Бургас дърпа назад с десетки милиони лева от провалени договори на „Промяната“ за пристанището ни
Доскорошният бургаски общински съветник от ПП СЕК (мандатоноситeл на ПП Продължаваме промяната) Георги Събев, назначен на 28 юни т.г. за генерален директор на Държавното предприятие „Пристанищна инфраструктура“ е прекратил едностранно действащ повече от година договор за 4,089 666 милиона лева за укрепване и рехабилитация на кейовата стена в района на 4-о корабно място в Пристанище Бургас.
По спечелената обществена поръчка са направени разходи за 81 053,38 лв., а освен за тази сума изпълнителят ще претендира по Закона за задълженията и договорите и за извършената дотук работа, както и за печалбата, която би получил при изпълнението й – 408 966,62 лв.
Събев, който няма и ден трудов стаж в структурата, разпределяща милиарди левове бюджетни средства за развитие на пристанищата, е посочил следното странно основание: „ договорът е спрян поради препроектиране“.
Изпълнителят ДЗЗД «Бургас – кейова стена» е получил писмо с изх.номер от 29 август, в което се посочва, че договорът им ще бъде прекратен в двуседмичен срок от получаването му.
„Негативните последици засягат пряко и публичния интерес. Без това укрепване е невъзможна реализацията на Генералния план за пристанището на град Бургас и обособяването на Зоната за обществен достъп, защото трябва да се създадат пешеходна и развлекателна пристанищни зони. Ние съдействахме по всяко време - в работни групи, с огледи на обекта, с подводна и водолазна дейност. Нямаше до този момент никакви индикации, че договорът ни може и да не се реализира“, каза пред Флагман Ангел Дерменджиев – представляващ ДЗЗД „Бургас – кейова стена“.
За необяснимото поведение на Събев днес е уведомен служебния министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, въпреки че и към момента официално съобщение за спрян или прекратен договор все още липсва, а обезпеченията по него не са прекъсвани.
Всъщност това е само част от поредица действия за прекратяване на поръчки от страна на ръководството на „Промяната“ в ДППИ в тези два летни месеца, откакто ДППИ е в ръцете на Георги Събев. Сред тях са договорът за проектиране и СМР за промяна на предназначение на сграда ,,Кухня-майка”, терминал ,,Бургас Изток 1“ , част от концепцията на Зоната за обществен достъп за създаване на вторичен градски обслужващ център и определяне на нови терени за обществено обслужване с предлагане на услуги от различен характер.
Така, със забавянето на процедурата по приемане на Генералния план, подготвян вече 10 години, ще е невъзможно продължаване на обществената поръчка за нова база за съоръжения за навигационно осигуряване и също реализирането на пътна връзка до частен пристанищен терминал. На практика се спира развитието на проекта за разширяване на Зоната за обществен достъп.
Самото прекратяването на договорите няма да спести публични средства, защото те се пренасочват към други проекти. А това е избождаща очите схема, от която ще спечелят лица, назначени скоро на властови позиции, техни роднини и партньори.
Професионалният опит на генералния директор на ДППИ Георги Събев се изчерпва с това, че до края на юни т.г. бе управител на собственото си еднолично дружество „Южнобългарски морски образователен център“. Чрез това ЕООД Събев провеждаше курсове за водачи на кораби и по морска безопасност.
Публична тайна е, че постът му бе поверен след онази скандална разходка с корабче в средата на март т.г., на борда на което ексминистъра на транспорта Николай Събев бе качен от националния лидер на ПП СЕК и лице на Промяната в Бургас Константин Бачийски. Час и половина в Конгресния център на брега в това време кметове, областен управител, народни представители, концесионери на пристанища и директори на държавни структури, чакаха изнервени министър Събев да открие най-важната за годината дискусия, нетърпяща отлагане – „Устойчива синя икономика чрез развитие на пристанища за обществен транспорт“.
Скоро след това Флагман пръв оповести, че министър Събев ще повери директорския пост на Георги Събев от Бургас, защото е останал доволен не само от разходката в бурното зимно море, но най-вече от новия му симулатор за обучение на капитани, както обясниха от актива на ПППП после.
