Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Абсурд! Бургазлийка плаща космически сметки за ток заради бюрокрацията на ЕВН

Тя била принудена да плаща промишлен ток, въпреки че е подала документите си и ел.техник е бил в дома ѝ да смени електрозахранването
Ключови думи: евн, бургас, промишлен ток, битов ток, договор, новини, сигнал до флагман, долно езерово

Бургазлийка бе принудена да плаща 2 поредни месеца космически сметки за ток, защото от ЕВН поискали такъв период, за да влезе в сила новият й договор, който да прехвърли партидата ѝ от промишлен към битов ток. За това сигнализира 40-годишната Кремена Кънчева от кв. Долно Езерово.

Тя е изпратила писмо до ръководството на енергоразпределителното дружество, за да разбере на какво се дължи забавянето. Последната сума, която е платла, е в размер на над 600 лв. и то при положение, че е подписала договор с ЕВН преди повече от месец.

Тя изпрати копие на писмото до Флагман с надеждата то да бъде публикувано и да стане публично ясно, че явно има някакво забавяне с обработката на документите, което води до проблеми като този.

На 15 февруари е успяла да вземе Акт 16 за жилището си и още същия ден е отишла в централния офис на ЕВН в Бургас, където след близо 2-часово чакане е сключила със служителка на дружеството договор за постоянен битов ток. Станало ясно, че вече „всичко е наред“ и още щом пристигне ел.техника, вече ще ползва по-евтиния ток. Специалистът пристигнал в дома ѝ още на следващия ден и в рамките на около 30 минути свършил работата и издал протокол, на който пише в прав текст „Преминаване от временно на постоянно захранване“. С това всички проблеми на Кремена се изчерпали и тя вече живее щастливо? Не точно.

Вчера тя проверила сметката си за ток рано сутринта и видяла, че дължи колосалната сума от 619,09 лв.

„Бях в шок! Започнах да звъня на националните телефони на ЕВН, никой не успя да ми помогне и да ми даде разумно обяснение. След дълго лутане от телефон на телефон и от каса на каса, служителка от централния офис в Бургас ми обясни, че дружеството имало наредба, според която подписаният от мен договор в средата на февруари, влизал в сила чак от 1 април, защото се обработвали данните в рамките на месец и половина“, разказа Кремена Кънчева.

Тя пита – стандартна практика ли е това и не живеем ли в крайна сметка в дигиталната ера, където подобни забавяния са не само недопустими, а и вредни за авторитета на дружеството. 

Ето го и пълното писмо на бургазлийката, изпратено до ЕВН, чието копие тя препрати и до Флагман:


Казвам се Кремена Милчева Кънчева, адрес по лична карта: *редактиран* 

Адресът, до който се доставя ел. енергия е кв. Долно Езерово, ул. Лом 50.

Титуляр - Йордан С.Р. - ЕГН: *редактирано* 

Живея в къща в кв. Долно Езерово 

От самото ни обитаване на жилището, нямахме издаден акт 16 и бях на времянка и на промишлен ток. 

На 15.02.2022 г. вече си оправих документите за акт 16, взех всички документи и веднага отидох в централния Ви офис. 

След 2 часа чакане, най-после успях да стигна до гише с Ваша служителка. 

В рамките на час, след предоставените от мен документи за акт 16,  жената обработи документите и сключихме договор за постоянен битов ток /прилагам договора/. Няколко пъти попитах дали вече всичко е наред, дали трябва да си заплатя нещо и дали трябва да попълна други документи. 

Жената ми обясни, че всичко е наред и след като ми дойде ел.монтьора, ще съм вече на битов ток.

Вашата служителка ми обясни, че в рамките на 3 работни дни  ще дойде колега, който ще смени електромера или, ако не се налага само ще го настрои за преминаване на битов ток. 

На другия ден, на 16.02.2022 г. , още към 10 ч. дойде ел. монтьор Антон С. Т. , който оправи всичко и ми издаде протокол, на който пише - преминаване от временно на постоянно захранване /прилагам сканиран протокола/.

Не съм наясно какво точно прави ел. монтьора, но след половин час беше готов и ми обясни, че няколко дни фактурата ми ще е на времянката отчетена, а останалите дни на битовия ток. 

Съвсем логично, след това, аз вече очаквах, че този месец фактурата ми ще е е отново пак голяма, защото има дни все още на времянката. 

Платих си я коректно. Здравко Стайков ми обясни по телефона, че съм имала някаква компенсация в тази фактура. Плащам винаги тока си през електронното банкиране на ДСК и не виждам абсолютно нищо като фактура. Винаги съм била коректен платец и независимо от големите сметки, винаги съм си заплащала, без да проспрочвам. До ден-днешен, повече от 6 години, не съм получила нито една фактура, нито на пощата си, нито на хартиен носител. Да не говорим, че от ноември месец 2021 г. до момента всеки месец имам едно и също потребление, а факурите всеки месец бяха все по големи. 

