Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Почистиха съветския паметник в Бургас, но не е ли време да заменим Альоша със Свети Николай

Специалист почисти тази сутрин с мобилна техника паметника, антируските послания вече са премахнати
Ключови думи: новини, флагман, свети николай, паметник на альоша, бургас

Тази сутрин започна почистването на съветския паметник в центъра на Бургас, видя репортер на Флагман.бг. Припомняме, че 18-метровият монумент осъмна преди седмица с антируски надписи. Неизвестен автор бе изрисувал ръцете на войниците в червено – символ на кръвопролитията в Украйна и бе написал „Путин е убиец!“.

В събота пред паметника се събраха над 200 демонстранти, които осъдиха военната агресия в Украйна. Сред тях бяха и няколко от знаковите лица на Демокрацията в Бургас, които отново повдигнаха темата с премахването на незнайния съветски войн от пиедестала на масивния паметник.

В чия чест е издигнат най-спорният паметник в историята на Бургас - Альоша

Всъщност, това не е паметник на незнайния войн Альоша, както мислят мнозина. Историографът Митко Иванов припомни, че в паметната записка, която е вградена в основите е изписан следното послание: „Днес – 1, юни 1952 г., от нашата ера се положиха основите на този паметник на съветската армия, издигнат в знак на вечна признателност от трудещите се граждани на град Бургас. Като спонтанен и непринуден израз на безпределна признателност и дълбока благодарност трудещите се от Бургас издихнаха този величествен паметник на Съветската армия – армия освободителка, опора на световния мир – за вечна слава на падналите руски и съветски войни, проляли два пъти кръвта си за нашето освобождение /през 1878 год. за освобождаването ни от 500-годишното турско робство и през 1944 год. – от немско-фашисткото империалистическо робство/ и за прослава на нейния гениален вожд, вожда и учителя на цялото прогресивно човечество – Йосиф Висарионович Сталин“.

„Този паметник трябва да бъде преместен на специално място, каквото беше направено в София, не може да стои в центъра на един от най-проспериращите градове в България“, призова Митко Иванов. 

В думите му има логика, тъй като при всеки по-сериозен военен конфликт с участието на Русия монументът става обект на вандалски прояви и като цяло разделя обществеността в Бургас, а не е обединява.

От години се обсъжда идеята за демонтаж на спорното историческо съоръжения. Според специалисти било невъзможно събарянето на монумента, тъй като конструкцията е изключително стабилна. Единственото възможно решение е демонтаж на Альошата от върха и премахване на инсталацията със съветските войници в южната част.

Припомняме, че през 2011 година граждани подеха инициативата Альошата да бъде заменен от покровителя на Бургас – „Свети Николай“, но така и не се намериха достатъчно съмишленици.  

Как ви се струва идеята за издигането на подобна статуя на Свети Николай в центъра на Бургас

 

