„Топлофикация Бургас“: Проверете изправността на топломерите и водомерите след края на отоплителния сезон
„В случай, че дисплеят на топломера е угаснал или цифрите не се виждат ясно, клиентите трябва да се свържат с обслужващата фирма за дялово разпределение. Топлинните счетоводители ще свалят повредения уред. За сигурно отчитане и спокойствие на потребителите метрологична проверка се прави в акредитирана лаборатория през определено време. Обичайно периодът при водомерите е на 10, а при топломерите на 5 години." допълниха от предприятието. "Ако не бъдат ремонтирани или изцяло подменени уредите, след изтичането на годността им, нито те в качеството си на топлинен счетоводител, нито фирмите за дялово разпределение могат да дадат гаранция за точността на отчета." заявиха още от дружеството.
„Клиентите трябва да извършат оглед на сградната инсталация. От предприятието поясняват, че при теч в сградата задължително живущите трябва да информират домоуправителя. Той от своя страна незабавно да се обади в топлофикацията, за да се спре подаването на гореща вода. По този начин ще се избегнат течове и наводнения." посочват от дружеството. Ремонтните дейности е важно да приключат преди началото на сезона.
„Топлофикация Бургас" напомнят още, че по повод приетите изменения в Закона за енергетиката, индивидуалните измервателни уреди трябва да бъдат с възможност за дистанционен отчет. С новите модули показанията от уредите се снемат от разстояние, без посещение на място от инкасатор. Клиентите заплащат реално потребената енергия. Няма прогнозни и изравнителни сметки. Намалява се възможността от субективна грешка при отчитане." заявиха от дружеството. "Решението за преминаването към дистанционен отчет се взима на Общо събрание на етажната собственост с мнозинство от 2/3 от собствениците, след което протоколът с решението се представя в нашия клиентски център“, обясняват от „Топлофикация Бургас".