 Вчера, 13.04.2022 г. си проверявам сметката рано сутринта и виждам, че аз отново имам 616,09 лв. Бях в шок! Започнах да звъня на Ваши национални телефони, от където никой не можа да ми помогне, да ми даде някакво разумно обяснение. Пропуснах да ви споделя, че няколко дни един господин ми звънна Здравко Стайков, от централата Ви в Сф, долколкото разбрах, за да ме попита дали вече имам сключен договор с Вас, аз му обясних, че вече имам и че е дошъл и ел. монтьор и всичко е наред. Каза ми да си запиша неговия номер и ако имам някакви проблеми, да му се обадя. 

Вчера след като си видях фактурата, се обадих на този господин, който ме посъветва да си взема всчики документи и да отида в централния офис в Гр. Бургас и този господин ме помоли да му пратя на вайбър ИТН и ЕГН - то на титуляра, след което ми върна обаждане и и ми обясни, че статусът ми се води - без договор. 
Да не говорим, че аз бях на работа /работя в Сл. бряг/, трябваше да си пусна отпуска и да отида отново в офиса Ви. Отново отидох при същата служителка, която ме обслужи първи път. 

Обясних си историйката на висок тон, при което тя не можа да реагира и се включи др нейна колежка, която дойде и ми обясни, че сте имали някаква наредба, според която договорът влиза в сила чак от 01.04.2022 г. , защото договорът се бил обработвал месец и половина. 

Колежката Ви от централни офис, ме посъветва да си поискам и разпечатки на всички издадени фактури, последните месеци и затова отправям молба към Вас, да получа тези фактури. Бях потресена! 

Никъде в довора Ви не е упомената тази дата, нито пък Вашата служителка ми каза това при сключването на договора. Говорим за 15.02.2022 г и оправяне на електромера на 16.02.2022 г. , а реално в офиса ви служителките се опитваха да ми обеснят, че договорът взлиза в сила на 01.04.2022 г. Това е пълен абсуд! 

Говорим за време от месец и половина, в който аз отново съм била на промишлен ток, а аз съм мислела, че вече съм на битов. Помолих служителката Ви да ми покаже фактурата, да видим и предните фактури, киловатите, които имам и цените, на който са били фактурирани.  Тя ми каза,че не може и това да види, единствено ми обърна монитора си, за да видя, че вече от 01.04.2022 г. Отдено ми обясни, че тъй като съм била на свободния пазар, по време на използване на промишления ток, всеки месец цените били различни и било съобразно борсата, когато я помолих поне да видим цените, за да се опитам да си сметна фактурата. Тя не можела да види тези неща. 

Говорим за 21 век, за централен офис на дружеството, в който се оказа, че абсолютно никой не можа да ми помогне, нито пък да ми каже към кой да се обърна на по - висока инстанция и единствено ми даде този адрес, на който да си разкажа казуса и евентуално, да очаквам някакво логично обяснение от Вас. С един друг Ваш служител разговарях от Електроразпределени ЮГ и той ми обясни, че имам двойно повече потребление, което отново е абсурдно и той също ме посъветва да си поискам разпечатките на фактурите, не ми се представи. 

Служителката ви в офиса ми обясни, че ако искам да ми се провери електромера, трябва да подам молба и отново да си платя скромната сума от 49.00 лв. и тогава може да ми се направи замерване на електромера в рамките на един месец! Отново аз да си платя! 

Искам от Вас да ми обясните, как е възможно тази абсурдна ситуация! 

Очаквам отговор от Ваша страна и логично обяснение на ситуацията. 

Обърнала съм се вече към защита на потребителите и комисията за енергийно и водно регулиране. 

Ако е необходимо, ще се обърна и към по-висока инстанция и евентуално към някоя медия.

Надявам се поне някой да ми прочете писмото! 

В крайна сметка, аз съм потребител и си търся правата! 

Поздрави!


Флагман предоставя на засегнатата страна правото на отговор по конкретния случай.
 

