Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Увеличената цена на водата е оправдана само ако има инвестиции

Кметът Тихомир Янакиев иска ясни отговори - къде и кога ще бъдат направени инвестициите в община Созопол
Ключови думи: тихомир янакиев, вик, созопол, синя зона, флагман, аполония

- Господин Янакиев, хората са много притеснени от драстичното увеличение на цената на водата. Те обвиняват кметовете за това, че предварително са се съгласили с това увеличение? Какво се случва и в Созопол?

- Първо искам да кажа, че решенията, които са във връзка с увеличенията на цената на водата, са минали през Oбщински съвет. Специално говоря за Созопол, но това се е случило и във всички общини. Да, това е било на нашето внимание, на мен, като кмет и на общинските съветници. 

Още тогава алармирахме, че това е изключително висока цена на водата. Аз съм водил неформални разговори с изп. директор на ВиК-Бургас и съм му казал, че за мен това е оправдано само ако се направят необходимите инвестиции във ВиК сектора. Очаквам, ако ще плащаме толкова много, да имаме насреща адекватни инвестиции. Още тази година. 

Мен ме заблуждават вече две години, че имало огромен ВиК проект, който ще бъде осъществен на територията на област Бургас, като той е на стойност 400 милиона лева. Заблуждават ме, че община Созопол е включена с два обекта в този проект на обща стойност 13 милиона лева, които са огромни суми за нас и една сериозна инвестиция. Освен че парите са много, третират два обекта, които са изключително проблемни към този момент. Единият е квартал Червенка в Черноморец, където на практика липсва канализационна система. Другият е Южната част на Буджака, където има един полулегален тръбопровод за отходна вода и множество септични ями. 

По този начин смятах, че след като се направят тези инвестиции, ще се подобри качеството на живот на тези две места. Защото като направим канализационната система на Буджака, ще можем и да асфалтираме там. Наскоро беше одобрен от МРРБ проект на Общината за асфалтиране и реконструкция на северната тангента. Ние умишлено разделихме там пътя на две, защото ни беше казано, обещано, че 2022 година ще започнат някакви реални дейности по строителството в Южната част на Буджака. Още няма нищо. 

И да ви кажа, че вече не вярвам на никого и започвам да си водя записки черно на бяло, кой какво е казал и обещал. От две-три години се изговарят неща, които не са реални и не са истина. И ние оставаме само с едни надежди. 

Иначе има изключителна нужда от инвестиции във ВиК мрежата в община Созопол. Това, което ми се дава за справка последно, е, че близо 80 процента загуби има в общината, по трасетата. Това е недопустимо! 

И ако питате мен, като физическо лице, не като кмет, да, и аз негодувам. Искам да видя срещу това увеличение, защото те искат да ни вземат парите сега - от първи август, какво ще направят ВиК. Да е оправдано това увеличение. Добре, ще ни вземат високи такси, но какво ще направите като инвестиция? И този въпрос го задавам през медиите до ВиК. Какво ще направите за нас, като инвестиция?

- Вие, кметовете, не сте ли разговаряли с ВиК?

- Аз лично съм разговарял. Ние имаме и сме обсъждали с тях много проблеми. Аз знам, че тези пари, които трябва да се инвестират в мрежата, трябва да дойдат отнякъде. На мен ми е ясно, че държавата сме всички ние, хората. Държавата не е имагинерен субект, външен субект, който да съществува някъде си там. Държавата, това сме ние, всичките, които живеем в нея. Но ние трябва да следим адекватно всеки един лев, който се събира – къде отива, как се харчи. Защото пак ви казвам – не е нормално да се толерира 80% загуби по трасетата на ВиК. И ако тези пари ще отиват, за да си покриват техните си загуби, без да се правят инвестиции – аз не съм съгласен! 

Ето, казвам ви, давам им картбланш няколко месеца и излизам на протест заедно с всички. Това са 60 % увеличение на цените на тарифите. Искам да знам, как ще бъдат изхарчени тези пари!  Адекватно изхарчени.

- Общинският съвет на Бургас взе решение, че ще обжалва това решение на КЕВР за увеличение на водата. Има ли възможност да се направи въобще такова нещо?

- Вижте, не мога да коментирам какво ще прави Общинският съвет на Бургас. Но ще ви кажа, че ние всички, включително Общинският съвет на Бургас, сме се съгласили на тази цена. Всички. Дали ще обжалват или не, това не знам. Знам, че в 14-дневен срок всеки може да обжалва някакво решение. Но при положение, че сме се съгласили с тази цена, всички общински съвети, без две, трябва да следим и изискваме. 

Ето, аз ще направя и изпратя специално писмо до господин Тенев. Искам да знам, какво се предвижда в рамките на това увеличение за община Созопол. Искам конкретни, точни отговори.

