Работим върху нова стратегия за платеното паркиране - синята зона да е само в ЦГЧ и да е 2 лв, а зелената - по 1 лев
Андрей Рунчев е директор на Общинското предприятие „Транспорт“. Флагман.бг разговаря с него минути след края на днешната сесия. Тази сутрин ОбС Бургас прие предложението, с което се даде възможност за онлайн таксуване в синя и зелена зона за 30 минути, както и дневната карта от 6,50 лева за спиране в зоните за платено паркиране.
Прие се и генералния план за движение, който въведе ограничение от 30 км/ч за централната градска част. (ВИЖТЕ ТУК)
- Г-н Рунчев, в синята и зелената зона вече ще може да се плаща и за 30-минутен престой, но как ще организирате таксуването?
- Това ще става през приложението, с което работим от известно време. Не само ние, а и други общини ползват Urbo parking. То дава много повече възможности и както изглежда занапред все повече ще влиза в употреба. Чрез него потребителите ще могат да заплащат 50 стотинки за половин час. В момента това бе възможно само чрез апаратите в зоната. Поради факта, че има ограничение в смс-ите и минималната такса е 1 лев, няма как да предоставим възможност да се праща съобщение за по-кратковременно паркиране и по-ниска цена. Заради това работихме в тази насока и се спряхме на мобилното приложение, което считам, че е работещ вариант.
- А как ще отговорите на критиките на общински съветници, че с въвеждането на дневна такса от 6,50 лева ще превърнете синята и зелена зона в по-евтини платени паркинги?
- Не бих се съгласил с тази констатация. Нашите данни показват, че към момента 4-5 % са платци, които престояват на зоната цял ден. Не очаквайте, че много хора ще се възползват от тази услуга и едва ли не задръстят улиците. Просто се опитваме да улесним потребителите. Даваме възможност да се плати еднократно, да не се притесняват и да не изпадаме в неприятни ситуации, в които граждани да показват, че са пуснали 6 смс-а и накрая са получили санкция.
- Това ли са тези меки мерки, които въвеждате, за да спрете покачването на цените в зоната за платено паркиране? Горивата поскъпнаха, вероятно сте индексирали заплатите…
- ОП „Транспорт“ предлага много услуги. Финансовата ни стабилност засега е добра. Но със сигурност рано или късно цената ще трябва да претърпи корекция. Същото ме питаха и съветници на заседанията на постоянните комисии. На тях обясних, че по-скоро мислим да предложим нова стратегия за платеното паркиране, която да доведе до цялостна реорганизация. В един момент може да намалим мащаба на синята зона и тя да остане в идеалния център, а останалата част да е зелена. За да се ориентират вашите читатели ще дам за пример София.
- Да, но там синята зона е 2 лева на час. Толкова ли ще стане и тук?
- Това е една от възможностите, но пак ви казвам, че сега само обсъждаме. Като имаме конкретно предложение, ще го внесем в ОбС за разискване.
- В какъв срок предвиждате да го направите?
- Все още обсъждаме. Със сигурност няма да е през лятото. Не само ОП „Транспорт“, но и Община Бургас прилага по-консервативен подход. Ще задържим тези цени, колкото може повече. В това време анализираме и виждаме кои са работещите решения. Не е просто до увеличаване на цената, а да се приложи правилна стратегия.
- Ще повишите ли цената за репатриране и поставяне на скоби? Тази дейност е целева – т.е. приходите трябва да покриват разходите, ако не се лъжа въведохте тези цени през 2015 година.
- Към момента не го обсъждаме, но в един по-късен етап е възможно и това да се случи. Имайте предвид, че трябва да индексираме заплатите на служителите, консумативите поскъпнаха драстично. На този етап се справяме, но не се знае докога. Ако трябва да бъдем честни много е трудно да планираме разходите си дори в краткосрочен план. Всички, които са в бизнеса и стопанската сфера, знаят много добре. Със сигурност преди лятото няма да правим никакви промени. Ще видим наесен каква е обстановката, ще се консултираме и преценим.
- Относно генералния план за движение на Бургас, какви са концептуалните промени, освен ограничението от 30 км/ч за ЦГЧ и ж.к.“Възраждане“? Видях, че има и няколко предложения за нови светофари, например на кръстовището на ул.“Уилям Гладстон“ с бул.“Иван Вазов“.
- Планът обхваща развитието на Бургас с години напред. Преди време бе приет плана за ж.к.“Възраждане“ и центърът, сега се касае за цялата община, включен е обходът на ж.к.“Меден рудник“, Северния обход и редица други. Идеята е да не се решава на парче, а да се следва стратегически план.
а репатриращия автомобил най-редовно си вдига нарушителите с украйнски регистрационни табели.
Гарантирано от Хунтата ГЕРБ!
30÷70%
40÷60%
Трябва да се направи задълбочен анализ.....
И като има 10г зони какво?
Един, ЕДИН новопостроен паркинг с тези пари има ли? КЪДЕ е?
Или само боядисване и лапо-папо такси после. И КЪДЕ са тези кинти?.. АМИ...
Гарантирано от герб!
Кой ще ни даде гаражи,кой то няма място да се разминеш вие за гаражи говорите!
Кой има гараж в центъра,това е само в някои кооперации и гаражите не с за всички!
Бих си купил,но да е донблока в който живея!!!!
Доста ще има да търсиш за тези щедри възнаграждения-все пак никой не иска да бъде псуван,заплюван,псуван и унижаван заради такива като теб
Това е безобразие,най разрушената улица в Бургас!!!!!
Нищо не работите,само крадете,ама на някой скоро ще му избият чивиите
Живея на ул.Цар Симеонl,всяка вечер прибирайки се от работа няма свободни места където да си паркирам автомобила,плащам годишен абонамент по адрес!Трябва да дебна до 23:00часа да се изнесат от кафенетата и тогава да търся място!
На ул.Любен Каравелов между математическата гимназия и у-ще А.Коджакафалията зоната е безплатна,но ние живущите не можем да паркираме от бусове,товарни коли и др.които не плащат синя зона!
Къде да паркираме ние които си плащаме синята зона -годишен абонамент????
Тия служебни бусове,леки,фирмени коли да си паркират във фирмите или в паркинга на ул.Гурко!!!!!!
Възмутени сме!!!!!
Докога ще търпим!
Има хора които изобщо нищо не плащат и си спират без да ги притесняват от общината!!!!
Докога да търпим!!!!
Нямат наяване.
Най вече тия от Ахелой.
Мерси!
Рунгела е прекрасен човек...
Пълен веселяк ....