Внимание, шофьори! Колони от тирове ще блокират за часове възлови пътища в Бургас
Колони от тирове ще блокират за часове възлови пътища в Бургас. Над 40 транспортни фирми ще се включат в националния протест на превозвачите, обявен за утре, съобщиха за Флагман.бг от Съюза на международните превозвачи.
Тежки камиони за всички видове товари, както и автобуси ще блокират ул. „Крайезерна“ в двете посоки около 9 часа утре сутрин. Протестното автошествие ще потегли в 11 часа по ул. „Крайезерна“ и ще премине по ул. „Проф. Яким Якимов“ ще премине през кръговото на „Метро“ и ще се върне по ул. „Проф. Яким Якимов“, ул. „Крайезерна“, бул. „Транспортна“. От кръговото за ж. к. „Меден рудник“ камионите ще се върнат на ул. „Крайезерна“ и протестът ще приключи.
Транспортни фирми бият тревога: Върнаха претоварените тирове на пътя, защо контролът е избирателен?
Превозвачите на протест, искат намаляване на акциза и биодобавката
Ето исканията на недоволните:
Намаляване на цените на горивата чрез премахване за 6-месечен период на биокомпонента, което ще доведе до поевтиняване на горивата с около 10-15 ст. на литър за всеки български гражданин.
Намаляване на акциза на горивата с 50% за период от 6 месеца (подкрепа на принципа на земеделските производители).
Автобусните превозвачи са категорични, че е необходимо държавата да осигури средства, за да изплати в пълен размер законово полагащите се субсидии за превозите по градски автобусни линии и линии в слабо населените планински и гранични райони, както и компенсациите, предвидени за определени категории граждани, ползващи преференциални цени за своето пътуване.
Според тях е наложителна и промяна в нормативната база, с която да се разшири обхватът на субсидираните междуселищни превози, като дотогава, в спешен порядък се осигурят средства за субсидиране на всички междуселищни линии, които не попадат в обхвата на Наредбата за субсидии и компенсации.
Превозвачите настояват второстепенните пътища да не бъдат таксувани от тол системата.
При неработещи устройства и недеклариран тол сегмент в 7-дневен срок след извършено нарушение превозвачите да могат да заплатят само и единственото дължимата сума за използване на пътната инфраструктура, без допълнителни такси и глоби.
Транзитният трафик и чуждестранните превозвачи да имат по-голяма тежест при плащането на тол такси, като се забрани на транзитния трафик да използва определени пътища.
Цените и обхватът на платената пътна мрежа в България да се променят от 01.01.2023 г., а не от 01.07.2022 г.
Те са и малко нагли: искат да могат да работят дори и при неплатени глоби, обаче по този начин събираемостта на приходите отива на кино.