Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Нова телевизия започна война с bTV

Ключови думи: Нова Броудкастинг Груп, жалба, Комисията за защита на конкуренцията, нелоялна, жалба, рекламодатели, икономическа, криза, реклама, монопол, Труд, 24 часа

Нова Броудкастинг Груп подаде жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) срещу нелоялна търговка политика на Би Ти Ви Медия Груп, чието господстващо положение на пазара КЗК потвърди в предишни свои решения, става ясно от разпространено до медиите съобщение. Поводът за жалбата са огромните отстъпки, съизмерими със стотици хиляди левове, които бТВ предлагала на рекламодателите си в продължение на месеци, но само в случай, че през този период не рекламират в друга телевизия. Така бТВ на практика се превръщала в монополист на монополизирала пазара.

През последните години глобалната икономическа криза се отрази негативно както на бизнеса, така и на крайния потребител. Телевизионните компании се изправиха пред предизвикателството да развиват дейността си, въпреки силно редуцираните бюджети за реклама, представляващи техен основен доход, признават от Нова Броудкастинг Груп.

Именно в условията на икономическа криза, в края на 2010 г. бТВ стартирала няколко агресивни кампании за привличане на клиенти чрез „необосновано големи отстъпки” за рекламодателите, с което застрашила конкуренцията на пазара. От Нова ТВ посочват като пример за нелоялна търговска практика  ексклузивната промоция - „Зима 2011”. Тя представлявала съвкупност от по-благоприятни търговски условия, валидни за кратък период от време (януари – март 2011 г). Рекламодателите, възползвали се от условията на предложението, са получили определен брой бонусни излъчвания във всички канали от групата на Би Ти Ви Медия Груп – от 100 % през месец март до 160 % през месец януари – върху броя на заявените и платени рекламни спотове. Клиентът обаче можел да се възползва от промоционалните условия единствено, ако гарантира, че в периода на промоцията няма да рекламира в други телевизионни медии. При неизпълнение на това условие, той заплащал неустойка.

Естествено при това положение много от компаниите са насочили през този период парите си за реклама в бТВ за сметка на останалите.

Не е ясно как ще реагира на жалбата Комисията за защита на конкуренцията. Но това далеч не е първата жалба  срещу опит за медиен монопол у нас. Дълги години – от 1996 до 2005 година - на вестникарския пазар у нас безпрецедентен, жесток монопол се упражняваше от вестниците „Труд” и „24 часа”, когато те се издаваха от немската група WAZ, която за щастие вече избяга от България. Във времето, когато „Труд” печаташе около 400 000 копия дневно, а „24 часа” – около 300 000, германците задължаваха рекламодателите да рекламират едновременно в двата вестника и така обричаха на мизерия всички останали. Не веднъж българските вестници писаха до въпросната КЗК, но тя винаги отговаряше, че няма монопол. След всеки отговор в полза на WAZ шефът на комисията се появяваше я с нов джип, я с някоя друга придобивка.

0
Коментара по темата
  Добави Коментар
Популярна ТВ-двойка се събра след 2 години Николета Маданска се върна при Венелин Петков Посочиха колко севернокорейски войници са готови да щурмуват Украйна до часове През последната седмица на октомври Русия е разположила повече от 7000 войници от армията на Северна Корея в райони близо до Украйна
Тези зодии трябва да са внимателни през ноември, виж дали не си сред тях Астролозите назоваха зодиите, за които последният месец на есента може да се превърне в опасен период в различни сфери на живота Беше депутат, а днес е готвач "И реших да видя дали на трудовата борса нямат курсове за хлебари. Те ми предложиха курс за готвачи и реших да се впусна в това приключение", разказа Мирчев
Мамите на Ямбол побъркаха полицията с фейк сигнали Твърди се, че има отвлечени деца Ако я срещнете на улицата, едва ли ще я свържете със селското стопанство Според нея някои от стопаните са ентусиасти, други са с мисия, трети са принудени от обстоятелствата, а част от тях са наследили нещо на село и искат да го развият
Най-елегантната звезда в Европа На последното събитие на Fashion Trust Arabia тя беше облечена в черна кадифена рокля Изненадваща развръзка с 47-те бедстващи крави на границата Близо две седмици животните стояха там заради предполагаема зараза
Това във филма не е Гунди, обяви известен режисьор В този филм го няма Георги Аспарухов. Няма го притеснителният, срамежливият любимец на българския народ, смята Олег Ковачев Започва кампания по махането му Клубове искат главата на Гонзо 
Крие операция на адамовата ябълка Мъж ли е красивата Ивоне Рей от новия сезон на „Биг Брадър“? Истината за Гунди и с какво филмът се разминава от действителността Наскоро в популярно онлайн предаване той сподели какво е научил за Аспарухов по време на снимачния процес и как се е подготвил за образа