106
Коментара по темата
106.
В чия чест е издигнат най-оспорваният паметник в и
17.11.2022 19:42:13
,,за вечна слава на падналите руски и съветски войни, проляли два пъти кръвта си за нашето освобождение /през 1878 год. за освобождаването ни от 500-годишното турско робство и през 1944 год. – от немско-фашисткото империалистическо робство/"
105.
Митко
04.03.2022 12:56:03
Да вземем да пишем до Белия дом, че Тиквата е агент на Путин, за да му вземат всичко!!!
104.
гражданин
03.03.2022 22:00:45
Альоша /и всякакви други руски монументи/ да дойдат рашките да си ги демонтират и да си ги прибират, така както ни прибират парите откакто ни "освободиха" !
103.
Надежда Христова
03.03.2022 18:16:46
Това паметник на някой папа ли е-ако става дума за Св.Николай ?.....в Бургас.....
И кой му е авторът,ако може?
Паметници на светци не са предпочитани от православието,моля!Те си имат метафизична роля в духовността и богослужението конкретно.
А що се отнася до паметника на Съветската Армия,то бащите ни са намерили за уместно да го оставят като вечна памет ,като страница от нашата история.И недейте се гаври с достоянията на нашите родове!
Ами се погрижете поне да има чешми по улиците за летните жеги.И някоя обществена баня за бедните хора!
102.
Алек
03.03.2022 18:01:54
Да можете да сложите на негово място статуята на хитлер или на байдън
101.
Категорично
03.03.2022 17:11:48
Да се маха Веднага
100.
Джипко бибипко
03.03.2022 16:23:56
Маските паднаха! Оказа се, че фашизмът не си е отишъл- тук е, маскиран като демокрация. Това са всички партии на прехода, включително и БСП след Виденов и ръководени от USA-фюрера. Затова те се търпят и възмездие за Костов, Първанов, царчето, Станишев, Борисов и шпиц командите им ръководени от Яни Янев, Каракачанов, Симеонов, Доган и Сидеров няма и няма да има докато не си върнем държавата. НО!!! Ако си върнем България фашистите ще ни хвърлят в огън, които ще ни разруши, като Ирак, Либия, Сирия и ще доведе до окупация от Турция. Това стана възможно, след като първото фашистко правителство на Иван Костов сряза ракетите ни, след това следващите фашистко правителства на царя, Станишев и Борисов довършиха чисто физически армията ни. Господ да ни пази!
99.
Елка Николова
03.03.2022 14:31:28
Оказа се ,че руската армия не е опора на световния мир,а колкото до Сталин дори и в Съветска Русия то бяха забранили заради неговата тоталитарност и жестокост,с която елиминираше своите съперници,дори съпартийци!
98.
Христо
03.03.2022 14:29:34
Чакайте, Путин ще ви построи не един, а два паметника. Ще се чудите в кой за-ник да се скриете. Немците загубиха войната, но не събарят паметниците на загиналите съветски войници. Сигурно защото немците са комунисти. Само наш Ганьо може да измисли такава простотия.
97.
Край на лъжата
03.03.2022 14:02:47
Мястото на пияния Альоша е при загорялата Наташка Да идва крана въжето за врата и в морето
96.
Бургазлия
03.03.2022 13:56:58
За свети Никола закрилника на Бургас
95.
Честомир
03.03.2022 12:41:35
А не, мисля че Сейнт Патрик ще е по добре хахаха
94.
ей жина
03.03.2022 12:35:56
Искам паметник на Стоян Колев и Гарджока
93.
1234
03.03.2022 11:52:59
Лапайте чурата.
92.
Христо
03.03.2022 11:44:06
Абе,фурнаджийски лопати, оставете историята на мира. Тогавашната съветска армия не е сегашната руска армия. Оставете миналото в миналото и гледайте само в бъдещето, защото заради всички г*золизачески изказвания от куцо, кьораво и сакато и от неуместните изказвания на Кирчо, накрая ще го духаме мн здраво. Американците ако се откажат от Украйна всичко ще свърши и хората няма да се налага да бягат.
91.
Иво Янев
03.03.2022 11:37:30
Изключително добра ,логична и реална идея.Стига сме фетишизирало комунистически пропагандни идоли!?!!
90.
Az
03.03.2022 11:14:17
Вие не трябва да съществуват като медиа. Омръзна ми от гора без достойнство и родова памет!!!!!
89.
МИТКО
02.03.2022 21:26:46
Всички паметници са идолопоклонничество пише в Библията! "Не се кланяйте на идоли". Що ни занимавате с глупости?
88.
Бургасъ
02.03.2022 17:18:14
Селяндури, казах ви, като не ви харесва Альошата, мятайте се на каруците и обратно към село. Никой не ви е канил тук да ни ръсите овчи мозък.
87.
jhdajh
02.03.2022 15:34:28
