Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От години Бургас чака инвестиции. Сега му предлагат половин милиард, а той е напът да ги изтърве

Идеята за превръщането на това летище в карго терминал и безмитна зона изглежда блян
Ключови думи: Инвеститор, зелен водород, новини, флагман, Равнец, Бургас Хайдръджън, Еура Енерджи, Юроуинд Енерджи

Бургас е напът да прогони инвеститор, готов да вложи половин милиард лева в местната икономика. И да превърне града в пионер в производството на зелена енергия на Балканския полуостров. Реално! И да сложи край на мрънкането, че тук не идвали големи инвеститори. Ние обаче не го искаме. Защото мястото, което е избрал – летището в Равнец – можело да се превърне в карго терминал и безмитна зона, където да потекат капитали, а Бургас да станел нещо като Хонг Конг. Евентуално!

Гражданите на Бургас, улисани в това да открият кой е боядисал за пореден път паметника Альоша, даже не разбраха, че градът им може да изпусне шанса на живота си. Или поне такъв, какъвто не са имали през последните 40 години.

Каква е историята?

На 23 март т.г. „Бургас Хайдръджън“ ЕАД внася в Община Бургас инвестиционно предложение за изграждане на завод за зелен водород в индустриален парк Равнец. Производството ще става по метода на електролизата, чрез използване на енергия от възобновяеми енергийни източници. Инвеститорът е избрал Равнец заради близостта му до пристанищна и газова инфраструктура, които му дават възможност да реализира хибриден и иновационен проект, включващ PV, вятър, водород и батерии.

Посочва се, че партньори на проекта са консорциум от технологични фирми. Водещ инвеститор е една от най-големите датски енергийни групи – Eurowind Energy, лидер в производството и съхранението на зелена енергия и зелен водород. Дружеството се търгува на фондовата им борса и акции в него имат над 1 млн. датчани. Освен това Дания е една от водещите държави в процеса на декарбонизация и енергийна ефективност в света. Друг участник в консорциума е „Реналфа“ АД с мажоритарен собственик Иво Прокопиев.

Инвеститорите уверяват, че проектът ще създаде до Бургас въглеродно неутрална зона, която ще привлече нови международни консорциуми, за които наличието на евтина и зелена енергия е водещ параметър за тяхната конкурентоспособност. С производството на зелен водород община Бургас и региона ще се наредят сред водещите европейски градове и региони, производители на горивото на бъдещето в ЕС и в развитите държави в света.

Проектът е в синхрон и с новата индустриална стратегия за Европа за широкомащабно внедряване до 2030 г. на водородни технологии, тъй като водородът е основен приоритет за налагане на чиста и кръгова икономика - когато отпадъкът за едни е гориво за други. Става въпрос за високотехнологични компании, работещи в сферата на зелената енергия. Подобни фирми до този момент не са стъпвали на Балканите, а заводът за зелен водород в Бургас е единственият подобен проект на полуострова.

Предвижда се още в зона Равнец да се изгради довеждащата инфраструктура до терените и инсталацията за производство на водород, фотоволтаична електроцентрала, инсталацията за производство на зелен водород, административни сгради, център за мониторинг, управление и администриране.

Консорциумът иска да закупи 2000 дка. Планираната първоначална инвестиция е 130 млн. лева, а цялостната реализация – около 500 милиона лева. Планира се да бъдат разкрити над 65 високоплатени работни места в Бургас, непосредствено свързани с реализацията на проекта. След въвеждането му в експлоатация той косвено ще допринесе за разкриване на поне 150 работни места, но това е само малка част от ползите, които тази инвестиция ще донесе на града.

Подобен завод за зелен водород в Бургас ще е само началото и ще насърчи други инвеститори да стъпят на зоната в Равнец. Идеята е там да се изгради комплекс от т.нар."кръгова икономика", когато отпадъкът за едни е гориво за други, снимката е илюстративна

Инвеститор от такъв мащаб Бургас не помни в новата си история. Средният размер на инвестициите в региона през последните години е около 3,5 милиона лева. През 2018 г. градът изпадна във възторг, когато украинската компания „Сигматек“ ЕООД купи 20 дка в Индустриалния парк, за да изгради Научно-изследователски и производствен комплекс за рециклиране и ремонт на части за самолетни двигатели. Инвестицията беше за 30 милиона долара (десет пъти по-малка от сегашната) и трябваше да даде работа на 200 специалисти. Засега обаче нещата буксуват.

