Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Трагедия край Гара Орешец: Влак се заби в камион, трима загинали

Двамата машинисти на влака са загинали. Има и пострадали пътници при катастрофата край Гара Орешец
Ключови думи: трагедия, Гара Орешец, загинали катастрофа, загинали влак, загинали машинисти, камион влак

Трима души загинаха и още толкова са ранени, след като камион и пътнически влак се сблъскаха на железопътен прелез край видинското село Гара Орешец. Пред бТВ пътният инженер Иван Иванов разкри, че двамата машинисти и шофьорът са нямали шанс да оцелеят.  Влакът се е ударил като в канара, а превозваните камъни от камиона са ги довършили.

Останките на катастрофиралото тежкотоварно моторно превозно средство са все още на мястото на инцидента. Цялата кабина е смачкана до неузнаваемост, тя буквално е откъсната. 

Камионът е минавал през прелеза. Бил е натоварен с трошен камък от близката кариера. Видимостта е много малка. По първоначални данни машинистите не са успели да го видят, в последния момент са се опитали да спрат влака, но не се е получило.

Има и пострадали пътници, но нараняванията им са леки и те не са настанени в болница.

Води се разследване на инцидента от Националната следствена служба и експерти от Борда за разследване на транспортни произшествия.

Местни жители на Гара Орешец казват, че сигнализацията на прелеза е работила. Семафорите работят и сега, но дали сигнализация6та е работила по време на инцидента ще се установява тепърва.

Звуковата и светлинна сигнализация към момента работят, но дали по време на инцидента по-рано са се задействали. 

„Лично аз ежедневно минавам от тук, понеже това ми е пътя към обекта - магистралата, която се строи там. Сигнализацията винаги е работила, но дали е така в случая вчера, не мога да кажа“, заяви пътният инженер Иван Иванов.

По думите му има проблем с храсталаците покрай жп линията, „защото преди това има завой на 70-80 м“. Според него това е допринесло машинистите да видят прекалено късно камиона.

Товарът е около 40 тона и камионът около 20, добави той и потвърди думите на кореспондента Маргарита Стефанова, според която влакът все едно се е ударил в канала.

„Не е имало шанс машинистите и шофьорът да оцелеят при този удар, защото натрошеният камък е връхлетял върху тях и ги е довършил“, подчерта пътният инженер. 

„Правейки левият завой на прелеза, видимостта както на машиниста, така и на шофьора на камиона е твърде малка. Предполагам, че водачът го е видял в последния момент, но не е имало възможност да избегне катастрофата“, каза пък държавният инспектор по разследване на железопътни катастрофи д-р инж. Бойчо Скробански.

„Според първичната информация от лентата, която свалихме от локомотива, скоростта е между 69 и 70 километра. Допустима е за участъка. Машинистът, виждайки препятствието на прелеза, веднага е задействал внезапната спирачка, но за съжаление няма как при толкова къс спирачен път да спре влака“, каза още той.

4
Коментара по темата
4.
Haha
08.06.2022 13:21:20
Товара 40 тона намиона 20 ! 60 тона при разрешено 40т.
Пак си перкат претоварени и необезпокоявани . Нама такава държава
3.
Флагмааан?
08.06.2022 10:22:20
За вчера ли става въпрос или днес пак са се блъснали край Орешец?
2.
Tupite
08.06.2022 10:19:56
Umirat purvi
1.
Кольо
08.06.2022 09:40:49
"Товарът е около 40 тона и камионът около 20, добави той и потвърди думите на кореспондента Маргарита Стефанова"

Ако товара е бил 40 тона следва, че камиона е силно претоварен и не би трябвало да се движи по пътищата. Сигурно и шофьора на камиона е бил някой Blackie дето прави 2 курса с тонаж за 3
  Добави Коментар
Непал рязко вдига таксата за изкачване на Еверест Не се уточнява за какво ще бъдат използвани допълнителните приходи Когато детските градини у нас бяха по 3,6 лева на месец Децата закусваха с филийки, намазани с масло и поръсени с шарена сол, разказва учителка от това време
Ние се борим за Аллах: Какво пише в имейлите с бомбени заплахи до училищата Сигнали са получени в София, Стара Загора, Пловдив, Перник, Хасково, Враца, Варна, Сливен, Русе и Добричко Евтин десерт без печене, желатин и яйца, топи се в устата! Много вкусно и бързо Ето какво ви е необходимо 
Плащаме 20% ДДС при продажба на нов имот! Ще се случи ли? Става дума за нови жилища, УПИ и при право на строеж САЩ забраниха издигането на ЛГБТ+ и БЛМ знамена US-институциите вече ще могат да издигат само американското знаме
Идва страшен грип В момента циркулират няколко грипни щама – два от тип А и един от тип Б. Тип Б протича по-тежко, с висока температура, която трудно се повлиява от медикаменти, но е по-слабо заразен Втрещи с визия Комбинацията с блестящото сако добави допълнителна доза екстравагантност
Южното Черноморие най-изгодно за британците Сравнявани са както цените на 7-дневни ол инклузив пакети, така и едноседмични стандартни пакетни почивки, при които вариантите са от хотелски нощувки без храна, до нощувка със закуска или полупансион. Включени са и самолетните билети Национален екофонд набиране предложения за финансиране по Инвестиционна програма „Минерални води“ НДЕФ предоставя средства под формата на безвъзмездно финансиране в размер до 50% от стойността на реално изпълнените СМР
Тя е новата шефка на НДК и е специалист по...отваряне на чакри Този високотехнологичен метод позволява ранно откриване на здравословни проблеми и анализ на генетични и поведенчески предразположения Шапката изпраща силно послание "Когато създавах шапката в ръцете си, беше обикновена шапка. Беше скромена, беше класическа, каза дизайнерът