Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Таблоидите удариха тиражите на „Труд” и „24 часа”

Ключови думи:

Каква я мислехме, каква стана – така вероятно чупи ръце сега носителят на „Златен чадър” от медийния фестивал в Албена Любомир Павлов. Там, в началото на юни-2011, той и съдружникът му Огнян Донев бяха отличени в категорията „Умен инвеститор” заради покупката на „Вестникарска група – България”(ВГБ), която издава „Труд”, „24 часа” и други.

Месец по-късно умните инвеститори решиха да стартират нов проект – таблоидът „България днес”, който с ниска цена и жълти новини да загребе от читателите на основния им конкурент „Телеграф” на групата около Делян Пеевски, а сериозните „Труд” и „24 часа” да запазят позицията си. Така с „три в едно” Павлов и Донев се надяваха да привлекат допълнителни пари от реклама. ВГБ даже побърза да пусне стартов пакет, който предвижда 50% отстъпки за рекламодателите на „Труд” и „24 часа”, ако публикуват рекламни карета и в новия вестник „България днес”. Това може да се тълкува и като явна покана към рекламодателите да намалят парите, които харчат за реклама при конкурентните вестници и да ги насочат към изданията на Павлов и Донев.

Реалността обаче се оказа друга – в деня, когато ВГБ пусна на пазара „България днес”, групата на Пеевски стартира конкурентен таблоид – „Всеки ден” и провали всичките им планове. Според „Нова медийна група”, към днешна дата „Телеграф” запазва лидерските си позиции с тираж от 132 000 копия от понеделник до четвъртък и 181 000 в петък, таблоидът „Всеки ден” се е изстрелял на втора позиция с тираж от 81 000 екземпляра, „България днес” заема трето място със 76 000 копия, а „Труд” е паднал на четвърто място с 52 000 тираж – при 500 000 преди десетина години. Вестник „24 часа” пък се е устремил към бутиковите 41 000 – 46 000 бройки. Така вместо да омаломощят конкуренцията, умните инвеститори практически нанесоха удар на собствените си вестници и сега групата на Пеевски предвижда контраудар и на рекламния пазар – с презентация за рекламните агенции.

Бургаските разпространителски фирми отказват информация как се развива вестникарската война на местна почва.

7
Коментара по темата
7.
Георги
26.07.2011 13:25:03
Не мисля, че появата на конкурентен брат-близнак е фатална за в."България днес". Напротив, стимулира екипа му да работи по-добре. Тиражите на вестниците са нещо илюзорно посред лято,така че да почакаме за изводите есента...
6.
Иван
21.07.2011 12:42:44
Ироничният тон на материала не може да скрие пристрастността на автора му към групата на Д.Пеевски. Въпреки това смятам, че е рано да се отписват Труд и 24 часа от БГ медийния пазар у нас...
5.
Павел
20.07.2011 16:50:28
Това е рекламна публикация. Никой не вярва на подобни хвалебствени писания за изданията на Д.Пеевски и ДПС.
4.
Бранко
20.07.2011 16:19:27
Таблоидите не могат да ударят тиражите на сериозната преса по простата причина, че имат различна читателска аудитория. Нито пък читателите на сериозните вестници ще започнат да се информират от жълтите вестници...
3.
Зара
20.07.2011 16:14:23
Естествено, че прес групата на Д.Пеевски ще надува тиражите си (може да си го позволи финансово), но не е важно колко бройки отпечатваш, а колко продаваш!
2.
Блага
20.07.2011 15:05:09
В."България днес" е уникален продукт за БГ - всекидневен таблоид, който обезсмисля жълтите седмичници наД.Пеевски (разбирай ДПС). Затова изкопираха концепцията му и също стартираха подобен вестник.
1.
Валери
20.07.2011 14:59:18
Самият факт, че Д.Пеевски пусна така набързо копие на новия таблоид "България днес" разкрива колко е силен страха му от загуба на монопола. А за "крах" на изданието, авторът на материала може само да си мечтае.
  Добави Коментар
Защо сексът „по приятелски“ носи усложнения - 10 правила Ако сте „само за единия секс“, трябва да сте убедени, че никоя от двете страни няма да се влюби Ад на кръстовище в София заради пиян моторист Инцидентът е станал на кръстовищата на булевардите "Александър Стамболийски" и "Вардар"
18 знака, че женската ви енергия е блокирана Сравнявате се с мъжете 3 зодии, които ще направят голям скок в кариерата си тази пролет Дали сте сред тях
Няма такъв пухкав кекс с ябълка и моркови, става за нула време С ябълки, моркови и малко лимонада стават ето такива вкусотии - пухкав кекс с ябълка и моркови Клюкарстването било полезно, твърди учен Суийт обяснява, че клюкарстването е дълбоко вкоренено в социалната ни природа и има сложни психологически корени
Мариан Бачев уволни ключов шеф в културата Заповедта е издадена две седмици преди ресорният зам.-министър Тодор Чобанов да коментира пред ситуацията с НИНКН Проф. Рачев: Давайте към планината и морето, там агнешкото е по-вкусно! Във вторник може да има гръмотевични бури, но може да гръмне, може и да не гръмне
Путин смълча света, издаде грандиозния си план Президентът на Руската федерация подчерта, че Русия и Китай имат "големи планове - интересни, амбициозни и грандиозни" Няма да повярвате какво ще прави Ще пише роман
Превъртяха футбола През 2011 г. Бодьо/Глимт удря дъното – изпада във финансов колапс, играе във втора дивизия и функционира с условия, характерни за аматьорския футбол, а днес са на полуфинал в ЕКТ Мозъкът започва да работи с пълна сила между 60 и 80-годишна възраст Върхът на интелектуалната активност на човек е около 70 години, когато мозъкът започне да работи с пълна сила