Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Министър Събев и председателят на сдружение „Боец“ срещу „Юнион Ивкони“, рунд втори

Ключови думи: Юнион Ивкони, Николай Събев, Срдужение боец

На 14 май 2022 година председателят на Сдружение „Боец“ Георги Георгиев публично призова превозвача „Юнион Ивкони“, преди да протестира, да му отговори на няколко въпроса. От ръководството на фирмата коректно излагат своето становище, като не пропускат да критикуват и транспортния министър Николай Събев, който на 14 май, няколко часа след публикация на Георгиев официализира твърденията му като сигнал за атака.

Министър Събев срещу „Юнион Ивкони“ и „Груп плюс“, първи рунд

„Очаквахме подобен ход от министъра. Макар да не демонстрира транспортна компетентност, същият все пак има мениджърски опит и следва да е придобил поне някаква административна рутина и ясно да съзнава, че внесеният от транспортните сдружения сигнал до ВКП срещу безпрецедентната заповед да бъдат репресирани фирмите „Юнион Ивкони“, „Груп Плюс“ и „ПИМК“, не може да не произведе правни последици за него. Не очаквахме обаче, че 5 дни след издаване на въпросната заповед за репресии ще стигне до вашите услуги, за да му фабрикувате алиби. Моля да кажете на г-н министъра, че освен за „Юнион Ивкони“ му трябва алиби за действията му и срещу другите две компании или пък може направо да напишете сигнали и за тях. Кажете му също и че нашата проверка установи, че в деловодството на МТИТС, както и това на ИА „Автомобилна администрация“, такъв сигнал не фигурира“.

А ето и отговорите на поставените въпроси:

1. През 2018 година срещу „Юнион Ивкони“ беше проведена една мащабна операция, целяща отнемането на лиценза ни или най-малко нашето злепоставяне пред обществото. Вдъхновител на тези действия беше наш конкурент, покровителстван от високопоставен политик с влияние включително в административна прокуратура и МТИТС. Целта на тази операция беше да внуши на обществото, че ние сме рецидивисти в нарушенията. Срещу нас беше приложена репресия, подобна, но все пак далеч от днешната. Резултатът от тази акция възторжено беше обявен от тогавашния министър на транспорта, който заяви, че са установили 46 нарушения и стартира процедура по отнемане на лиценза ни.

За всичко, случило се тогава, уведомихме компетентната прокуратура, както и ръководството на БНТ, като представихме и нашите неоспорими доказателства. Към днешна дата нямаме информация какви досъдебни производства са образувани и на какъв етап са те. Единственото което знаем е, че тогавашният ръководител на административната прокуратура вече не я ръководи, високопоставеният политик вече е вън от политиката, тогавашният министър на транспорта подаде оставка, а журналистката г-жа Ахчиева не работи в БНТ, което ни кара да мислим, че сме предоставили достатъчно сериозни аргументи в полза на обвинението. А компетентният съд отмени всичките 46 наказателни постановления с изключение на едно, което е силно показателно, че всъщност не ние сме нарушителите, а тези които издевателстваха срещу нас.

2. В 30-годишната си история сме изминали половин милиард километра, реализирали сме 1 200 000 курса и сме превозили повече от 35 млн. пътници. За цялото това време имаме един инцидент със загинали пътници по време на изпълнение на курс и това е инцидентът на АМ „Тракия“, при който загинаха 6-ма, за които жалим и днес. Този инцидент е предизвикан от друго МПС, чиято вина потвърди и Върховният съд на Република България. Както шофьора, така и фирмата са абсолютно невинни и това се знаеше от самото начало. В далечната 2007 година при друг инцидент, случил се на АМ „Хемус“, по вина на другия участник в пътно-транспортното произшествие, за огромно наше съжаление загина наш шофьор. Г-н Георгиев, очевидно е, че сте нает да ни злепоставите, но недейте да спекулирате с човешките животи, ние сме длъжни да се грижим за тях и всички цифри посочени по-горе показват, че го правим добре. Знаем, че не сме съвършени, но денонощно работим за това да гарантираме максимална сигурност.

3. Няма и никога не е имало съдебно решение на ВАС срещу нас или пък срещу институция във връзка с нас, камо ли пък за някакви наши откази за представяне на документи.

4. Не знаем за проверки, които са покривани, протакани и смачквани от който и да е прокурор, призоваваме ви, ако вие знаете нещо повече, да изнесете публично тази информация.

5. Ивайло Константинов, както е видно от Търговският регистър, не е съдружник или управляващ „Юнион Ивкони“ от 7 февруари 2019 г. Същият е председател на „Националното сдружение на автобусните превозвачи“, чийто член е „Юнион Ивкони“. Със същия поддържаме добри колегиални отношения. Не знаем дали има нов „Баварец“ и дали е приятел с г-н Горанов, но от медиите се осведомихме, че властите в България официално потвърдиха че джипът на г-н Горанов не е краден, както твърдите.

6. „Юнион Ивкони“ има възлагане на превози от повече от 30 общини в България. Всички възлагания са по реда на ЗОП, процедурите са публични и вместо да внушавате как кметове ни подаряват печеливши линии, проверете първо дали изобщо има такива линии и после дали някое възлагане е незаконно.