В края на март т.г. Комисията по икономика и инвестиционни политики от Общинския съвет в Бургас разгледа предложението на „Бургас Хайдръджън“ ЕАД и го прие със 7 гласа „за“. Това е последният шанс за Равнец, защото срокът му изтича, прецениха съветниците. И са прави, защото в края на година Бургас трябва да върне терена на държавата и да се прости с него, ако не намери сертифициран инвеститор.

След предложението на кмета Димитър Николов към Общински съвет в Бургас да обсъди и гласува „за“ инвестицията на „Бургас Хайдръджън“ ЕАД, срещу милионния проект се надига нечувана съпротива. Министъра на отбраната Драгомир Заков писа лично на председателя на ОБС Севдалина Труманова, че не е съгласен, тъй като пистите в Равнец трябвало да могат да бъдат ползвани по предназначение за военната или за гражданската авиация в случай на необходимост. Активира се и министърът на транспорта Николай Събев, който поиска от кмета Николов да прехвърли на министерството летището в Равнец. (ВИЖТЕ ТУК)

Очаквано против изграждането на завода за зелен водород се обяви и депутатът от „Продължаваме промяната“ Костантин Бачийски, който от години развива идеята, че летището в Равнец може да се превърне в карго терминал, свързващ трафика на товари от цял свят. Това бе един от основните акценти по време на кампанията му за кандидат-кмет на Бургас през 2019 г., тя вероятно ще заема основно място и при кандидатирането му за кмет през 2023 г.

„Не съм против инвестицията, а против избора на мястото й. Този соларен парк и инсталацията за производство на водород могат да бъдат върху много други терени, но летището в Равнец може да бъде само на едно място“, коментира Бачийски.

Той предложи заводът да се изгради върху бившия военен полигон до Банево, който е около 1500 дка, които пустеели от години. Още за възраженията на депутата – тук.

Това е визуализация на идеята на Константин Бачийски. На картинка изглежда добре, но дали проектът е изпълним

7 април 2022 г. беше „Денят Х“, когато на своя редовна сесия бургаските общински съветници трябваше да подкрепят или отхвърлят инвестиционното предложение.

За пръв път, откакто съм кмет, на територията на Община Бургас идва на крака инвеститор от такъв мащаб“, каза на сесията Димитър Николов.

Главният юрисконсулт на Общината Златина Георгиева показа действащия договор между Областна администрация и Община Бургас, подписан през юли 2017 година. От експозето стана ясно, че договорът за летище "Равнец" изтича след няколко месеца и ако дотогава не бъде намерен инвеститор, то общината ще трябва да го върне обратно на държавата. А друг кандидат засега няма.

Кметът изнесе подробна информация за разговорите с различни компании през последните четири години. Администрацията му е предлагала терена на десетки международни консорциуми - "Киа моторс", "Фолксваген", турски и дори виетнамски фирми. Единственият реален сертифициран инвеститор обаче е „Бургас Хайдръджън“ ЕАД.

Ще се запазят ли пистите?

И инвеститорът, и общината подчертаха, че заводът и двете централи няма да попречат на летателните писти, за които остават над 400 дка. В зоната има още над 1000 дка, които могат да бъдат предоставени впоследствие на други инвеститори. По преписката има и примери с други летища в Европа, които са в непосредствена близост до вятърни и соларни паркове.

Друг е въпросът дали Равнец може да се превърне в карго летище.

Според договора за концесията на терминала в кв."Сарафово" с "Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт" АД до 2041 година разкриването на всяко летище в радиус от 150 км трябва да мине през санкция на концесионера, а такава едва ли ще се даде, защото компанията е инвестирала милиони, за да разшири пистите и изгради карго терминали. Капацитетът на летище Бургас за карго полети е огромен и незапълнен и няма никаква логика да се допусне конкурентен терминал на 30-ина км.

При гласуването в ОбС-Бургас докладната записка на кмета бе приета с 35 гласа "за", 1 "против" (Росен Топкаров от СЕК) и 1 "въздържал се" (Красимир Калудов, СЕК). Така пътят пред инвестицията на „Бургас Хайдръджън“ ЕАД беше открит.

Но решението на ОбС-Бургас светкавично бе обжалвано от Областния управител и сега казусът е в Бургаския административен съд. Решението му обаче ще изисква време, доста време.

