Студенти от НАТФИЗ създадоха въздействащи видеa за кампанията #ПромениКартинката
Данните за мащаба на глобалния проблем с неправилното изхвърляне на фасове и масовото му разпространение в България са в основата на партньорството между информационната кампания #ПромениКартинката и НАТФИЗ. 7 екипа от студенти по режисура, операторско майсторство, драматургия, монтаж, звук и продуцентство представят по креативен, провокативен и въздействащ начин своя поглед, като отправят апел за отговорно потребителско поведение.
Всяка секунда по света се изхвърлят неправилно десетки хиляди фасове, за чието разграждане са нужни между 3 месеца и 15 години. Болшинството пушачи смятат погрешно, че цигарените филтри са направени от памук или хартия и всеки трети от тях ги изхвърля неправилно в градската среда или в природата. Цигарените филтри са малки по размер, но са направени от биополимери, които не отговарят на изискванията за биоразградимост, затова те трябва да се изхвърлят само на местата за общия битов отпадък. Друга част от пушачите пък, които знаят, че филтрите са един от големите замърсители в природата, смятат своя „принос“ към замърсяването на планетата за несъществен.
Студентските клипове показват колко често хората „си затварят очите“, „замазват проблема“, и не осъзнават или просто неглижират проблема с думите: „Е, само един фас.“ Вижте как младите режисьори, сценаристи, оператори, монтажисти и актьори от НАТФИЗ пресъздадоха в своите екипни работи различни ситуации, отразяващи реалността и въздействието на неволния акт на неправилно изхвърляне на фас върху различните аспекти от нашия живот.
Гледайте видеата тук Специални проекти - Промени Картинката (promenikartinkata.bg)
Миналата година Филип Морис България стартира кампанията #ПромениКартинката с цел да повиши информираността за глобалния проблем с неправилно изхвърлените цигарени фасове и да провокира към промяна на потребителското поведение. Чрез партньорството с НАТФИЗ кампанията се обогатява с нови идеи, форми и с привърженици, като едновременно с това даде възможност на студентите да се потопят в реален проект от живота.
„Искахме нашите студентите в Академията да излязат от чисто академичния модел и да работят по съществуващ социално значим казус, както това се случва в практиката. Те имаха задача да създадат смислено съдържание, което да говори на публиката и действително да въздейства върху мисленето и поведението на хората. В този смисъл ще очакваме отзвук от проекта на НАТФИЗ с информационната кампания #ПромениКартинката. Студентите бяха мотивирани и вярваме, че за тях този проект даде положителни резултати, защото съчетаването на теоретични и практически знания е ключово за качеството на обучението в НАТФИЗ.“, споделя проф. д-р Станислав Семерджиев, ректор на НАТФИЗ „Кръстьо Сарафов“.
„Ние сме удовлетворени да видим посланията на кампанията, претворени във видеоклипове, които са смели и провокативни, но именно така ще резонират в съзнанието на по-широк кръг от потребители, за да променят навиците си.“, каза Диляна Якова, мениджър „Регулации и устойчиво развитие“ във Филип Морис България.
От старта на кампания #ПромениКартинката тя привлича вниманието на обществото с различни инициативи. През лятото на 2021 г. бяха поставени въздействащи визии по 40 плажа на българското Черноморие, а през есента бяха организирани доброволчески акции по почистване в 5 български града: Пловдив, Благоевград, Варна, Бургас и Русе. По време на почистванията близо 180 доброволци, над 50 служители на Филип Морис България, партньори и поддръжници от местните общини събраха общо 620 кг фасове и други отпадъци. На Световния ден за почистване на околната среда, 18 септември, пък бе открита и едномесечна изложба с информационни пана на #ПромениКартинката в Градската градина в Пловдив. Веднага след това изложбата се пренесе и в София в градинката на НДК със съдействието на Столична община, където атрактивните визии провокираха минувачите да се запознаят с фактите около проблема.
Тази година кампанията продължава с инициативите, като първата стъпка е проектът с НАТФИЗ, в който студентите допринасят със своя поглед и идеи. Пролетта за #ПромениКартинката идва с призива „да променим картинката и в арт-кварталите на България“ - пространствата, които привличат с многообразието от активности, посветени на изкуството, образованието и развитието на градската среда. Сред посланиците на кампанията, които се присъединяват към каузата да опазим околната среда от неправилно изхвърлените цигарени филтри, са писателката, музикант и радиоводещ - Гери Турийска, вокалистът на група Остава - Свилен Ноев, журналистът и радио водещ - Ники Кънчев и PR експертът - Ива Екимова.
Научете повече на www.promenikartinkata.bg и на Facebook страницата на кампанията #ПромениКартинката