Караме стари коли с все по-скъпо гориво
Стотици хиляди българи тръгнаха на път за почивните дни. Опашки от чакащи автомобили обаче на Велика Събота на ГКПП "Кулата" нямаше за разлика от петък, когато се наблюдаваха задръствания по магистралите и имаше километрични опашки по границите с Турция и Гърция. И макар тази сутрин на ГКПП "Кулата" и на ГКПП "Капитан Андреево" да е по-спокойно от вчера, се очаква трафикът да се засили.
Междувременно вносът на коли втора ръка от Западна Европа става все по-труден и търговците на автомобили са изправени пред сериозен проблем. По думите на хората от бранша, войната в Украйна е оказала голямо влияние върху бизнеса.
"Преди, за да отиде един камион до Италия и да вземе коли, се зареждаше за около 1050 лв. с нафта. Сега трябва да се зареди с 3000 лв.", обяснява пред Нова тв Георги Грозданов, който е търговец на употребявани автомобили.
Вносът на такъв тип коли за България е ограничен, защото производството на нови автомобили се бави, а това кара собствениците им да задържат старите си коли. На пазара в момента се забелязва феномен, казват прекупвачите – по-старите коли у нас поскъпват. В същото време експерт председателят на Петролната и газова асоциация Живодар Терзиев коментира, че през лятото цените на горивата може да поевтинеят.
"Не бих си помислил за цени на горивата от 4 или 5 лева”" заяви Терзиев пред Нова тв. Той смята, че ще има колебания, но не смята, че ще се стигне дори до цени от 3,5 лева за литър. Напротив, очаква поевтиняване. И в момента в България са най-ниските цени на горива в ЕС, обясни още експертът.