Блогърка превърна фалшивите магазини на "Епъл" в хит
Блогърката, живееща в града, се натъкнала на магазина, който изглеждал досущ като оригинален – с логото на "Епъл", дървени маси и усмихнат персонал, който твърди, че работи за производителя на iPhone.
"Епъл" обаче няма магазини в Кунмин, столицата на провинция Юнан. "Този магазин е одрал кожата на оригиналните. Брилянтна имитация, най-добрата, която съм виждал", твърди американката. "Тъй като съм любопитна, завързах разговор с продавачите, които, честен кръст, до един наистина вярват, че работят за "Епъл", разказва тя.
Не е ясно дали в магазина се продават фалшиви или истински продукти на "Епъл". В страната има хиляди неоторизирани продавачи на тази и други марки, които продават оригинални стоки, които обаче са ги купили в чужбина и са ги внесли контрабандно, за да не плащат мита.
В момента "Епъл", който късно се установи в Китай, има четири магазина на дребно в Пекин и Шанхай и планира през тази година да отвори още два – един в Шанхай и друг в Хонконг. Технологичният гигант отказа да коментира случая с фалшивия магазин.
В други градове също има фалшиви магазини на "Епъл". Един от тях, в Шанхай, е обзаведен като истински – с дървени маси и столове и с изложени iPad-ове, които клиентите могат да изпробват на място. Собствениците обаче са пропуснали малката подробност, че в нито един истински магазин на "Епъл" не се продават шоколадови пъзели.
Двайсет и седемгодишната американка, която се подписва в блога си като "Птица зад граница", твърди, че блогът й е събрал близо един милион посещения през последните три дни и е приковал вниманието на медиите по света.
Търсенето в "Гугъл" показва, че близо 1000 медийни сайтове по света са отразили историята и са публикували снимките на фалшивия магазин, а темата е една от най-обсъжданите в "Туитър" и китайските социални мрежи, пише Дневник.
"Първоначално качих статията не защото има нещо ново в това, че в Китай се правят пиратски копия на западните марки, а защото тези мними магазини на "Епъл" са толкова професионално направени, че са направо произведение на фалшификаторското изкуство", пише блогърката, която работи за международна здравна организация.
"Когато качих статията в блога си, я изпратих на Стив Джобс просто заради забавлението си. Той обаче не ми отговори", добавя тя.
След като статията й, озаглавена: "Стив Джобс, слушате ли?" предизвика фурор, блогърката подкани читателите си да й изпращат свои снимки на фалшиви магазини на "Епъл" по света и е получила отговори от места като Коста Рика, Венецуела, Колумбия и Виетнам.
Американката е била засипана с покани за интервюта от журналисти и стотици други блогъри, жадуващи да препубликуват статията и снимките й.
"Писаха ми много китайци. Някои от тях бяха силно разстроени, че в Китай се правят толкова нарушения на правото на интелектуалната собственост. Според други тук то на практика е безсмислено, а малка група читатели са на мнение, че "Епъл" заслужават да бъдат одрани, защото продуктите им са прекалено скъпи, а и без това се правят в Китай", разказва тя. Някои читатели дори я посъветвали да напусне работата си, да си намери импресарио и да стане медийна звезда. Добави Коментар