Стефан Чайков: Пътните фирми са на ръба на оцеляването
Имахме в петък среща с премиера повече от час, надяваме се, че Народното събрание ще вземе необходимите решения, така че да може да се развърже възелът. Големият проблем е невъзможността на АПИ да възлага ремонти по републиканската пътна мрежа заради спецификата на допълнителните споразумения. Това каза за Bulgaria ON AIR председателят на УС на Браншова камара "Пътища" Стефан Чайков. По думите му фирмите са на ръба на оцеляването.
"Ангажиментът е държавата е да се разплати на 100% до 30 юни. Това забавяне на плащанията води почти до ръба на фалита. Фирмите са съкратили повече от 10% от персонала си. Банките изземат техника заради кредити. Около 2000 км на година със сигурност трябва да се ремонтират. Стандартната пътна маркировка има една година гаранционен срок, след което трябва да се подновява", коментира Чайков.
"Не е имало забавяне. Не се получи мнозинство, което да подкрепи едно от трите решения, които бяхме предложили за решение на казуса. Ние многократно сме заявявали, че трябва да се намери много бързо решение по самия казус, но трябва да има контрол. Имаме много заплетен възел с договори, които са от 2018-2019 година. Те в момента се обследват и се проверяват от междуведомствена комисия, но в същото време искаме да има и пътна поддръжка", посочи председателят на регионалната комисия в парламента Нестимир Ананиев пред
Стефан Чайков каза, че не прави чест на управляващата коалиция, че неглижира и обижда близо 2000 служители в пътната администрация, защото под всеки сертификат, който е определен за плащания, са се подписали поне 7 души.
"Ако някой смята, че пътната администрация е престъпна група, да бъде да така добър да излезе и да го каже ясно и да си понесе политическите последствия. Ако до сряда не видим консенсус от Народното събрание, ще минем и пред Министерския съвет, за да ги подсетим, че и в техните правомощия да отвържат възела. А след Великден протестите ще станат безсрочни", заяви Стефан Чайков.
Добави Коментар