Направете един паметник за свяст, толкова ли не сте виждали в останалия свят! Как да разберем, че това е Свети Николай?! Особено ако е на 18 м вертикално над нас....И защо точно Св Николай, с какво е свързан с Бургас и България, освен, че е патрон на местния празник? Далеч по-разумни и красиви предложения може да се дадат! Това горе е тежка грозотия!
86.
Българин от Комлука
02.03.2022 09:25:56
Бат' кмете, кат' махнете циментовия човек отгоре, може ли да берем желязо от арматурата и да вземем бакъра, дето е отстрани? За един комшия питам...
85.
Теодор
02.03.2022 09:01:27
Не се притеснявайте този паметник ще стои с гордо вдигнато оръжие дълго след като нас ни няма над главите на нашите внуци за да помнят че в Русия е ножа е хляба. Тя разпределя порциите чрез своя наместник в Бургас Ахмед Доган и Йордан Цонев неговия пророк.
84.
Местен
02.03.2022 08:17:09
И сега е въпроса да видим руско или българско население живее в Бургас. В Прага махнаха огромен руски паметник .Ама там живеят чехи.
83.
Местен
02.03.2022 08:14:15
Супер идея.
82.
Да! Отлична идея!
02.03.2022 08:06:32
Да се маха този Альоша, и който много милее за него да заминава -чанадан, вокзал, Русия!!!!
Живеете тук, но много обичате Русия. Не България?! Баста! Неждудругото кога ще ни върне Русия тоновете откраднато злато 1944?!
81.
056
02.03.2022 05:47:52
Прекрасна идея! Няма място за паметник на Съветската армия в центъра на Бургас. Отдавна трябваше да се премахне. Този паметник е символ на окупацията на България от СССР. Тезите, че трябва да пазим историята и паметниците си е несъстоятелна в случая. Не можем да пазим паметник на армия, наложила със сила тоталитаризма в страната. Нека престанем да бъдем малодушни и безразлични по този въпрос. Останките от комунистическите символи нямат място в Бургас!
80.
baimezan
01.03.2022 22:54:47
Знаете ли, че всички концлагери като Освиенцим, Аушвиц и другите, държавите са ги запазили и ги поддържат в много добро състояние. Имат работници които ги поддържат за туристите и държавата печели пари от това, а ние........!
79.
Ди 78
01.03.2022 22:34:08
Понка, ква чалма бе, ти явно си поредния неграмотник. Я прочети хубаво Сан-стефанския мирен договор и виж дали руснаците нещо правят за България... Срамота! Гледат си винаги собствения интерес. Също колкото ни освобождават 1944 г.
Докато има такива дупльовци като теб, тази страна не я очаква нищо добро.
Ми марш в Раша бе, тъкмо сега е момента да докажеш /и ти и другите отворковци като теб/ благодарността си, - благодарност за това че са ни окупираха два пъти
78.
Ponka
01.03.2022 21:55:02
Какво ви е виновен паметника незнам като не можете да направите друго паметника ви виновен неблагодарници ако не бяха такива като този горе на паметника сега щяхте да носите или чалми или германски каски неблагодарни тъпани хората са го казали прост народ слаба държава
77.
Иво
01.03.2022 19:09:52
Абе вие добре ли сте как ще махате една от иконите на Пловдив . Такова нещо може да направи само малоумник. Никъде на запад го няма това . Нали се пишете за европейци и западни. Така е който не знае историята пише глупости. Св. Никола за него има църкви и манастири .
76.
Джи
01.03.2022 19:07:37
Махнахме "Воденицата" от Морската, нещо се случва с Етнографския, сега ще махнем и Альошата и ще заличим съществена част от историята. След това най - значимия паметник ще бъде банята на Сюлейман.
Само местния референдум би бил легитимно решение по такъв въпрос, и за този паметник. Иначе да отстъпим пред вандалите.
И още не му е времето сега на този въпрос.
75.
Баладински
01.03.2022 18:52:31
Този паметник олицетворява робството ! Непростимо и унизително е най-високите паметници в България да са на нейните окупатори ,а паметниците на националните ни герои да стоят сгушени в краката им ! Този паметник,както и всички паметници на орките,имената на улици,на градове,на църкви са обида за Бургас и България. Альоша е донесъл w България само комунистическо робство.
74.
Българин
01.03.2022 18:40:07
защо тябва да го заменим Альоша със Свети Николай има само три съветски паметника в Бълагария не подкрепям да бъде заменен
73.
Ало
01.03.2022 18:31:20
Защо в Германия не са съборили Дахау,а в Полша Аушвиц, ами са като музеи и всеки може да отиде и да разгледа?
72.
бай Оня
01.03.2022 18:28:03
до 69, Сотир: От теб, откъде.
71.
Пак съм аз
01.03.2022 18:17:23
Freedom Fighter по тази логика да изравнят и общината и тия кооперации,които направиха около Альошата.
XXX не ми се прави на Вин Дизел. Да вземем да махнем и иконите от църквите,а?
Ако,Враца? Браво за коментара. Само така.