7. Нито г-н Борисов, нито г-жа Фандъкова някога са ни възлагали градски автобусни линии в София. Последното ни възлагане на такива линии е било в периода 2002-2007 година.

8. Ние не знаем за случай, в който сме превозвали деца като багаж, но щом вие имате тази информация, предайте я на г-н Събев, за да разнообрази проверките си.

9. Не знаем дали ББР е на Пеевски, както твърдите, но знаем че имаме кредит от тази банка, който е с най-високата възможна лихва, който е редовно обслужван от нас, въпреки финансовите затруднения, които изпитваме. Същият кредит беше одитиран многократно, включително по време на стрес тестовете, извършени на банката, включително и от правителството, чиито говорител сте вие.

10. Ежедневно превозваме и протестиращи, и контра протестиращи, и фенове, и отбори, и ансамбли и хиляди редовни пътници. Съжаляваме, ако някога, когато сте протестирал, сме ви уязвили с това, че сме си вършили работата.

11. Вероятно с г-н Събев ползвате един и същ консултант, защото споделяте неговата опорна точка, че спряната „хранилка” е причина за протестите ни. Господа, това, което наричате „хранилка” е Регламент на ЕС, който казва, че възложителят субсидира изпълнителя до размера на направените разходи, плюс разумна печалба. А доколко ние участваме в „хранилка“ преценете сам:

95% от приходите  на „Юнион Ивкони” са от международни и междуградски линии, които не подлежат на субсидиране. Градските линии, които обслужваме, имат 5% дял в нашия портфейл. Тези градски линии са системно недофинансирани, с изключение на 2021 година, когато на нас и на всички останали превозвачи бяха изплатени дължимите от държавата субсидии и компенсации по-скоро като изключение и като анти-кризисна мярка. С оглед избягване на всякакви спекулации ето и официалните цифри за последните 3 години:

2019 година – общо изплатени субсидии и компенсации 2,09 млн., при нетна загуба от обслужването на градски линии плюс предоставени намаления на правоимащи групи граждани 3,5 млн. лева.

2020 година – общо изплатени субсидии и компенсации 2,88 млн., при нетна загуба от обслужването на градски линии плюс предоставени намаления на правоимащи групи граждани 4,6 млн. лева.

2021 година – получени субсидии и компенсации в общ размер 4,15 млн. лв.

Приходите ни за 2020 и 2021 година, след изплатените субсидии и компенсации, са намалели спрямо 2019 г. с 34,9 млн. лева, а по COVID мерки общо за двете години сме получили 13,8 млн. лв.

12. Ето и с какъв чадър от „ДАИ” се ползва „Юнион Ивкони“ – за периода от 2018 година до днес са ни извършени общо 352 тематични и комплексни проверки.

1
Коментара по темата
1.
Тони
16.05.2022 12:37:16
Юнион Ивкони е фирма на ДПС! Всички го знаят! Години наред политици от всякакви партии им слугуваха и обслужваха интересите на тази фирма! Но върхът беше по времето на Борисов, когато автобусният превозвач на ДПС успя да убие всякаква конкуренция с помощта на ГЕРБ и реално в последните години са монополисти в България!
Помните ли преди десет години колко автобусни превозвачи имаше по линията Бургас-София? Помните ли???
Знаете ли колко са сега? Ще ви отговоря- само един! Сещате се кой е!
Тук дори не слагам в сметката как нарочно беше забатачено БДЖ, за да не пречи на турската фирма да печели без всякаква конкуренция!
Не симпатизирам на Събев, дори напротив, но ако успее да се справи с този паразит на ДПС Юнион Ивкони, лично ще му стисна ръката и ще го поздравя за смелостта му!
  Добави Коментар
С помощ от роднини Доналд Тръмп се опитва да сглоби най-оспорвания кабинет на САЩ Тръмп, за когото лоялността е на пиедестал, често е разчитал на семейството си за политически съвети, но е трудно да се каже със сигурност в кого от роднините си се вслушва най-много Близо 400 хил. българи отварят шампанското след тази новина Биткойнът е на косъм да стигне абсолютен рекорд от 100 000 долара
Бил Клинтън се извини на Моника Люински... Президентът на САЩ искал да й даде шанс за нов живот Загинал и ранени при експлозия на граната на парти Ранените са приети в болница
Стяга сватба Той иска да се омъжи за партньора си Етиен Трима са с опасност за живота след взрив на газова бутилка Инцидентът е станал в ранния следобед
НАП погна над 500 собственици на луксозни коли, проверява доходите им Под прицела на данъчните са и собственици на скъпи имоти, е-търговци и инфлеунсъри Бивша футболистка на ЦСКА нахока Величка на Гунди Тя наговори куп лъжи, твърди Ваня Александрова
Тази вкусна и пикантна салата ще Ви засити за дълго и ще ускори метаболизма ви Ето как да я приготвите Кмет си спретва пътуване за 11 000 лева на Халкидики Наема приближени фирми и назначава свои хора без конкурс и ценз
Откриха прострелян в главата граничар Извършва се разследване по случая Падна в казана с... Остават съмнения, че в детската градина в Червен бряг са намерили тайната рецепта на вълшебника Панорамикс