Ние не сме заплюли летището в Равнец, по-скоро зоната има нужда от подобна инвестиция, за да привлече индустрията на бъдещето. Работим по подобен модел в Дания. Там, където изграждаме нашите заводи, каним партньори да реализират своите инвестиции. Става въпрос за синергичен клъстер от компании, на които осигуряваме редица привилегии“, заяви в интервю пред Флагман.бг Елена Маркова, директор за България на датския инвеститор Eurowind Energy. Тя призна, че са останали неприятно изненадани от обжалваното решение наОбС, с което проектът им се спира за неопределено време.

За нас Бургас бе фаворит, защото има добра инфраструктура и срещахме отлично отношение от общината, но това, което се случи, ни кара да започнем да оглеждаме и други терени, в други общини. Ние играем по правилата, те трябва да са ясни, а не да се променят в движение. Смятам, че това, което искаме да направим, ще е в интерес на Бургас, на държавата и обществеността“, допълни Елена Маркова.

Инвеститорът вече е изпратил писма до премиера Кирил Петков, министъра на транспорта Николай Събев и военния министър Драгомир Заков, за да попита дали държавата желае този проект да се реализира, или има други планове.

Реална е перспективата летището да си остане в този вид години в чакане евентуално да се превърне в карго терминал или безмитна зона

Ако инвестицията пропадне, преките загуби за общината ще няколко милиона лева от продажбата на терена, голяма част от които щяха да се инвестират в село Равнец, за да се подобри инфраструктурата. По-сериозни обаче ще са косвените загуби - милиони от местни данъци и такси, които ще се плащат през годините, неразкрити работни места и потенциалното спиране на инвеститори от висок клас, които биха стъпили в Бургас и биха променили града, ако заработи заводът за зелен водород.

„Птичето каца веднъж на рамото“, е казал мъдрият български народ. Сега то е на рамото на Бургас. И от нас зависи дали ще го хванем, или ще го изтървем.

Очаквайте интервю с представителя на инвеститора за чувството да се чувстваш нежелан в град, в който смяташ да инвестираш половин милиард лева, спънките от държавата и предимствата на завода за зелен водород

 

