40% от жертвите на пътя са камикадзета. С какви мерки да ги пази МВР?
Инцидентите на пътя зачестиха и полицията отново ще ги бори “на мускули”. Новите мерки всъщност са стари и със сигурност ще имат ефект, но за кратко, пише 24 часа. Крайно време е да разберем, че МВР не е единствената институция, която трябва да работи по т.нар. война по пътищата. Има много други, а всичко започва от възпитанието в семейството. Чест прави на хора като мъжете на околовръстното, които в понеделник вечерта задържаха пияната жена, тръгнала от София към Русе с 3 промила алкохол в кръвта.
Вадят 8500 катаджии на терен, полицейски патрули ще се внедряват в трафика, за да следят за рисково шофиране
Но тези случаи на будна гражданска съвест са рядкост.
Иначе звучи добре - 8500 униформени ще помагат на пътните полицаи, патрули ще се движат в трафика, ще дежурят на черни участъци, където стават катастрофи, масово ще проверяват дали шофьорите имат книжки и ще ги тестват за алкохол и дрога.
Жива сила срещу глупостта и простотията
Нито проверките ще спрат катастрофите с жертви, нито супер-, гига-, мегакамерите, които са като манна небесна за надеждата да се опитомят джигитите.
Катастрофите са общо три основни типа. Първият е удар между две превозни средства. Вторият е блъскане на пешеходец. Третият - т.нар. пътен инцидент с участието на едно превозно средство. Точно тук трябва малко да се разсъждава дали мерките срещу шофьорите ще бъдат адекватни. Защото загиналите при самокатастрофа са 64 души, или 30% от всички 223 за първата половина на 2022 г. За цялата 2021 г. жертвите на единични пътни инциденти са 219 (40% от всички 561). Без удар в друг движещ се автомобил, без ситуация на пътя, която изисква поведение на друг човек. Като шофьора на сръбския автобус. Като мъжа, който във вторник се блъсна в мантинелата на същата АМ “Тракия”, джипът му се запали и детето му загина. Като хилядите в последните 10 г. умрели зад волана и педалите, с които не могат да работят правилно.
Самоубийства от невежество за шофьорите
И 95% от тях са правоспособни, които не са употребявали алкохол или дрога. Проблемът е, че в колите им се возят пътници, които също са в бройката на загиналите и ранените при самокатастрофи. Те са жертви на водачите, но и на самите себе си. Защото е важно кой и как те вози.
Повечето българи масово не могат да шофират или го правят по най-нелепия начин - все едно са безсмъртни.
Нямат знания, умения, култура, възпитание. Как МВР ще навакса тези липси? Полицаите нито са майки и бащи, нито учители, нито инструктори, нито приятели. С какви точно мерки служителите на реда ще предотвратят смъртта на Иван Беемвето от село Горно Нанадолнище, който отива да пие кафе в съседното Долно Нанадолнище, дава газ на завоя, излиза от пътя, блъска се в дърво и умира? Няма как дори 8500 полицаи да застанат до всеки от 2,5-те милиона шофьори у нас.
64 души, загинали в самокатастрофи за половин година, никак не е малко. За сравнение - при челни удари между две коли на пътя са загинали 50 души за същия период. Според данните на МВР 24 сред умрелите при самокатастрофи са издъхнали след удар в дърво 11 от тях - след преобръщане на автомобила извън пътното платно. 9 - в крайпътно съоръжение. 7 - в предпазна ограда. Двама - в паркирали коли, и т.н.
Шофьорът камикадзе не се плаши от полицейско присъствие. Не му пука от глобите за скорост, които е натрупал през последните години. Плаща или не, той обича да шофира и да натиска газта. Не се поддава на послания като “Карай умно - стигни жив”, нито на призиви да се съобразява с пътните условия и ограниченията на скоростта. Дори да ги спазва, той пак се блъска в дървото или се преобръща в канавката. И МВР няма контрол върху действията му.
бе прав си,щото ганьо (българина) като излезе навънка,се ослушва като мишка в трици и спазва законите и правилата със запетайките,зер ако сбърка ,ша го гази мечка,ама у бегето...карай да върви и ,,знай ли кой съм аз,, и ,,ти ли че ми кажеш на мене,,......ааааа...да ама не....
нема такъв филм......или се оправяйте и влизайте в пътя.....или ..вървете по дяволите....
Ама какво са ти виновни политиците...???...
То ганьо като няма самодисциплина и съзнание да спазва правилата,все някой друг ще му е крив.....
Карат като мишки . Аха...значи можело.
Сами си направете изводите.
Тези изроди политиците са виновни. От тях тръгва всичко.
лошото е ,че заради олигофренията им,страдат и загиват невинни хора.....
Всъщност всичкото идва от липсата на умения, знания и желание да се контролира трафика. Те имат една мисъл - да глобяват. Това е нивото.
Ако някой иска да пази жертвите, има си начини - глоби до дупка, отнемане на книжки, затвор и т.н. Във всички държави са спуснати планове за намаляване на населението. В България може би е решено, че е достатъчно полицията да абдикира и да ни остави да се самоунищожаваме чрез катастрофи. "Докторите" също допринасят достатъчно, както и доброволно набучените овце. Кой знае... това може да ни спаси от война...
20 кл превишена скорост 800€ глоба
Всички останали шофьора във колата 400€ че не са го предопредили че кара със превишена скорост
Тука може жертвите да намалеят,ако КАТ започнат да патрулират в високо рискови зони вместо да висят по храсти с ограничения 40-50-60 км на пътища позволяващи да се кара с над 90 без проблемно,а същевременно олигофрени карат коли с над 100 в квартали с училища и градини и т.н
Може да намалеят ако КАТ спре да се занимава с това кой изпушил едно масе преди 4 дена и да му вземат книжка,а да взимат книжки на високо рискови шофьори,но това мн сложно и няма много пари в него,за това БГ е един култиватор на боклуци и олигофрени с чувство за безнаказаност и всеки нормален се маха от тука,тука остават само болните,простите,наглите и гадните това е,тук таме има по 1 добър и готин човек на 20 олигофрена