Решават идната седмица дали да увеличат цената на таксиметровия превоз в Бургас с до 50%
Общинският съвет в Бургас още в началото на другата седмица окончателно ще вземе решение дали и с колко да бъдат увеличени тарифите за таксиметров превоз в общината. Докладна записка по темата вече е внесена от председателя на транспортната комисия към местния парламент Евелина Михалева, а както Флагман писа, предложеното предходно от брашна предложение за драстично увеличение на цените няма да се приеме.
Затова в новата докладна, която ще се разгледа във вторник на редовната сесия на ОбС-Бургас, идеята е увеличението да е по-скоро плавно и съобразено с инфлацията и растящите цени на горивата. В настоящите условия таксиметровите шофьори на практика работят на загуба, ако трябва да спазват 8-часов работен ден, затова мнозина от тях са принудени да работят овъртайм – по 10-12 часа. Тарифите в момента са разделени на минимална (0.75 лв. за километър дневна и 0.85 лв. на километър нощна) и максимална, която не бива да бъде превишавана от фирмите в бранша (1.20 лв.).
По искане на хората от бранша тези тарифи трябваше да се завишат на практика двойно с минимални стойности между 1.30 и 1.50 лв. и максимални между 1.80 и 2.00 лв. Това обаче е прекалено.
Такси от ж.к."Меден рудник" до ЦГЧ на Бургас ще излезе минимум 20 лева, ако бъдат вдигнати ценитe
Докладната записка на Михалева изисква от Общинския съвет да вземе решение тези стойности да бъдат съответно 1.10 лв. минимална за дневен превоз и 1.20 лв. минимална за нощен; както и 1.80 лв. максимална за дневен и 2.00 лв. максимална за нощен превоз. Така повишението при минималните стойности е с 46% за дневна, с 29% за нощна. При максималните стойности пък повишенията са с около 50%.
Това, макар отново да изглежда драстично, не е такова на фона на контекста. Тарифите на таксиметровите превозвачи не са актуализирани от 2011 г. насам, а продължаващият ръст в цените на горивата и растящата инфлация заради задаващата се икономическа криза изискват увеличаването им, за да може все пак браншът да продължи да съществува и да извършва дейност.