Моряка,ако не бяха тия,в чиято чест е вдигнат този паметник,сега нямаше да си моряка,а Hasan Denizci
Не закачайте Альошата,той е част от нашата история. Хубава или лоша,това е българската история. Ние се отричаме от нея,после се сърдим на македонците,че ни я крадяли
70.
BURGAS
01.03.2022 17:54:52
TOWA E ZENTAR be KALPAZI! Kakwi Pametnizi? Ami slogete PETJO PANDERA ,Burgaskija Glarus! 4UWAL S WASDUH SRAM SA BURGAS
69.
Сотир
01.03.2022 17:52:51
Супер!
Страхотна идея!
Ама пари откъде...
68.
Иван
01.03.2022 17:51:57
По тази логика всички с името Иван да си сменят имената с американски, българската нация отдавна е с робско а не с национално мислене, сега на всички е ясно на кой се кланят
67.
СС
01.03.2022 17:02:55
Идея напълно в духа на новото време. Подкрепям!!
66.
?
01.03.2022 16:30:36
И защо ми изтрихте коментара, с който изразих мнение, че не е време да се премахне, а е време да станете истински журналисти, а не да сте подлоги!?
65.
Бургасъ
01.03.2022 15:34:11
Няма да барате Альошата, ей селяни. Като не ви харесва, марш обратно на село.
64.
Freedom fighter
01.03.2022 14:39:18
А защо трябва да има паметник? Аз мисля, че това място трябва да се изравни със земята, и след това да се обособи приятна зелена зона. Стига с тези бетонни грозотии.
63.
Гошко
01.03.2022 14:36:35
Давайте, опитайте да го премахнете!!!
Ще останете доста изненадани!
Тъкмо ще се преброим и то наистина, не със минусчета и плюсчета тук!
62.
А Тангра ?
01.03.2022 14:08:30
Защо не Тангра ?Хубав бог , от мъжки пол, прабългарин , звучи добре...така ще обединим русофили и фоби в единен строй !
61.
Ххх
01.03.2022 13:35:05
Най добре е да няма никакъв паметник. По принцип изображенията на хора издялани или нарисувани се счита за идолопоклонство.
60.
Паметник на кораба "Струма"
01.03.2022 13:21:24
В Бургас няма паметник на кораба "Струма" потопен от кремълските фашисти докато транспортирал спасени от Централна Европа евреи. Стар пътнически кораб плаващ в неутрални води под флага на държава, която е в дипломатически отношения със СССР. Те това е Альоша дето участва в общ парад на победата и бойната дружба с Хитлер в Полша.
59.
32 години
01.03.2022 13:15:33
не се сетиха! Сега ли е моментът? Това ли сега е най-важното?! Подлите предатели въвличащи ни във война ще си хванат самолетите, но къде си мислят че ще са преститутките и семействата им?!
58.
Ако, Враца?
01.03.2022 13:07:03
Кога най-накрая всички ще разберат, че тоя паметник си е български и олицетворява победата над фашизма? Какво да направим, че за тая победа са дали живота си над 20 000 000 милиона граждани на СССР сред, които и украинци, и руснаци и незнам колко си още националности сформиращи това държавно образование. И то възхваля неоправдания обикновен човек паднал жертва в тази жестока борба. Пак питам как украинците разбраха, че тоя Альоша не е украинец като правоприемник на СССР? Или казват, че са всичките фашисти?
57.
Моряка
01.03.2022 13:02:50
До 57 и 56 ........А бе, вие наистина ли не правите разлика между царските руски войни и пияните съветски комунистически войници......?!
56.
Моряка
01.03.2022 12:58:12
До пишман бургазлията............ Явно не ти сече пипето щом ми искаш нещо от каменната ера да ти покажа.........!Вече казах, комунистите като искат да си почитат техния паметник да го правят някъде край Меден рудник никой не им пречи. В центъра ако ще има нещо трябва да е нещо много българско историческо и ценно! За загиналите руски войни през освободителната руско -турска война си има паметник и той е съвсем различен .
55.
Тт
01.03.2022 12:55:38
Сега щяхме да сме с фесове и фереджета. Помнете кой е спасил България и как, сколко жертви и подвиг.
54.
Историята!
01.03.2022 12:54:51
Украинците да стоят далече от паметника, без да драскат! Каквито са ни украинците, такива и руснаците! Да не си пренасят конфликта тук, обществото ни е достатъчно разделено! Далече от нашия паметник! Българите са чакали с нетърпение русите, защото сме малка държава и е нямало как да се справим сами с Османската империя! Избирали сме между шалвар и православие! Мислете с тези тикви!
53.
До 41
01.03.2022 12:48:10
Прав си , че сме единствената държава, която след като я освободят, веднага завърта задника в другата посока !
В тази 1300 год история, не забравяш ли едни 500 години , кое ,как е било ?!
Пък и не забравяш ли и себе си- от къде си дошъл- от Америка ли ?