48
Коментара по темата
48.
Васил
18.05.2022 11:34:10
Не му върви на град Бургас! Години наред беше подложен на тормоз от зелената мафия на олигархът Иво Прокопиев и бандита Тома Белев, сега пък ще изпусне пари...
47.
Президента
17.05.2022 13:13:42
Не само да лаем,време е за действие, защото ще има още много лакей и подмяната ще продължи. Не сме вечно тук на земята,време е да действаме за доброто и на следващите поколения.
46.
Президента
17.05.2022 13:09:28
Дори от тук може да тръгнат нещата ,всеки има роднини ,приятели,тук ако сме 30,40 човека сега и всеки събере още по толкова ставаме 1000 ,от там нататък е лесно
45.
Президента
17.05.2022 13:03:58
50000 Работещи бургазлий по 3000 лева правят 150 000 000 лева с 20 милиона повече от първоначалната инвестиция .3000 всеки може да инвестира това са пари за една баня,ако си струва човек би взел и заем и става акционер,може и сами да си го направим ,може много неща да направим ,но трябва първо да изгоним хрантутниците,още преди това да се организираме, знам как, всеки знае на никой не му се занимава и масово е мнението ,че всеки би се облажил,но има и достоини честни хора -нека се организираме елементарно е.........Да бъдем Народ ,не мърша-храна за лешояди....
44.
.
17.05.2022 08:49:04
Колко върви една такава рекламна статия?
43.
Бургас - града на умрелите мечти
17.05.2022 07:23:17
От над 12 години Бъргъс чака инвестиции, но освен закриване на предприятия, нищо не се случва. Една шепа приближени фирми въртят парите.
42.
Мюмюн
16.05.2022 23:53:28
Инвестиция. 2000 декара за няколко милиона лева. Ми то и за земеделска земя без нищо, пак няма как да купиш и 8-ма категория, ако не си "инвеститор". Инвестицията е ясна. 60 работни места. 40 назначени фактуриста и меринджеи - наши хора от ДПС да водят счетоводство и да пускат фактури. И още 20 клетника от малцинствата да косят трева и да чистят солари веднъж на сезон. Голяма инвестиция, няма що.
41.
не че нещо
16.05.2022 22:13:10
Ама като чуя Прокопиев , ми става лошо. Кви инвестиции точно, каква полза, кви работни места ? Че статията е платена е ясно, но и проблемът не е подложен на обществен диспут, защо ли ? Ако беше “много яко” , Прокопито нямаше да се опитва да го вземе тихомълком и чак като го спънат , бизнес-проблемът му да стане донякъде достояние до хората. Така че въпросът е открит, истината- някъде там, а пак ще спечели парата, а не бургазлии
40.
До автора
16.05.2022 22:09:54
Това летище е военно нищо че нямаме армия нищо че му се еба майката радев беше баш боса там а с тея половин милиарди за глупости уж инвестиция не е повече от 50 милиона за техника и труд а обективно погледнато по добре е да е така неработещо и западнали
Ако се наложи ще се ползва от Русия
39.
*********
16.05.2022 20:41:01
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше вулгарни, нецензурни или обидни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
38.
Бактън
16.05.2022 20:07:10
от такива "инвестиции" !
Така България инвестира и в ЕРП-тата !
И в "Мариците" ...
И сега дружно ни дерат кожите !
37.
Е
16.05.2022 20:04:57
да направиш летище на завод не се иска много акъл, да направиш от завод или пустеещи земи летище, се иска повечко акъл ...
Летището не е само една бетонна писта, иска се основа, дренаж , укрепване срещу пропадане и ред други непонятни за повечето хора неща .
Това че летището в Равнец е изоставено, не означава , че трябва да го направим краварник, примерно !
Дори да се пусне като писта за дрифтове на адреналиновите дупета, пак ще е файда !
10 лв такса и да си троши главата !
36.
Бургас
16.05.2022 19:46:56
За какви 500 милиона инвестиции говорите , за тези 500 милиона евросредства дето Иво Прокопиев иска да усвои от Прана за възтановяване ли говорите , където той ще се прави на тарикат и ще лапа парите, а целия български народ ще стой да го гледа отстрани и ще лапа мухите. И накрая Прокопиев ще отвори десет работни места, които да му чистят фотоволтайците. Не мерси. Добре , че се намери някой да се намеси и да му се противопостави.
35.
До33
16.05.2022 19:40:25
Хората и града са бедни,защото ги крадът,както никога досега.
Всичко останало е прах в очите!
34.
Общината
16.05.2022 19:39:21
Поемаме само руски щафети.
33.
Хуху
16.05.2022 19:31:16