Час и половина ни вест, ни кост от транспортния министър на срещата му в Бургас
Утре обаче бургаският кап.д.пл. Георги Събев ще отговаря за щети от порядъка на милиони левове, нанесени не върху едноличното му ООД, а на държавното дружество от нереализираните дотук, изброени по-горе, проекти, защото всяка заинтересована страна ще предяви претенции след едностранното разваляне на договорите, а сред компетентните му служители от администрацията вече зрее нескрито негодувание от присъствието му в сградата.
„Считаме, че е важно и от взаимен интерес да вземете становище по така стеклите се обстоятелства и очакваме да предприемете решителни действия. В противен случай сме в готовност да защитим правата си по съдебен ред“, завършат пък писмото си от ДЗЗД „БУРГАС – КЕЙОВА СТЕНА“
Преди четири години спасихме кейовата стена на 5-то корабно место след изпълнение на друго, издържано от инженерна гледна точка, проектно решение! Така се запази оригиналното изпълнение на настройката на кейовата стена по проекта на Адолф Жерар. Но основния проект остана и решението на сегашния шеф на ДППИ е резонно.
За да не ругаем след време....
Не съм за ГЕРБ, но ще кажа няколко думи за твърденията ти...
Разбити улици? - Ако визираш Бургас - явно не пътуваш извън града. София, Пловдив и Варна са много по-зле от нас. Иди в Италия да си плащаш на км и да се друсаш по магистрала по-лоша и от нашите...
Престъпници на улицата? - Пуска ги съда на база съдийска преценка! Знам, че гуруто ти Простото Киро се изживява и на съдебен изпълнител, ама явно си прихванал от грешната му представа за правораздаването в България. От друга страна закриването на спецпрокуратурата от ПП и ДБ ще доведе до пауза на делата срещу олигарсите. С тях ли искаш да се разминаваш по улицата?
Бабите и дядовците? - Да те заведа в нашия блок? 30% от апартаментите (2 или 3 стайни) се ползват от един/двама пенсионери? В същото време младите хора теглят кредити за гарсониери... Има и бедни пенсионери, но това е проблем още от 20-и век. Ти самият, ако работиш, плащаш 10% ДОД. Да ти вземат по близо 50% и тогава ще има и за по-големи пенсии? Едва ли ще си съгласен...
Кое му е ненормалното в училищата? Това, че претенциите на родителите са прекомерни? Това, че масово лигавета се разхождат с телефони за по 1000лв и след това реват на умряло, че ги загубили, а родителите търсят обяснения от училището, където по принцип телефони не се разрешават?
Какво очакваш от болниците? Златно легло и тоалетна? Да не мислиш, че навън в държавните болници е по-добре? Ходи в частна - там всичко ще ти хареса, ама се и плаща... Иди в Холандия...ще те лекуват основно по телефон. Ако отидеш в болницата - поне 3-4 часа ще чакаш...
В обобщение - всичките станахме големи претенции, но покритието го няма никакво...
Бургас се превърна в символ на корупция и некадърност. Затова изпадна от всички класации.
Дерзайте... с безсмислените си опорки няма да промените падението на Простите Педали. Всичките Ви коментари за чекмеджетата няма да намалят цените в магазините и сметките за ток и парно. И се радвайте, че ще Ви разкарат на изборите, а не със сопите...
Нашият кога ?
Първия си замина с мега скандал този и той натам се е запътил. Щом нямате хора за пет поста, какво остава да оправдавате цяла община?!?!
Ако погледнеш зад обшивката на бившите тютюневи складове, сега хотел пак бизнес за наш човек, ще видиш, че сградата е дроп, въпрос на време е арматурата да си замине на този солен въздух, чакай, пак ние ще сме виновни, че няма контрол.
Я питайте колко наем взема общината , да не се окаже, че плащаме, ами тоя конгресен център по тея избори, трябваше ден и нощ да работи, а се оказа, че сме платили за развъдник за паяци.
Вижте морската гара се саморазпада отзад на входа, а кулата за следене на корабите, скоро ще задмине наклонената кулата в Пиза по наклон.
За какви безумия да се дават пари още, за шкафчета ли.
Чекмеджето се изпразва, май...
;)