52.
До 43
01.03.2022 12:41:01
Тази басня с пияните руснаци , дето умрели от пиене,вече толкова се изтърка, че чак прозира...
Пък и да е било така, те не са били руснаци-тук е влязъл Трети украински фронт, съставен предимно от украинци и грузинци...
Четете малко повече история, наличието или липсата на някакъв паметник няма да ви направи по-образовани и по-учени !
51.
така така
01.03.2022 12:40:38
И като го махнете какво ще сложите? Нещо като демоничната статуя в София с черните очи или като на морска гара езичника ? Главите са ви толкова промити от еврогейски пари!!!!
50.
Затова
01.03.2022 12:33:28
в историята на Римската империя има много "дупки" , неизвестни неща...
Защото всеки следващ император първо е заповядвал да свалят главите на статуите, изобразяващи неговият предшественик и на тяхно място да поставят негови изображения...
Да изкъртят стени, стели, колони и де що има описания на предишните победи и постижения ...
Колкото по-примитивни са били обществата , толкова по-успешно са унищожавали историята си !Хубава, лоша, тя си е история, да я учим и да не повтаряме грешките й!
Ние примитиви ли сме ?
49.
Пробвайте
01.03.2022 12:31:24
Пробвайте да го махнете ей тогава ще видите какво се нарича ПРОТЕСТ
48.
гражданин
01.03.2022 12:26:44
Срамно е, че нямаме нито един български паметник на централно място в града! И Св. Николай става и цар Симеон става. Всичко друго, но не и това противобългарско недоразумение в центъра на града ни! Да го преместят някъде и да направят подходящ български паметник на мястото му!
47.
Непутинист! Справедлив!
01.03.2022 12:20:53
Абе Европа нямаше да я има ако не бяха руснаците! Абе четете я тази история бе нещастници малоумни! На всеки 100 години неблагодарниците се организират срещу нея, за да изядат шамарите и да има после 100-годишен мир!
46.
рт
01.03.2022 12:18:04
верно ли щели да затварят нефтохима в бургас?
45.
До-40
01.03.2022 12:11:33
Да прав си и тогава ако не беше поробителя- освободител нямаше да знаеш името на хан Аспарух а щеше да го помниш като Осман паша .
44.
Против!
01.03.2022 12:09:31
Никой да не пипа паметника! Това е спомен от нашата история! На който не му отърва да хваща пътя за Щатите и да става пушечно месо на янките!
43.
бургазлия
01.03.2022 12:09:07
до Моряка: А рисунки от 2 в. пр. н. е. нямаш ли?
42.
до 41
01.03.2022 12:07:04
Толкова и си Бургазлия, щото ако беше, щеше да знаеш че главната улица е направена така, щото като застанеш в най-горната й част да можеш да виждаш морето... така е проектирано, така е било, така и трябва да бъде... тия паметници на пияните братушки можеш да си ги носиш у вас! Единствените "жертви" на руската армия са пияните руснаци които се натровили с метилов алкохол , като преди това застреляли пазача който се опитвал да им каже че това е метил, натряскали се като свине и пукнали... Да ви имам и освободителите дето ревете за тях!
41.
Моряка
01.03.2022 12:02:18
Какъв бургазлия си ти бе цървул.......?! Да ти покажа ли снимки от стария и романтичен Бургас и да видим къде е този паметник там ?
40.
бургазлия
01.03.2022 11:57:44
Альошата е неотменна част от Бургас, един от символите на града и няма истински бургазлия, който да може да си представи града без него. За бургазлии това е Паметника, не влагаме никакъв политически смисъл в него. За мен като бургазлия е немислимо, след хилядите пъти минаване през Тройката, един ден да мина и Паметника да не е там. А за мигранти надошли от Странджата и Кукерландия - ако не могат да се аклиматизират в Бургас и ако продължават все да не им харесва нещо, я Паметника, я гларусите, я котките, я морето, я нещо друго- явно Бургас не е тяхното място и е най-добре да го сменят. А не да се опитват да ни налагат своето мнение. Уважаваме го, но не ни интересува.
39.
Хан Аспарух
01.03.2022 11:56:34
Единствения народ в света които на поробителя си казва освободител Държава с над 1300 г история Толкова ли нямаме един достоен Българин да сложим в центъра на града Ние не уважаваме себе си а искаме да ни уважават други народи
38.
Всъщност трябва да е на хан Тервел
01.03.2022 11:55:45
За помощта оказана на имп. Юстиниан хан Тервел е получил Поморие и околността, в която влизал и Пиргос, т.е. Бургас.
В участъка между Поморие и м. "Пода" стават повечето от най-големите сражения по време на Първото българско царство.
Но паметник няма - нито един, дори половин метър висок.