По писанията по-долу разбирам защо Бургас е на дъното ,а има толкова много възможности особено заради местоположението си ,има всякакви комуникации-по море,суша ,въздух.
Града е красив ,но беден ,защото хората в него са бедни и не искат да изплуват от блатото.
За такава инвестиция всеки град, всяка държава би направила всичко възможно да се осъществи ,а тук заради лични интереси или предубедености се спират .
Всички ,които са против такива златни инвестиции ,които имат бъдеще ,а тази е точно такава са жалки и продажни.
32.
Чичо
16.05.2022 19:09:45
Флагман, не се мъчете да пишете сериозни статии като тази. От коментарите виждам, че народът е див и варварски. Пускайте нещо за Ергена и как фолкаджийката Кали се скарала със свекърва си. Тези тъпунгери от друго не разбират.
31.
Бай Хой
16.05.2022 19:01:58
По-големи глупости скоро не бях чувал
30.
sad story teller
16.05.2022 18:55:46
Ако искате да разберете защо сте бедни, прочетете си коментарите. Хора с такова мислене нямат никакъв шанс за просперитет.
29.
Tsatsata
16.05.2022 18:52:01
А защо не и в пустеещите заводски халета, хилядите декари земи и напълно изградената транспортна инфраструктура на завода в Дебелт !
Той така или иначе беше проектиран да работи с руска стомана, която сега изобщо няма да я има !
28.
Барселонко
16.05.2022 18:49:56
Бургас е малко градче! Не му трябват такива проекти.Кой ще работи в тези заводи? Братчедите от Комлука или Меден рудник?Важен е паламуда.Към него да се обърне бизнеса.Да има повече паламуд и народа да е доволен и спокоен. Има ли паламуд, целият град оживява.Почват да се пълнят буркани,бидони, бъчви, също фризери . Радост за целокупното население.
27.
rushi rushveta
16.05.2022 18:48:54
niama reshenie shtoto niama rushveti oshte
26.
Дернев
16.05.2022 18:39:15
Инвеститорите за Бс не се определят в Бс, а в Сф и Вн. Щом сега се предлага този за Равнец, значи не им харесва идеята за летище и свободна зона в Бс и ни пускат нещо за залъгване. Дръжте се за летището. Много реща могат да се зъвъртят окэло него.
25.
Тази историйка
16.05.2022 18:00:59
определено смърди до небесата! Дали е очевидната причина, т.е. пълното лишаване на България от възможност за отбрана, дали е някаква друга, или купчина от скрити вреди за които си нямаме понятие, няма нищо логично в този проект. Завод може да се построи навсякъде. За да искат да е точно там, мястото има някакво важно значение за тях и евентуалното осъществяване на проекта няма да донесе нищо положително за нас!
24.
.
16.05.2022 17:56:39
НЯМА ПО ПРОСТИ ХОРА ОТ БУРГАЗЛИЙ.
23.
*********
16.05.2022 17:56:01
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
22.
До 20
16.05.2022 17:42:10
Тази "стратегическа инфраструктура" е необитаема от точно 20 години.От Юни 2002 година по-точно.От тогава растат бурени и всичко се роши от времето.Или ще я вземе някой или ще остане така да се гонят гущерите и змиите там.Парите ги дава частник.Дали е далавера,дали някой ще намаже комисионни...сигурно е така...обаче какво те интересува.Парите не са от бюджета и държавата,още по-малко от бургаския бюджет.Каквото и да стане все ще е на плюс за града.Кой крал, кой прибирал комисионни обаче,покрай това все ще има и пари за Бургас да влязат и работни места.По-добрия вариант е отколкото да пустее и да се руши.
21.
Хахаха
16.05.2022 17:34:55
Гладувалите за Бачийски още не могат да преглътнат ме Промяната е мизерия не прогрес и докато не се усерат исцяло няма да си признаят ме са брости и са ги направили на ш матки
20.
*********
16.05.2022 17:28:52
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
19.
Наглите
16.05.2022 17:10:44
Ами този инвеститор след като има половин милиард за инвестиция защо не го построи в някоя нива а иска да вземе всичко на готово платено с държавни пари още през социализмът пътна и жп.инфраструктура,електроснабдяване,ВиК
18.
*********
16.05.2022 17:08:31
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
17.
До 14
16.05.2022 17:06:22
Да, това е факт наистина. Този човек завзе всичко що можеше да се завземе в района
16.
до 8
16.05.2022 17:06:18
ОТ КО СЕ ВЪЗМУЩАВАШ БЕ ИДИОТО ЧЕ БАЧИИСКИ НЕ ДАВА НИКОЙ ДА ИЗВЪРТИ ДАЛАВЕРА С ЛЕТИЩЕТУ АААААА?????????????ХАЙДЕ КАЖИ ОСНОВНОТО КОЛКО РАБОТНИ МЕСТА ЩЕ ОТКРИЯТ !!!!!!!!!!НЕЩО МАЙ БЕШЕ ОКОЛО 10 ЧОВЕКА ????????А ВОДОРОДНА ИНСТАЛАЦИЯ """ДРУГ ПЪТ ""
15.
London
16.05.2022 17:02:32