Защото парите ни ги вземат още от сега. Увеличението е от първи август и искам да ми отговорят, какви инвестиции ще се извършат на територията на нашата община. Да ми посочат, какво ще предприемат от първи август до 31 декември и естествено за 2023 година. Защото ще е малко лицемерно, ако Общинският ни съвет е гласувал нещо по мое предложение, а в следващия момент да го обжалваме. 

За мен е по-важно щом има такова увеличение, парите да се инвестират в намаляване на загубите по трасетата на ВиК. Инвестира ли се в това, след време мисля, че и сметките на хората трябва да паднат, защото по този начин ще се намалят загубите на вода по трасетата. Не знам дали е така или не, но си мисля, че ВиК си калкулира загубите на всеки един абонат. И ако тези пари, които вземе от нас, се вложат в инвестиране модернизация на трасетата, това ще намали загубите и би трябвало да намали драстично сметките.

- Да очакваме ли протести насред летния сезон?

- Нищо чудно. Няма да се учудя, но според мен хората трябва да следят не само увеличаването на цените, но и за какво отиват парите от високите сметки. За какво се харчат тези пари.
Ето, както в община Созопол, където заварих една продънена каца, която течеше отвсякъде. И благодарение на мониторинга, следенето от страна на хората нашата дейност, успяхме да насочим всеки един лев в правилната посока.

- Да сменим темата. Намираме се в средата на летния сезон. Българите също тръгват масово да почиват, каква е ситуацията в Созопол?

- В града има много хора, препълнен е. Профилът на туриста е малко променен. Разговаряйки с ресторантьорите, казват, че тази година е по-слаба като обороти и като клиенти. Повечето почиващи се хранят с дюнери и закуски. Много млади хора идват заради баровете, дискотеките. Но като цяло Созопол е пълен с туристи. Нашите приходи от туристически данъци са по-високи тази година. Не сме променяли тарифите. Сезонът тръгна трудно, но сега няма свободни квартири.

- Тази година Созопол има синя зона. Има и регулация на паркингите и паркирането. Има хора, които смятат, че това е отблъснало туристите. Има ли такава тенденция?

- Аз не знам дали отблъскват туристите, но паркингите се пръскат по шевовете. Не съм видял празен паркинг. Има хора в града и паркингите си работят. 

Относно увеличените цени – това е нормално. Само да вметна, че общинските паркинги са най-евтини. Трябва да отбележа също, че в общинските паркинги се правят непрекъснато инвестиции, технически решения. От миналата година сме инвестирали в специални камери с висока резолюция. Специални устройства на входовете и изходите на паркингите, където туристите не слизат да показват карти, а ги чекират на четеца на специално поставени апарати, камерата проследява всичко и човек влиза или излиза, без да прави задръствания. Освен това е подсигурена и охранителната сигурност на паркингите по този начин. Инвестирали сме в соларни осветления, компютърни конфигурации със софтуер. Инвестирахме и в синя зона, с която сега много се спекулира. В стария град, на тези улици, на които сега има синя зона, преди беше забранено да се паркира. На другото място си беше паркинг. Тоест, като въвеждаме синя зона, облекчаваме хората. Вече има места, където да паркират автомобили. Защото преди това хората влизаха в града, въртяха, въртяха и излизаха от Созопол, защото нямаше къде да паркират. 

Сега не е така. Сега човек спира, плаща си синята зона, отива на плажа, заведение, в Общината, ако има административна работа за вършене и няма проблем. Плаща си 2 лева на час и си спестява куп главоболия. 

Синята зона е изключително добро решение от наша гледна точка. Финансово също носи постъпления за Общината, но не само финансовата страна да гледаме. Нека погледнем и социалния елемент, а той сочи ефективност. Това е едно удобство за гостите на Созопол, а и не само на тях.

- Подготвяте ли се за Аполония?

- Да, това е кулминацията от културния календар на Созопол. Очакваме много гости тази година. Очакваме и доста височайши гости, но ще го пазя като изненада. Искрено се надявам, че програмата ще е на ниво, както всяка година. Подготовката върви на сто процента. Готови сме да посрещнем гостите на празниците. 
 

29
Коментара по темата
29.
*********
08.08.2022 17:05:54
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
28.
*********
07.08.2022 00:41:23
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
27.
*********
06.08.2022 12:30:58
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
26.
*********
06.08.2022 10:52:00
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
25.
И тез пари ще изтекат в нечий джоб
05.08.2022 11:20:40
Водата да не я внасяхме от Русия и сега да трябва да я карат с кораби от Ниагарския водопад, та трябва да е толкова висока?
"Суровината" е национално богатство и не струва абсолютно нищо на ВиК. Парите, които се събират за вода са за поддръжка на инсталациите, т.е. за тръби и персонал.
И възниква въпросът в чии джобове потъват парите, които ВиК събира, след като мрежата е в окаяно състояние, а се оказва, че няма и събрани пари за привеждането и в необходимото състояние?

