: константин бачийски, продължаваме промяната, водач на листата, гласуване, пристанище бургас, план за развитие на бургас

„Бъдещето на Пристанище Бургас е свързано с обслужване на кораби и товари, а не с изграждането на лъскави офиси и заведения на мястото на съществуващите корабни места“ - коментира кандидатът за народен представител Константин Бачийски по време на разговори, посветени на морския транспорт и търговия.

Водачът на листата на „Продължаваме Промяната“ в Бургас определи като абсурдна идеята основната функция на порта да бъде сведена само до предоставяне на забавления за туристи чрез различни атракции в новата Зона за обществен достъп и чрез обособяване на нови офис площи.           

„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж.“ – допълни той.

Бачийски припомни, че в исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари.

Константин Бачийски обвързва създаването на нов терминал най-вече с обработването на „ро-ро“ товари

Преди няколко години Константин Бачийски представи „План за икономическо развитие за Бургас“.

Точка 3 от тази програма е посветена именно на развитието на Пристанище Бургас.

Кандидатът за народен представител посочи, че и в момента има много модерни офиси в града, които стоят празни.

„Офиси могат да се строят навсякъде, но кораби могат да бъдат обслужвани само в пристанището. А и приходите за един ден от едно корабно място често са по-високи от генерираните приходи за месец от наеми на всички търговски обекти в Зоната за обществен достъп – изчислява Бачийски.

Той определи като икономически обоснована идеята корабните места  „шесто“, „седмо“ и „осмо“ да бъдат по-тясно свързани с града, но настоя корабните места навътре в морето да бъдат не само запазени, но и да бъдат изградени допълнително нови дълбоководни терминали.

Прогнозният ефект от влизането им в експлотатация е увеличаване на конкурентоспособността на Пристанище Бургас.

Въпрос на обсъждане е дали терминалът да се управлява от държавен или нов частен оператор чрез отдаване на концесия, за да се постигне предоставянето на конкурентни цени за обслужване на кораби и товародатели.

Константин Бачийски обвързва създаването на нов терминал най-вече с обработването на „ро-ро“ товари/ предназначени за транспортни средства/, „ро-ло“ товари /за превоз на жп вагони/ и контейнерни товари.

Депутатът посочи като основно предимство на този сегмент това, че товарите са опаковани, не предизвикват замърсяване или запрашаване, а при транспортирането им към вътрешността на страната и Европа ще минават през съществуващия изход на Пристанище Запад, а от там директно в индустриалните зони или магистрали. По този начин икономическите ползи ще остават за Бургас без по никакъв начин да се натоварва трафикът в централните части на града.

„За седеммесечното управление на „правителството на промяната“ спряхме стария проект за генерален план, предвиждащ  унищожаването на съществуващите корабни места и стартирахме нов проект за генерален план, които не само запазва тези места, но и предвижда създаването на нови такива. И ако ние днес не можем да използваме предимствата на нашето пристанище,  добрата локация, близостта до мегаполиса Истанбул , близостта до евентуалната свободна икономическа зона в летище Равнец, магистрала „Тракия“ и магистрала „Черно море“, ще изгубим възможностите за икономически растеж. Така съседите ни от Констанца ще продължават да развиват активно своето пристанище, а в Бургас ние ще пием чай или кафе край пустите корабни места. И ако продължаваме да превръщаме пристанище Бургас в някаква голяма закусвалня, това ще е тежък грях към града и към бургазлии“- коментира Константин Бачийски.

Затова според него на града, региона и държавата са нужни хора, които защитават обществения интерес и имат визията да направят необходимата промяна.

А такива хора в „Продължаваме Промяната“ има много.

 

Разтърсващи подробности за бягството на момче от детска градина в София Малчуганът се "похвалил" на приятели какво ще стори Нагло престъпление в Пловдив 19-годишен открадна телефона на жена в автобус
Един от най-силните хора в САЩ с тежки думи за Зеленски Ванс с остър коментар Каза за скандала с езика Новиков счита, че някои борци на България са тормозени
Чужденец с шокиращо провинение край Варна Шофьор на товарен автомобил се напи жестоко Голям рев в "Ергенът" Емоционални срещи в предаването тази вечер
Този сладкиш е истинска кулинарна бомба, а няма грам захар Приготвя се бързо, но още по-бързо се изяжда Цял живот сме зареждали грешно телефоните си Спазвайте това просто правило, за да удължите живота на батерията
Стойте далеч от тези зодии, ще превърнат живота ви в ад Топ 3 на най-трудните мъже Мигрант накълца лицето на полицай в Катания Нападателят е неутрализирън с тейзър
Шокираща новина за цената на жилищата В София са поскъпнали с 200% за 10 години Битката за гетото: Как ППДБ брани незаконни катуни в името на гласове за изборите* След над 20 години бездействие, гето край река Суходолска най-сетне бе премахнато