14
Коментара по темата
14.
гост
15.04.2022 07:43:20
А бе то хубаво национализация, и изгонване на крадливите енергодружества, ама като знам държавния сектор колко са "цвете за мирисане" и най-важното, колко са компетентни се замислям. Просто същите тези държавни хрантутници трябва да осъществяват контрол, ама пуста лакомия и простотия........
13.
wtf
15.04.2022 02:54:20
Баш бая си го пише и на страницата на ЕВН и в договора че след два месеца се преминава на битов ток след сключване на договора ама кой да го чете тоз ми ти договор.
12.
Киро жицата
14.04.2022 23:00:58
Много е важно как са положени проводниците в стената. Прав ток по крив кабел не може да тече. Същото е и за променливия ток, той не може да тече по постоянен кабел.
11.
Здрастиии
14.04.2022 22:17:18
Не два,а три месеца е срока след който влиза в сила договора за битов ток,монопол бате,това е положението
10.
до 5
14.04.2022 21:58:55
Верно ли аз съм невежия? Хаххахаха
Я пак прочети простотията, с която се опита да блеснеш! След това прочети коментар 6, който се е опитал да ти го обясни като на много прост. Ако пак не стопляш водата аз вина нямам. Явно такъв ти е модела
9.
До 7
14.04.2022 21:09:51
Промишлен защото захрнва промишленни обекти. Изброените от теб услуги спадат към лека промишленност. Козметичния салон спада към лека промишленост, раздел услуги.
8.
Торбичката
14.04.2022 21:01:56
И кой от къде е.Само национализация по унгарски модел.
7.
така така
14.04.2022 20:50:19
Не разбирам какво означава промишлен том.... Квартални магазинчета офиси козметични салони и всякакви други подобни обекти на промишлен ток.. цехове ли са това на трифазнен ли са че трябва да е промишлен... Объркана държава объркан народ
6.
Digu
14.04.2022 20:35:38
Наричат се съответно постоянно и временно ЗАХРАНВАНЕ, а не ток.
5.
До 3
14.04.2022 20:25:07
В случая ти излизаш невежия!
При строеж на къща ти пускат ВРЕМЕНЕН ток, който е на промишлена цена, а ПОСТОЯННЕН се нарича и вписва, когато променяш от временен към постоянен, което се случва след като на ЕВН им представиш акт 16.
А обратното на "променлив ток" е "прав ток" той няма общо с постоянния, Умнико!
4.
МММ
14.04.2022 19:23:31
Забравих да уточня - имам ток и мога да го ползвам но до 1 юни ще ми бъде на цена промишлен, ако не ми харесва да чакам до юни.
3.
Вие ме изумявате с невежество!
14.04.2022 19:20:51
"сключила със служителка на дружеството договор за постоянен битов ток"

Как така пистоян ток, пък бил той и битов?
Не е ли 220v променлив ток?
Дъщеря ми във втори клас го знае това!
Кой ви направи журналисти?
2.
МММ
14.04.2022 19:20:50
Аз подписах договор с ИВН за нов апартамент в средата на март ( в Бургас) и ми казаха, че документите се изпращат по пощата до Пловдив, 1 месец отнемало прехвърлянето от строителя и после още един месец на физическо лице- т.е ще имам битов ток от 1 юни! Зададох същия въпрос -в кой век живеем и за какво ползваме компютрите и интернет - отговора беше МОНОПОЛ! Време е държавата ако изобщо имаме такава да свърши нещо полезно за поданиците си!!!
1.
Изгрев без ток
14.04.2022 19:17:54
В момента няма ток в изгрев...
  Добави Коментар
Не правете секс на дивана, защото... Лекар предупреди за сериозни рискове Пазете се от токсични приятели, които могат да съсипят връзката ви Неподходящи изказвания за връзката или партньора ви е първият червен флаг
4-те зодии, които имат ангелски души Ето кои са те  Тези вкусни лодки с месо ще ви станат любимо ястие Всеки знае рецептата
Банята изглежда мръсна и небрежна: премахнете тези неща от нея Вижте кои са те и подрете банята си  Иска да се върне при бившия си Русата Златка опитвала да затопли отношенията си с Благо Джизъса
Вместо 13 заплата у нас много работодатели са раздали за празниците бонуси, тематични подаръци и коледни партита Финaнсoвите кoледни бoнуси сa в гoлям диaпaзoн в зaвисимoст oт зaемaнaтa длъжнoст и видa нa кoмпaниятa - от 200 до 750 лв.  Смесете кисело мляко, брашно и захар на равни части и направете тази сочна торта с неустоим крем Вкусът е впечатляващ, презентацията - още повече
Методът 3-6-9 издава има и бъдеще връзката ви Три стъпки тестват колко здрави са любовните ви отношения... Закупуването на жилище става все по-трудно с тези промени в закона Строителите ще калкулират в цената на имота новия данък, обясни адвокат
Хвали се, че навремето е скъсвал Преслава от се*с Петя, както е истинско й име,  първо бе танцьорка във видеоклиповете на Милко Калайджиев, а след това той я превърна в Преслава, която познаваме днес  Започна скоростен ремонт на ГКПП "Кулата" заради Шенген Целта е с разширение да се направят по две пътни ленти във всяка посока преди пункта