Работата по Северния обход на Бургас спира, държавата дължи 7 млн.лева на строителя
Работата по Северния обход на Бургас всеки момент ще спре, съобщиха от фирмата-изпълнител „Пътстрой Бургас“ ЕООД.
Причината са забавени плащания на близо 7 млн.лева за извършени СМР-та по стратегическия за цялото Черноморие проект.
Реално СМР-ата са извършени, разходите одобрени, но държавата така и не се е разплатила.
От месец и половина на дружеството не е приведен нито лев от възложителя – Агенция „Пътна инфраструктура“.
Единствената възможна причина е прословутата писмена заповед на премиера в оставка Кирил Петков. Както стана ясно той е разпоредил всяко плащане в МРРБ над 900 хил.лева да бъде извършвано само след одобрение от министър-председателя или някой от двамата вицепремиери – Асен Василев или Калина Константинова.
Защо се прилага този необичаен похват, може само да се гадае. Според доскорошните партньори на Петков във властта – „Има такъв народ“ се прави с цел изнудване на фирмите.
„Нали се сещате, че всяка една фирма в тази сфера трябва да се разбира с премиера. Слагат посредник, който разрешава плащанията, и фирмата е принудена да му стане приятел, да го мотивира, да му се хареса, за да си получи парите по законно сключения договор“, каза председателят на групата на ИТН в 47-ото НС Тошко Йорданов на трибунка в парламента преди няколко дни.
Флагман.бг потърси за коментар този следобед Иван Иванов, изп.директор на "Пътстрой Бургас" ЕООД. Той бе на строителната площадка и координираше работата по обекта, която върви с пълна сила, въпреки забавените плащания.
„Молбата ни е да се разреши този казус, колкото се може по-бързо. В противен случай до няколко дни спираме да работим поради липса на оборотни средства. От наша страна сме абсолютно изрядни, предали сме документите в Агенция „Пътна инфраструктура“, разходите са приети, но всичко стои на трупчета и не се плаща поради разпореждането на министър-председателя“, каза Иван Иванов.
„Очакваме 7 млн.лева. Първият сертификат е за 4,5 млн.лева. Той е проверен и одобрен. Дори пуснахме фактура, но ни я върнаха и казаха, че не могат да платят, заради тази заповед на министър-председателят. Има предаден още един сертификат за 2,5 млн.лева, който всеки момент също ще бъде одобрен. За съжаление не знаем кога ще бъде платен“, допълни директорът на "Пътстрой Бургас" ЕООД.
Той уточни, че са достигнали до етап полагане на асфалтови пластове по цялото трасе. По договор проектът трябва да бъде реализиран до 31 октомври. Това и сега може да се случи, ако възложителят е коректен, но към момента фирмата среща сериозни проблеми дори в обичайната комуникация.
Имало забавяне и в документацията, например, все още не било издадено разрешението за строеж на осветлението, което съществено нарушава етапността на строителство на Северния обход.
От „Пътстрой Бургас“ ЕООД са изпратили до този момент над 25 писма до АПИ по различни казуси, свързани с този обект, но отговор така и не са получили.
ВИЖТЕ ДОКЪДЕ СТИГНА ПРОКАРВАНЕТО НА ЕДИН ОТ НАЙ-ВАЖНИТЕ ПРОЕКТИ ЗА ЧЕРНОМОРИЕТО, ВИДЕОТО Е ОТ 21 ЮНИ Т.Г:
В съвсем близкото БЪДЕЩЕ 3-5гад
Петрола и газта ЩЕ растат стремглаво цените
Прогноза Блумбърг 2025 5ЛЕВА литъра А98 с тенденция нагоре
Само много богати и глупаците
мазохист и ЩЕ карат коли на ДВГ след 7-8години горивата ще са мега ЛУКС
Масово ЩЕ се движим с ВЛАКОВЕ електрически за дълги разстояния а в градски условия Ел.тротинетки,Ел.коли и Ел моторчета 25км/ч
Който иска ДВГ автомобил жени са за рускиня и става раб на Путин който ще му дава евтино гориво за Волга Лада или Китайски автомобил
БОКО обича до трансформира кражбите освен в кюлчета и пачки 500Е в ИСПАНСКИ хотели, Барселона Хасиенда,Ол инклузив в Карибския Сейнт Луис и Хотели за сафари ловджи в Танзания,Лукс клиники за Пластична хирургия във Бейрут Ливан и Дубай,турска фабрика краи Велимуш Текирдаг,офшорни сметки в CAIC fund VolksbankLiechtienstein,LGBank Beirut,QNBank,Garanti bankasi Turkey, HSBC bank,SAUDI British bank, Burkhan bank Kuwait
За шкафчетата