Изкуственият интелект настъпва на театралната сцена в Авиньон
Изкуственият интелект би трябвало да е най-големият враг на театъра, но постепенно открива мястото и ролята си в представленията на живо, съобщи АФП.
На фестивала в Авиньон роботи и виртуална реалност превземат сцената.
В "Гроние а Сел", една от сцените на престижния международен фестивал в южната част на Франция, е в ход интересна репетиция.
Пепър, хуманоиден робот с приветливо лице, е звездата в "Bot4Human" - театрално представление на студенти от уъркшопа "Ние сме роботите" във Висшето училище по минно дело в Нанси смесва артистична композиция и роботи.
Производител решава да изтегли всичките си роботи заради проблем, но един от собствениците не връща своя, за да продължи да му служи в ежедневието. Постепенно роботът поема контрол върху живота на собственика си, казва му кога да се прибере у дома, да се храни здравословно, да не се среща повече с приятелката си.
"Използваме този хуманоиден робот като кукла, всичките му реплики са препрограмирани до милиметър, това е изкуствен театър", обяснява пред АФП преподавателят по компютърни науки проф. Патрик Инаф, който е един от ръководителите на проекта заедно с Рафаел Гуисет и Ален Дютек.
Може ли робот да пресъздаде чувство на сцената? За разлика от киното и сериалите, особено напоследък по Нетфликс, роболюцията бележи слаб напредък в света на театъра, предава БТА.
"Искаме публиката да си задава въпроси за взаимодействието между човек и робот", казва професорът.
А какво ще стане, ако изкуствен интелект пише пиеси? Случаят с "dSimon" ("Дигиталният Симон") е почти такъв.
Това представление, отново на сцената на "Гроние а Сел", е дело на уругвайската компютърна специалистка Тамара Лейтес, която работи в Женева и швейцарския визуален артист и видео оператор Симон Сен.
Тамара е обучила изкуствен интелект да пише, като е интегрирала в него лични данни и характеристики на Симон. След това е създала сайта metastories.ch, на който можете да поръчате текст на "dSimon" и да общувате с него. Авторът - изкуствен интелект, обаче понякога дава напълно неподходящи, дори обидни отговори.
"Интересуват ме чувствата, които възникват от това общуване. Театърът е идеалното място за това, защото не сме във виртуалния свят", каза Симон Сен пред АФП.
Добави Коментар