Защо бензиностанциите отказват отстъпка за гориво на мотористите
Мотористи сигнализират, че им е отказвана отстъпка от 25 стотинки при зареждане на гориво в две от големите вериги бензиностанции у нас. Причината за това, според потърпевшите е неправилно тълкуване на наредбата и липса на достатъчно комуникация между ръководството на веригите и държавата.
В един от случаите мъж е заредил в бензиностанция Shell, като на касата му е отказано намаление на цената, като причина за това касиерката посочва, че неговият мотор е в категория L3, a според наредбата намаление имат право да получат само превозни средства с категория L.
Публикуваме изказването на потърпевшия моторист, разпространено в социалните мрежи и цитирано от Трафикнюз:
„Здравейте "ШЕЛ", днес имах честа да заредя отново на ваша бензиностанция (аз съм ви редовен клиент, и в 80% от случаите зареждам при вас). Изумен съм от некомпетентността на вашия управленчески състав, както и от неспособността им да разчитат законите свързани с вашата дейност. След като заредих бензин и пожелах да се възползвам от компенсацията от 25ст. за "дву- или триколесни мотопеди или мотоциклети от категория L" ми беше отказана под претекст че в талона ми е записано категория L3, дори и след обаждането по телефона на касиерката до прекия и началник за разяснение. И така може ли да ми кажете ВИЕ кои МПС са категория L, след като в закона е записано че: § 4. В чл. 149, ал. 1, т. 1 се изменя така:
“1. категория L:
a) категория L1 – моторните превозни средства с две колела, двигател с работен обем не по-голям от 50 куб. см – в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч, независимо от вида на задвижването;
б) категория L1е – мотопеди – моторните превозни средства с две колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигател с вътрешно горене с работен обем не по-голям от 50 куб. см, или с 4 kW максимална постоянна номинална мощност, в случай на електродвигател;
в) категория L2 – моторните превозни средства с три колела, произволно разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем не по-голям от 50 куб. см – в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 50 км/ч, независимо от вида на задвижването;
г) категория L2е – мотопеди - моторните превозни средства с три колела и конструктивна максимална скорост не по-голяма от 45 км/ч, двигатели с вътрешно горене с принудително запалване с работен обем не по-голям от 50 куб. см; или не повече от 4 kW максимална мощност нето в случай на други двигатели с вътрешно горене; или не повече от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;
д) категория L3 – моторните превозни средства с две колела, двигател с работен обем над 50 куб. см – в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, или с конструктивна максимална скорост над 50 km/ч, независимо от вида на задвижването;
е) категория L3e – мотоциклети - моторните превозни средства с две колела без кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна максимална скорост по-голяма от 45 км/ч;
2 ж) категория L4 – моторните превозни средства с три колела, несиметрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем над 50 куб. см – в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, или с конструктивна максимална скорост над 50 км/ч, независимо от вида на задвижването (мотоциклети с кош);
з) категория L4e – мотоциклети – моторните превозни средства с две колела и кош, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см и/или конструктивна максимална скорост по-голяма от 45 км/ч;
и) категория L5 – моторните превозни средства с три колела, симетрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с работен обем над 50 куб. см, в случай на задвижване с двигател с вътрешно горене, или с максимална конструктивна скорост над 50 км/ч, независимо от вида на задвижването;
к) категория L5е – мототриколки – моторните превозни средства с три колела, симетрично разположение на колелата спрямо надлъжната средна равнина, двигател с вътрешно горене с работен обем над 50 куб. см
и/или конструктивна максимална скорост по-голяма от 45 км/ч;
л) категория L6e – леки моторни превозни средства с четири колела и маса без товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо задвижване) не повече от 350 кг, конструктивна максимална скорост не поголяма от 45 км/ч, двигатели с вътрешно горене с принудително запалване с работен обем не по-голям от 50 куб. см; или не повече от 4 kW максимална мощност нето в случай на други двигатели с вътрешно горене; или не повече от 4 kW максимална постоянна номинална мощност в случай на електродвигател;
м) категория L7е – четириколки – моторните превозни средства с четири колела и маса без товар (без масата на акумулаторните батерии при електрическо задвижване) не повече от 400 кг или 550 кг за моторни превозни средства за превоз на товари, с максимална мощност нето на двигателя не повече от 15 kW.”
Никъде не е упомената само категория L и как вашата компания ще ме обезщети мен и всички други мотористи, на които им е отказана тази отстъпка (след като е обявена от вас по плакати и афиши по обектите ви) поради некомпетентността на хора от вашия управленчески екип?“
После държавата била виновна! Ами да четат!
Тея боклуци с моторчетата трябва да им забранят да карат в града, само извън селско каране, къде е контрола върху тях? Защо нямат номера и защо никой не ги спира тея боклуци за проверка??? Всички карат на по 5 бири
НЯМА ДА ЗАРЕЖДАМ ОТ БЕНЗИНОСТАНЦИИ "ШЕЛ".
МОТОРИСТИ, БЪДЕТЕ СОЛИДАРНИ И НЕ ЗАРЕЖДАЙТА ОТ "ШЕЛ"