До кмета, областния управител, ДАИ и КАТ: Забранете на претоварените тирове да влизат в града и пристанищата (ВИДЕО)
Кметовете и Областните управители на Бургас и Варна, заедно с шефовете на ДАИ и КАТ да изискат от пристанищата да не допускат претоварени тирове, а само такива с максимален брутен товар до 42 тона. За това настояват представители на бранша, които са изпратили своите искания до институциите и до Флагман.бг. Те са категорични, че техни колеги, камионите на които се движат със свръхтовар по пътищата на страната, са част порочна схема и създават нелоялна конкуренция.
„Законът в момента предвижда от 3 до 8 г. затвор за собственика на претоварения камион, направили сме 40 млн. лв. щети по пътищата заради претоварването на тировете. Проблемът е много голям не го отричаме, но има лесно решение – на пристанищата да не се допускат претоварени камиони и да се извършват регулярни проверки,. Освен това - отговорността да е споделена за всички по веригата“, казват от бранша.
Транспортни фирми бият тревога: Върнаха претоварените тирове на пътя, защо контролът е избирателен?
Срещнахме се с представители на ръководствата на „Ваня транспорт“, „Форум транс“, „Макс транс“, „Чаневи транс“, които са част от над 20-те фирми от цялата страна, подали жалба до три министерства, Областна управа, полицията и прокуратурата в Бургас и Варна. Те настояват за законови промени, които да регулират процеса.
Категорични са, че трябва да има толеранс за насипните товари, те не могат да бъдат измерени точно, но това нека да е не повече от 5% от задължителните 40 тона брутно или до 42 тона. По пътищата в страната ни обаче масово гондолите с насипни товари (камион с ремарке) се движат с 55-60 тона бруто – това означава минимум 40 тона чист товар и 15 тона за композицията. "Искаме някой да ни обърне внимание, да има промяна в закона и да важи за цяла България. Трябва да се носи солидарна отговорност от всеки по веригата – товародателят и крайният получател на товара заедно с превозвача", казват подателите на жалбата.
"Преди 5 месеца бе направена проверка на 5 фирми в Бургаска област - "Ваня транс", "Севан", "Форум транс", "Несебър транс", "Кондор" и оттогава нататък ние стриктно изпълняваме препоръките на контролните органи и не претоварваме. В момента работим почти без никакъв приход, за да спазваме закона. Създават се условия на нелоялна конкуренция, която е продиктувана от действията на държавата спрямо нас", категоричен е Валентин Ганчев от "Ваня транс", в чиято база се намираме днес.
"Загубите ни са огромни. Ако продължаваме да работим по същия начин, ние сме обречени на фалит. В Бургаска област проблемът с претоварването на камионите беше решен точно за 3 месеца. Във Варна никога не е бил решаван и продължава по същия начин. На наша територия се случи тежък инцидент – помните катастрофата в Айтос от 13 септември м. г., затова и проверките се концентрираха тук. Искаме законови промени относно претоварването на камионите основно с насипни товари. Ако не ни бъде обърнато внимание, имаме готовност за стачни действия. Настояваме за среща с министрите", каза още Валентин Ганчев.
"стриктно изпълняваме препоръките на контролните органи и не претоварваме. В момента работим почти без никакъв приход, за да спазваме закона." ЕБА СИ МУ.
За справка Ваня транс и Форум транс да обяснят в ефир пред всички на които се оплакват, защо дадоха 20лв. на тон от Варна до Златна Панега 328км курс.