Тикаме държави от Изтока да заобикалят Русия по „пътя на коприната“ и през Бургас
Правителството обсъжда засилване сътрудничеството с няколко държави от черноморския регион за сметка на санкционираната Русия след започнатата от Путин война в Украйна. Това става ясно от стенограмата от заседанието на Министерския съвет, проведено преди седмица.
Повод за дискусия по темата става решение за проектомеморандум за сътрудничество в областта на туризма между България и Грузия.
Вицепремиерът и финансов министър Асен Василев коментира: "Тук, може би, е добър момент Министерство на транспорта да видим дали не е смислено да се сложат по-интензивни връзки с Грузия, Армения, Азербайджан – въздушни и други, тъй като голяма част от техните връзки минаваха през Русия. Знаем, че е затворено въздушното пространство, така че, най-вероятно има възможност за транзитиране на тези пътници към Европа и Щатите през България."
Министърът на туризма Христо Проданов от БСП казва от своя страна: „Ние сме ОК за това предложение, но предполагам, че то трябва да е в някакъв отделен меморандум между двете страни. Но, като цяло, наистина, това е добро предложение, защото сега в тази ситуация, в която се намираме, доста ще улесним така връзките.“
Тук се намесва транспортният министър Николай Събев: „Ние проведохме среща с посланика на Грузия още мисля, че в края на декември и се договорихме… Те настояват за откриване на самолетна линия с Тбилиси. Тъй като те нямат министър на транспорта, министърът на икономиката представлява интересите по транспорта, да направим …, тогава нямахме тази спешност, планирахме още за юни месец да направим този форум „На пътя на коприната“. Логистика по пътя на коприната, в който под патронажа на двете правителства – на Грузия и на България, в България да бъде организиран – в Бургас, този форум, в който логистични компании да бъдат поканени, за да потърсят най-добрия начин… Това беше по принцип идеята – да развием пътя от запад на изток след Коридор 8. Да се активизират връзките с Грузия в тази посока. Така че, всички наработки към този момент ще бъдат изцяло предоставени и ние сме на разположение, за да ускорим тези срещи и тези възможности.
Но, грузинците определено искат и самолетна линия. Все още не са готови нашите авиопревозвачи, но в момента, в който им заявим, че ще има такова количество и такъв интерес, мисля, че ще почнат.“
Проданов обяснява: „Аз също имах среща с грузинския посланик преди около месец, може би. Тя също заяви това желание и за тази директна връзка, така че, имаме пълен съпорт и от тяхна страна.“
Съгласен е и министърът на иновациите и растежа Даниел Лорер: „При нас заключението беше подобно. Там имат сериозен капацитет от инженерни ресурси, които са готови да предоставят и за отдалечена работа, и за работа у нас. Така че, изводът беше същият – да направим един форум, в който да съберем нашите и техните. Така че, евентуално, може някакъв общ форум да се случи – транспорт, туризъм, кадри.“
„И култура“, обажда се ресорният министър Атанас Атанасов. „Ще има много хубав грузински хор в Бачковския манастир в края на месец май. Само да знаете“, добавя той.
Намесва се и зам.-министърът на външните работи Васил Георгиев: "Само ще отбележа, че ние също сме имали среща. Въпросът е, че тя повдигна още нещо, което е свързано с Министерство на транспорта и това са фериботните връзки, които, обаче, трябва да бъдат поставени…, ние отбелязахме, че трябва да бъдат поставени на стабилна икономическа основа. Същото важи, според мен, и за самолетните линии, защото към момента, доколкото знам, проучванията на българските превозвачи показват, че стокообменът не е достатъчен, за да се увеличат транспортните връзки по море между България и Грузия. Поправете ме, ако греша. Това беше нашето становище. Може би трябва да се направи ново проучване в светлината на това, което се случва в Украйна и Русия."
Николай Събев пак взима думата: „Значи, към момента работи ферибот, който обслужва пристанище на Грузия с Бургас. Именно заради това искаме този форум да бъде в Бургас. И там организацията, която поема обслужването на този ферибот…, тя е готова и е достатъчно динамична да увеличава капацитета според това, какво се появява. Идеята на този форум беше да активираме абсолютно всички желаещи, в т.ч. Армения и всички по пътя на коприната и да им кажем: ето това е един добър транспортен път. Министерство на транспорта на Република България застава зад това и можем да отваряме и нови връзки, и възможности. Само кажете, какво още ще подавате като товари. То, това беше идеята и конвенционално да напредваме. Но, в случая, когато вече очевидно ще има нужда да се заобикалят някои държави, ние можем да активираме тази връзка още по-рано. Т.е. аз предлагам, така или иначе, една вътрешна среща да си направим с четиримата колеги от министерствата.“
Лидерът на БСП Корнелия Нинова, която е вицепремиер и министър на икономиката и индустрията, приключва темата така: „Има срещи и интереси в Министерство на икономиката, но по-важно е това, което каза г-н Василев. Имаме потенциал и за увеличаване на стокообмена, особено и сега във връзка със събитията, които се случват на изток.“
България е буферна зона на Европа,каквато Русия иска да направи Украйна. Тук,на тази територия трябва да има санитарен минимум население,без собствена икономика,основно консумиращо ,поддържащо елементарна инфраструктура,без армия и въоръжение. На Турция,макар че е в НАТО не може да се вярва и това Европа много добре го знае.
vsi4ko e ala bala , taq teritoriq nikoi ne q brasne za ni6to, samo Rusiq ni davaha hlqba v racete s ujen potok sega 6tqhme da sadirame kojite na evropeicite i da imame evtin tok i resursi
s burgas - alexandropolis 6tqhme da imame o6te dohodi ot tranzir
s AEC Belene 6tqhme da imame o6te po evtina energiq i t.n. i t.n.
vse Rusiq ni gi dava6e teq proekti
Цель - всем болгарским идиотьi
Координатьi - тридцатвосем,пятчетьiри,
тридцатдва.
Приказ : Огонь!!!