Как България привлича чужди туристи? Министър Проданов ще давал интервю в RTL, за да опровергае фейк нюз
С какви дейности ще се рекламираме България като туристическа дестинация на 25 пазара по света, само с пряко договаряне с телевизиите ли? Този въпрос зададе ексминистърът Николина Ангелкова, която е депутат от ГЕРБ, на министъра на туризма Христо Проданов.
От отговора на министър Проданов обаче днес стана ясно, че като бонус за платената от държавния бюджет реклама в чужди телевизии, RTL за Германия и Австрия ще излъчат интервю със… самия него, за да опровергавал фалшивите новини за Българското Черноморие, които се разпространяват.
По думите му, сезонът нямало да бъде катастрофален, а сравнително добър. Направихме набързо рекламната стратегия за летния сезон, защото бюджетът бе приет в края на февруари, оправда се министър Христо Проданов в национален ефир по време на парламентарния контрол. Той изтъкна, че сега започва да тече телевизионна реклама в 25 държави, бонуси в техните дигитални платформи и изброи каналите, които са включени. Трябва да направим одит на дестинацията, след което ще обявим голяма открита обществена поръчка за рекламната стратегия на България, допълни още министър Христо Проданов.
От своя страна Николина Ангелкова го контрира с безспорния факт, че за успешен сезон е важно да има добра реклама, но по думите й към момента няма проведени обществени поръчки за това, а само процедури за пряко договаряне с медиите.
Николина Ангелкова, която е първият министър на туризма от разкриването на ведомството и го ръководи успешно в продължение на години, изрази сериозно притеснението си, че на 27 май държавата започва тепърва да рекламира летен туристически сезон 2022 и очаква, че това ще допринесе за увеличаване на посещенията от международни туристи през следващия месец.
„Дори да попитате на рецепцията в случаен хотел по Черноморието ни, ще Ви кажат, че това е химера и няма как да очаквате решение от днес за утре от чуждестранните туристи къде ще прекарат лятната си почивка.
Какъв е клипът на България и кога е произведен, също не става ясно.
"В списъка с обществени поръчки на Министерство на туризма няма процедура за производство на нов, таргетиран рекламен видеоклип“, коментира Николина Ангелкова.
„Дигиталната реклама на туристическа дестинация България ще бъде под формата на бонуси. Т.е. колкото реши съответния ТВ канал, че може да ни даде – това е. Да бъдем позитивни. По-добре е от нищо. Резултатът ще стане ясен наесен, когато преброим посетилите България туристи“, заключи Николина Ангелкова.