Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Ученици от Бургас могат да „летят“ с авиосимулатор (СНИМКИ)

Ключови думи: авиосимулатор, механотехникум, бургас, инж. Янислав Мирков, инж. Недислав Веселинов, Апостол Спасов, Крум Каишев

От 5 май започва „летенето“ на учениците от Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника в Бургас, които се готвят да стават авиационни техници, и то не само до Рио, но и до Ню Йорк, Москва, Париж, Пекин и до всяка точка на света, където има летище. Това ще се осъществи с първия изцяло български авиосимулатор „Фотоника“ СAS172 за граждански полети на Експерименталното конструкторско бюро със същото име - тяхно е и проектирането, и изработката. Той е вторият, разработен и осъществен от младите конструктори, но за разлика от първия, предназначен за бойни мисии, този е за граждански полети, с Чесна, двуместен, със 180 градусов, огънат, огромен екран.

На 5 май от 11 ч. е пускането в експлоатация на авиосимулатора, с планирано тържество в гимназията в Бургас, на което са поканени скъпи гости.

Самото изделие е произведено за рекордните 4 месеца в едно от халетата на терена на Летище София от екип на ЕКБ „Фотоника“ в състав: инж. Янислав Мирков, инж. Недислав Веселинов, Апостол Спасов и Крум Каишев. Авиосимулаторът стана реалност след спечелена държавна обществена поръчка, инициирана от ръководството на гимназията.

„Поехме огромен риск да произведем авиосимулатора за отрицателно време. Трудностите бяха не само с избора и напасването на отделните материали и детайли, но и с образа на огънатия екран от 180 градуса, на който трябваше да придадем реален образ с трите проектора. Никой в България не е правил това- действахме на принципа проба-грешка, но се получи. Успяхме!“, заяви пред репортер на БГНЕС водещият авиоинженер по проекта Янислав Мирков.

Авиосимулатор “Фотоника” СAS172 е тренажорен авиационен комплекс, с кабина - копие на Cessna 172 Skyhawk, продължи с подробностите Недислав Веселинов, главен конструктор на компанията. И е най-често използваният самолет за подготовка на пилоти клас PPL (Private Pilot Licence), каза той. Като модел на кабината използвахме именно Skyhawk, защото той е последната модификация на самолета и включва Garmin 1000. Всеки един от дисплеите има висококачествен 10,4-инчов екран, който обхваща всички параметри на полета. Мултифункционалните модули позволяват не просто да се наблюдават приборите и навигацията, но дават възможност за прецизен контрол на автопилота и настройката на плана за полет, посочи Веселинов.

ЕКБ „Фотоника“ вече имат един произведен авиосимулатор, който работи и днес - отново изцяло българско изделие, но предназначен за бойни мисии. Докато сегашният е двуместен, с повече дисплеи и приоритетно - за един граждански самолет.

За преимуществата и разликите между двата авиосимулатора говори и Апостол Спасов, оперативен директор на Експерименталното конструкторско бюро: „Кабината “Фотоника” СAS172 е много по-модернизирана и това прави полета истинско преживяване. Съчетавайки най-модерната апаратура с луксозен кожен салон, превръщаме полета в удоволствие както за любители, така и за професионалисти в сферата на авиацията“. Авиосимулаторът в София е с прав екран, което намалява автентичния визуален ефект, но когато екранът те обгърне, както е при новия, усещането става много по-богато и пълноценно, сподели той. И добави, че сертифицирането на “Фотоника” СAS172 не само, че е възможно, но е и на дневен ред.

На новия авиосимулатор ще летят учениците от бургаската Професионалната гимназия по механоелектротехника и електроника, обясни мениджърът по логистика от ЕКБ „Фотоника“ Крум Каишев. Това ще е първата паралелка в България, чиито възпитаници ще се обучават на такъв тип оборудване. Надяваме се на засилен интерес към тренажорите, защото не са малко учебните заведения в България, които са с профил “Авиационен техник”, поясни той. Според него придобиването на такова съоръжение би разширило спектъра на обучение и би направило учебния процес по-привлекателен за любознателните.

Членовете на екипа, създал първия български авиосимулатор за граждански полети, са убедени, че въпреки световната криза, причинена от ковид, перспективите в авиацията не са изчезнали. Защото самолетът остава най-бързия начин за придвижване на хората. Даже и по време на затварянето инвестициите и разработките в този сектор продължиха.

Множество фирми претърпяха сериозни загуби, но производството на самолети не е спирало. Карго компаниите работят и се разширяват, а пътническият сектор все повече набира кураж да си върне старите позиции. Бележат нарастване и частните полети с бизнес самолети. Сътресението, което претърпя индустрията е сериозно, но развитието й не е преустановено, напротив. 

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Убийството, което потресе България: Украинка уби двете си деца – какво разкри психиатърът? Психиатърът д-р Цветеслава Гълъбова заяви, че подобни престъпления не се случват спонтанно и често са резултат от сериозни психични разстройства, останали незабелязани или пренебрегнати от близките Диетоложка хвърли бомба! Каза за опасност от дубайския шоколад Шоколадът съдържа различни подправки, които могат да причинят алергични реакции, включително анафилактичен шок
Хапват ви се арменски сладки, ето бърза и лесна рецепта Ето какво ви е нужно Изповяда се пред феновете си Имах нужда да се създам и опозная“, признава Мегз
Скок на цените на брашно, олио, захар, шопската салата поевтинява Вижте какви са цените на борсите Нова рокада в БНТ. Денят уж започва с Георги Любенов, а се появи тя Георги Любенов продължава да е болен и сутрешният блок отново започна с неочакван водещ
Певица нападна Джокович заради политичската му позиция Сръбският тенисист подкрепи студентските протести в Сърбия Британци се „хванаха за гушите“, заради този имот у нас Преди време англичанин купи порутената сграда на затворено училище и я превърна в място за настаняване
Колко пари биха получавали майките, ако взимаха заплата за домашните си задължения Изследване посочи сумата - точно 143 315 долара годишно Тръмп подписа тежки мита за Канада, Мексико и Китай Увеличава изгледите за повишаване на цените за американските потребители
България е внесла 15 560 работници за една година Руснаците най-често ползват синя карта за достъп до нашия пазар на труда Леден обрат с времето днес, ужасът започва Прогноза за времето - неделя, 2 февруари 2025 г.