Пожизнения шеф на КЕВР разреши на вечния шеф на ВиК Бургас да цоца повече от гражданите на Бургас. Те това е реалното положение!
24.
Местен
05.08.2022 11:19:54
Наблюдавам как един бардук със спорна диплома, ще провали един кмет
23.
*********
05.08.2022 09:31:00
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
22.
Батката
05.08.2022 08:34:41
Янакиев, имаш служители с фалшиви дипломи/ виж в отдел култура и спорт/, взимате решения , които са вредни за града. Смятате ли, че ще гласуваме отново за вас?
21.
Шариф
05.08.2022 07:13:17
Нека разбера, значи общинският съвет който подкрепя кмета, са се съгласили на нещо но после са останали излъгани? Сега поне знаеш как се чувстват гласоподавателите ти, поне тези които не са на хранилка в общината или при спонсорите ти, а всички останали.
20.
Дани
04.08.2022 22:33:35
А защо не отчетоха водата преди поскъпването?
19.
Дани
04.08.2022 22:32:30
"където има един полулегален тръбопровод за отходна вода" - малоумно изказване за кмет. Да разгледа анализа ползи - разходи за инвестиционния ВиК проект и после публично да обяви каква е социално поносимата цена. Да не говорим за тръбите за ПСОВ за дълбоководното заустване - просто ги няма???
18.
Клюкарката
04.08.2022 19:56:33
Не само е несправедливо, но е и незаконно да плащаме 60% нагоре, за да покриваме разходите на НЕЗАКОННИТЕ басейни на Буджака, които сигурно дори нямат водомери.
17.
бай Тодор
04.08.2022 19:51:50
Водата беше 2ст.-тръбите интернитови, водата стана 3лв. тръбите същите интернитови, къде са инвестициите? Ще я повишат с 60% заради Червенка и Буджака а тръбите пак същите и загубите по-големи!
16.
Малоумник
04.08.2022 19:31:39
Влез в ЦАИС и виж какво е пуснато от ВиК Бургас за общината ти, като мислиш, че те лъжат, поинтересувай се малко, има участници, има протоколи, спри да бъдеш статуя и действай. Бахти популистка. И още нещо... Северна тангента? Това е запад, мореплавательо.
15.
Теньо Ганчов
04.08.2022 19:17:34
ВиК и инвестиции са оксиморони. Работниците на минимална заплата, нови автомобили за началниците.
14.
Несъгласен
04.08.2022 17:52:51
Напротив, Г-н Янакиев, никакви инвестиции не може да оправдаят увеличение с 60% на цената на водата.
Ами то ако е така да ВиК Б-с да обяви 10лв. цена за кубик защото нуждата от инвестиции в този сектор е безкрайна и огромна.
Ако му направили на Янакиев два проекта на Червенка и на южният Буджак тай бил съгласен всички ние останалите граждани да изплащаме това.
Защо ?
Защо си допуснал застрояване там където все още няма изградена инфраструктура ?
Да се съберат инвестиралите там и да си поделят разходите за тази инфрастуктура.
Как са одобрени проектите и как са получили разрешения ?
Ами ако са одобрени с локални пречиствателни станции или изгребни ями, то удобството на тези инвеститори не е работа на цялата община !
Мн елементарни разсъждения на Кмета !
13.
Карчев
04.08.2022 17:51:20
Всички държавни структури генерират корупция и корупционно поведение на служителите на държавата. Държавното е общо а от общото най добре се краде.
Полиция армия агенции държавни дружества всичко е бащиния и по наследствена линия. Позорно е че държавата неможе да се защити.
12.
Да бе
04.08.2022 17:23:56
Като най-богати плащаме едни от най-скъпите паркоместа. Тенденция или намек за понижение на цената няма. Всичко беше за да няма туби с вода и спор кой къде да спира, но като видяха, че може да скубят.. що да не? Бойлерите на повечето созополии са пълни с кал и тиня и това се вижда при отваряне на устройството. Едва ли може да се нарече питейна вода, но пък ще е скъпа
11.
:)
04.08.2022 17:16:46
Това увеличение е когато управлява неговата партия. Защо и от какво се оплаква
10.
До бургазлия
04.08.2022 17:14:16
Когато цената на бирата се приравни с водата ще плачеш много.
Един кубик вода е 1000 литра и би струвал 4,39 лв или 1 литър вода би струвал с увеличението 0,439 стотинки.
Умножи си цената на един литър бира по 1000 и ще получиш приравнението.
9.
Малката русалка
04.08.2022 17:09:46