DATSKATA FIRMA/PARNJOR NA PROKOPIEV SHE YSVOJAVA EVROSREDSVA V BYLGARIA
14.
*********
16.05.2022 17:01:58
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържа недоказуеми твърдения, касаещи конкретни личности.
13.
Иване, Иване
16.05.2022 17:01:44
Ако си беше направил труда да проучиш въпросното дружество с многомилиардните инвестиции, друга песен щеше да пееш. И нали си даваш сметка, че до един соларен парк няма как да изнекне втори, защото просто няма да има достатъчно място? Така че не ми обяснявай как парите щели да потекат, а ние сме го изгони великолепния инвеститор с фирма, регистрирана в търговския регистъ в началото на тази година. Ако искаш се разходи до другите обекти на свързаните с това дружество фирми, щото те са си едно и виж потекли ли са милионите левове пък после ще си приказваме.
12.
Овчар
16.05.2022 16:59:06
Затова ли имаше пожар край Росенец? Да разлиряват терена? Питам за един приятел! Мен не ме засяга!!!
11.
Чао
16.05.2022 16:59:02
Не ни трябва нов завод замърдяващ въздуха и околнаъа среда. Нефтохим ни изтрови 25г , кроношпан 10години дишаме им отровите
10.
.
16.05.2022 16:58:52
ХАХА ТЕ ПИСТИТЕ И ДА ИСКАТ НЕ МОГАТ ДА ГИ ПОЛЗВАТ ЗАЩОТО СИ ОСТАВАТ ВОЕННОВРЕМЕНЕН ОБЕКТ С ОПЦИЯ ОБЩИНАТА ДА ПОДДЪРЖА ДЪЛГАТА /новата писта/
9.
бай кор
16.05.2022 16:58:21
Като знам статиите в тоя сайт, колко са истински и се чудя дали написаното не си го е смукал някой от пръстите. Карго Бургас си има на съществуващото летище но интерес голям няма
8.
Възмутен
16.05.2022 16:58:13
Бачийски е същия, като Промяната, които нищо не правят, а сомо спират. Сега ще им сърбаме попарата, докато ги изритаме и забравим!
7.
Petko
16.05.2022 16:58:06
HORA SPITE! ISKAT DA GO LAPNAT NOVITE I KRYG KAPITAL/PROKOPIEV
6.
.
16.05.2022 16:51:55
КАК ЩЕ СЪЖИТЕЛСТВА ГЪРМЯЩАТА ВЗРИВООПАСНА ИНСТАЛАЦИЯ ЗА ВОДОРОД С ЛЕТИЩЕТО –НЯМА ТАКАВА ОПЦИЯ!!!!!!!!!!!!
5.
Ало Вараца?
16.05.2022 16:48:33
Половина милиард за какво? За разрушение на съшествуваща писта с изключителен национален приоритет? От там трябва единсвено и само да излитат военни самолети за защита на страната. Който иска карго терминал летище Сарафаво се разширява и толкоз.
4.
ЕИ ПАК ПЛАТЕН ""НАПЪН"""
16.05.2022 16:47:03
ОТ ТОЗ ИНВЕСТИТОР БЕ!!!!!!ХАХА ИНТЕРЕСНО ЗАЩО НЕ ПОСОЧВАТЕ ИЗГОДАТА НА ТОЗ ИНВЕСТИТОР ДЕТУ ТОЛКОЗ УПОРИТО СЕ Е ВТОРАЧИЛ В ЛЕТИЩЕ РАВНЕЦ???????ЩО НЕ ИДЕ НА ТАНКОВИЯ ПОЛИГОН ДО БАНЕВО ЧЕ ТАМ ДОРИ Е ПО ГОЛЯМА ПЛОЩА !!!!!!!!!!!!ИМА НЯКАКВА ГРОБАРСКА ""УЙДУРМА"" ТУКА
3.
Данчо ментата
16.05.2022 16:46:34
Дайте го на ДПС. Те знаят какво да го направят.
2.
Бургазлия
16.05.2022 16:44:24
Какво да е прав. Заради ината му ще загубил 500 000 000 лева. Айде, честито ти кметуване тогава. Това е престъпление срещу Бургас
1.
Бачийски
16.05.2022 16:38:21
Е прав.
Завод може да се построи почти навсякъде,но летище,не.
Бачийски,бъдещият кмет на Бургас.
  Добави Коментар
Бум в строителството! Първенци сме в ЕС Вижте статистиката Археологически проучвания започват край руенското село Трънак Те са необходими за реализацията на „Лупинг от Рупча до Ветрино”, обявен за национален обект
Решено: Пенсионер влиза в "Ергенът" 73-годишен мъж ще раздава рози в немския вариант на предаването за любовта Ученичка от Бургас блесна в Бразилия, открои се сред над 500 конкуренти Стефани Чучукова с 2 медала от световното първенство по шахмат
Скандал с "Гунди" Коренно различни мнения относно саундтрака на филма, певица може да съди Иван и Андрей Прокуратурата: Нямаме правомощия да извършим проверка по сигнала на ПП-ДБ за сградата на „ДПС - Ново начало” От обвинението изпратиха позиция
Банда нацепени младежи ограбва тийнейджърки в столичен мол? Във Фейсбук е създадена специална група, където се описват случаи на насилие, които обаче не са потвърдени официално Папата обяви кога ще канонизира инфлуенсър Карло Акутис бе провъзгласен за блажен през 2020 г. в Асизи
Разкри защо е девствен 26-годишният съдебен заседател Мимо-Гарсия е много откровен човек Зеленски с разтърсващи думи Войната може да завърши по тотално разочароващ начин за Украйна
Калин Стоянов за обесилия се полицай: Той използва оръжието си правомерно Къде отива смисълът на закона, когато престъпникът има повече права от този, който се опитва да го спре?, пита бившият вътрешен министър С тази бирена панировка за кашкавал няма как да сбъркате Вижте каква е тайната