Измамници крадат пароли и лични данни от клиенти на Мтел
„Във връзка със сигнали за получени от наши клиенти електронни писма, в които се съдържат препратки и адреси към сайтове, за чието ползване се изисква потребителско име и парола, искаме да заявим, че Мобилтел никога не изпраща подобни писма. Молим Ви да не използвате своето потребителско име и парола, с които влизате в електронната страница на Мобилтел, за влизане в други сайтове”, предупреждава писмото.
Компанията се ангажира своевременно да информира клиентите си, ако възникване на подобни случаи.
Ако вече сте въвели потребителското си име и парола за www.mtel.bg в друг сайт, ви съветваме да ги промените в сайта на нашата компания, настояват от оператора.
След като дава ценни съвети как да се разпознава оригиналният сайт на компанията от ментетата, Мобилтел натъртват, че НИКОГА няма да изпратят до свой клиент електронно писмо, което съдържа интернет връзка /link/, водещ към страница, на която трябва да се въвежда потребителско име и парола. „Ако получите такъв e-mail, то това е фишинг - представяне под чужда самоличност, за да бъдете подведени да споделите лична или друга поверителна информация, обикновено през фалшив уебсайт”, пишат от компанията.
За фирмите и гражданите е много опасно техни пароли и лични данни – ЕГН, единен идентификационен код и т.н. – да попаднат в ръцете на измамници, защото не е ясно как те ще злоупотребят с тях.