Явно до изборите през 23 година, ВиК Бургас ще бъде любимата дъвка на всички политици. Защото други проблеми в общините няма,всичко е наред и гражданите са щастливи.Ще направим петиция, водата да бъде 50 стотинки, ВиК - то да го разформироваме и да се свършва с тази мъка. Чакам с нетърпение да освободят и цената на тока за битовите потребители и тогава, тази драма с цената на водата ще ни се струва детска игра.
8.
Съпартийка
04.08.2022 17:09:39
Имам въпрос към господин Янакиев, но не мога да му го задам лице в лице, защото за три години се доказа като много отмъстителен човек, който ще използва всичките си ресурси, за да стъпче особеното мнение. Господин Янакиев, за срока на управлението си, колко служебни автомобили закупихте за нуждата на пропагандната машина, в случай, че винаги повтаряте на ляво и дясно, че общината е във финансово оздравяване? Същото важи и за раздутия щат на общината и възнагражденията им.
7.
Разбирач
04.08.2022 16:56:21
Трай и ти, инвестиции ако имало, ти три години не си изкара главата от г*з@ да направиш нещо за Созопол, сега почна и от ВиК инфраструктура да разбираш. Нали всички инвестиции за 2014-2021 на ВиК Бургас за по европейските кохезионни фондове, които са безвъзмездни, какво е оправдано тогава? Да очакваме ли много разбити тротоари на есен?
6.
Бургазлия
04.08.2022 16:49:33
Ганчо Танев 15 години шеф на ВИК, да пребъде!!!Цената на водата да се приравни с БИРАТА!
5.
от Созопол
04.08.2022 16:43:35
Г-н Янакиев, възмутен съм от изказването ви.
Възмутени са и много мои приятели и познати
Г-Янакиев, вместо да защитите съгражданите си от Созопол вие оправдавате покачването цената на водата. Срамувам се от вас. Няма да гласувам за вас.
Почти нищо в Созопол не се промени в положителна посока откакто сте кмет.
От алчност към парите ли превърнахте Созопол в огромен платен паркинг ?
4.
Хахахахахаха
04.08.2022 16:24:39
Значи събират пари преди да има инвестиция? Мялко нередно ми се струва :) Все едно да купувам хляб с лошо качество на по-висока цена с обещание качеството някога(без конкретна дата) да стане по-добро. Не изглежда като да съм ОК с подобно нещо!
3.
Just Me
04.08.2022 16:22:34
ВиК Бургас прави и ще прави каквото си иска и като си иска, защото държавата го позволява.
Ш*бан монополист...
2.
Още PR
04.08.2022 16:11:01
Цяла седмица популисти предизборно ни говорят за водата.
Аз имам предложение ВиК да ми плаща защото им използвам водата.
1.
*********
04.08.2022 16:01:02
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
  Добави Коментар
Българка продава девствеността си От 14-годишна планирала да се занимава с това, изоставена е от родителите си 10 поведения, които подсказват, че имате перфектен съпруг Кои типове поведение показват, че той е идеален за вас
Арестуваха танкер по подозрение в саботаж Това е поредният подобен случай в Балтийско море след началото на руското пълномащабно нашествие в Украйна Пламна искрата на войната на Балканите Арестувани са двама служители на общината в Грачаница
Катастрофа затвори пътя към Пампорово Движението е спряно, тъй като организация на обходен маршрут не е възможна „Ангелска елха” зарадва с подаръци десетки деца на родители, лишени от свобода Патриарх Даниил полага първа копка на нов енорийски център
Рекорден брой мигранти са загинали в морето на път за Испания през 2024 г. Това е над 50% повече от миналата година Адам Броуди разкри тайната на щастливия брак Женен е за актрисата Лейтън Мийстър
Финландия разследва чуждестранен кораб след поредно скъсване на подводен кабел През 2022 г. газопроводите "Северен поток" Русия-Германия, минаващи по морското дъно в същите води, бяха взривени Щe дaдeтe ли $100 000 зa eднa нoщyвĸa? Ето кои ca нaй-лyĸcoзнитe и cĸъпи xoтeлcĸи cтaи в cвeтa
Шок край Барселона, откриха мъртво бебе в контейнер за боклук На място пристигна и екип на здравните служби, който потвърждава смъртта Биткойнът чупи рекордите Експерти отдават поскъпването на oптимизмa oĸoлo пoлитиĸитe нa нoвoизбpaния aмepиĸaнcĸи пpeзидeнт Дoнaлд Tpъмп