Експерти шокираха: Ето как на 15 г. Омар ще му се размине за убийството на полицаите в Бургас
Не е случайно, че 15-годишно момче - мигрант, без придружител у нас, е шофирало автобуса, който удари патрулен автомобил в Бургас и двама полицаи загинаха.
Отговорът на въпроса всъщност не е никак трудно да бъде намерен. Ясно е, че сред каналжиите има и българи, които са изключително наясно със законите у нас.
Според международни анализатори причината 15-годишният Омар да управлява автобуса, е това, че непълнолетното момче няма да понесе цялата строгост на закона, както би могло да се случи с пълнолетен шофьор.
Ходът на каналджиите - 15-годишният Омар да бъде зад волана на автобуса с нелегални мигранти във фаталната нощ, не е случаен, казва експерти.
„Тези, които са сложили това момче зад волана, са наясно, че българският закон просто няма как да го накаже”, обясни проф. Владимир Чуков, международен анализатор, предава Нова тв.
Именно възрастта и липсата на опит на шофьор може да се окажат и важен елемент за това как се е стигнало до катастрофата. Защото след 25 километра гонка с полицейски патрули е възможно той да не е бил в състояние да взима адекватни и бързи решения.
Появиха се и много коментари за това можел ли е автобусът да бъде спрян по-рано, без да се застрашава сигурността на хората в него. Според експерти има различни варианти кола или автобус да бъдат принудени да спрат.
„Можеше да се простреля радиаторът с охладителната течност и двигателят да блокира и автобусът да спре. Можеше да се простреля резервоарът с гориво, горивото да изтече и автобусът да загасне, да спре”, смята пътният експерт Красимир Георгиев.
Когато шофьорите не се подчиняват на полицейски команди, в чужбина се използват ленти с шипове.
„Просто предните гуми ще бъдат спукани, тези гуми няма да спаднат изведнъж, ще спаднат след 10 метра, за това време ще се убие скоростта, дори да се наклони автобусът, смятам, че смъртен случай нямаше да има”, казва Георгиев.
Такива ленти с шипове в патрулните автомобили няма, казват от Синдикалната федерация на МВР.
„Такива шипове няма. Аз съм служител от 20 и няколко години, в поделението, в което служа, няма такива шипове, не са предоставени такива шипове. Имаше може би преди десетина години, но бяха метални и не отговаряха на евростандартите.
Но и те бяха в изключително ограничени количества, няма елементарни заградителни съоръжения за такива ситуации”, казва Илия Кузманов, член на синдикалната федерация на МВР.
И как установяват на колко години са след като влизат нелегално без никакви документи.
Всеки може да излъже кога е роден или въобще да не знай .
Do tuk ....Ni6to pove4e....
Mladi Hora....Terminal 2 vse o6te raboti. ... ako li NE?....?
Никой никъде не е разказвал това досега.
В афера писаха, че от хасковската фирма са купени ТРИ бракувани автобуса, който извозват от шест месеца !!
А във фаталната нощ в акция е имаро още еден автобус.
Къде е моториста от записа ? Нека и той разкаже.
Прокуратурата ни дотук си позволи към нас гражданите да разкаже приказките си на улицата. Без пресконференция. Без въпроси. Оправдания и много повод за размисъл.
Дължат отговори заради близките на загиналите !
дърти тарикати в политиката това им е цел, защото риба най добре се лови в мътна вода. ако има ред по границите далаверите им умират и немъчените потоци с пари ще секнат.
- Как е избягал 15 годишният чак до Първомай ?
- Къде са блеели полицайте та не са го хванали на място ?
- Защо и съучастникът му от автобуса не е хукнал с него ?
- Що за тренинг има това 15 год момче та след преследване, жестока, смазваща катастрофа, да изтупа праха и да се укрие в непознат град ?
- Каква подготовка има това момче ?
- Участвал ли е в боеве в родината си ?
- Ще ни покажат ли от Прокуратурата КАДРИ от охранителни камери как момчето бяга ?
- Кадри от залавянето му ? Къде са го открили в Първомай.