Трайков: Ако самолет не излети, виновникът ще е "Лукойл авиейшън"
Ключови думи:
Лукойл авиейшън, Трайчо Трайков, Бойко Борисов, Лукойл, Валентин Златев, Белене, Атомстройекспорт, самолет
“Лукойл авиейшън” е отговорникът за керосина. Това обяви пред bTV министърът на икономиката и енергетиката Трайчо Трайков.
Според него, ситуацията с кризата с авиационно гориво е допусната от хора, свързани с “някаква корпорация”. През последните часове помагаме на “Лукойл авиейшън”, която е холандска компания и има изключителен договор с всички летища. В 9 часа е имало среща на работната група, за да се проследи най-актуалната информация”, съобщи министърът.
Според Трайков, не съществува хипотеза да не достигне гориво. Ако това стане факт се знае виновникът, каза Трайков.
Мечтая за времето, когато новина ще е когато някой не е спазил законът, а не обратното. Искаме да направим една друга България, каза икономическият министър. Според него, отнемането на лиценза на компанията “Лукойл” е тест за това дали живеем в законова страна и в пазарна икономика. Не издържим ли някой от тези два теста, значи имаме сериозен проблем, каза Трайков. Той допълни, че българският пазар на горива е либерализиран и не би трябвало отсъствието на един играч да окаже влияние върху него.
Министърът опроверга твърденията, че в правителството има разнобой по отношение на отнетия лиценз на руската компания. Всеки има ресор, с който да се справи. Правителството трябва да покрие цялото общество и икономика. Когато някой вземе решение, всички трябва да го подкрепим и да се съобразяваме, заяви Трайчо Трайков.
Аз почти нямам минуси, каза той в отговор на въпрос дали играе карти и дали няма да бъде бушон в отношенията между премиера Бойко Борисов и шефа на “Лукойл” Валентин Златев.
Имахме среща с руснаците миналата седмица за иска им за “Белене”. Те имат срок през тази седмица да кажат как ще продължават. Смятам, че в случая по-добре е двете страни да си получат сумата, без от нея да се вадят пари за юридически хонорари. В момента има арбитражен иск от “Атомстройекспорт”. Ако няма такъв, проектът би вървял по-гладко, поясни министърът. Добави Коментар