Паметникът на умрелите в България съветски окупатори се намира в парк "Изгрев" зад църквата, където са били старите военни гробища.

Паметникът за руско-турската война 1977-1978г. е на ъгъла на езиковата гимназия, а на починалите в Бургас по време на тази война е до Летния театър, където е бил зазарета.
37.
Моряка
01.03.2022 11:52:26
Кмете ,инициирай референдум по въпроса! Уверен съм че, бургазлии ще се произнесат в болшинството си, да се премести този паметник край Меден рудник. Там комунистите да му се покланят като искат! Подкрепям от сърце идеята на има паметник на Свети Никола на неговото място в центъра!
36.
До-24
01.03.2022 11:50:13
Да те попитам трябваше ли да се събори Освиенцим , Дахау и ако си ходил в Германия ( явно си ходил за коли втора употреба) ами да беше попитал щяха да ти покажат някои неща и за Хитлер .А и друго кой дърпаше конците след войната а дали на тях им е приятно да има нещо за него ?
35.
Беше хубав град
01.03.2022 11:44:47
В тоя пуст град всичко има само не и нормално развитие .
34.
Не само с теб но пак е нещо
01.03.2022 11:44:41
Питате за резултатите от руските "агресии"? Те са както следва: половината Европа и част от Азия получиха своята държавност от ръцете на тази конкретна държава.
Нека си припомним кой е:
- Финландия през 1802 и 1918 г. (до 1802 г. никога не е имала собствена държава).
- Латвия през 1918 г. (до 1918 г. никога не е имала своя държава).
- Естония през 1918 г. (до 1918 г. никога не е имала своя държава).
- Литва възстанови държавността през 1918 г. също благодарение на Русия.
- Полша възстановява държавата с помощта на Русия два пъти, през 1918 и 1944 г. Разделянето на Полша между СССР и Германия е само кратък период!
- Румъния се ражда в резултат на руско-турските войни и става суверенна по волята на Русия през 1877-1878 г.
- Молдова като държава се ражда вътре в СССР.
- България е освободена от потисничеството на Османската империя и възстановява независимостта си в резултат на победата на руските оръжия в Руско-турската война от 1877-1878 г., която има това за цел. В знак на благодарност държавата България участва в две световни войни като част от антируските коалиции. Сега България е член на НАТО, а на нейна територия са разположени американски бази. След 1945 г. на територията му няма нито един руски войник ...
-Сърбия като суверенна държава също се роди в резултат на тази война.
- Азербайджан като държава се оформя за първи път едва като част от СССР.
- Армения беше физически запазена и възродена като държава само като част от СССР.
- Грузия беше физически запазена и възродена като държава благодарение на Руската империя
- Туркменистан никога не е имал държавност и я е формирал само като част от СССР.
- Киргизстан никога не е имал държавност и я е формирал само като част от СССР.
- Казахстан никога не е имал държавност и я е формирал само като част от СССР.
- Монголия никога не е имала държавност и я е формирала само с помощта на СССР.
- Беларус и Украйна също получават държавност за първи път в резултат на Великата октомврийска революция като част от републиките на СССР. И едва през 1991 г. (също от Русия) получиха пълната си независимост.

Също така си струва да се обмисли ролята на Русия-СССР в раждането и формирането на такива държави като Китай, Виетнам, Северна Корея, Индия, Гърция (отвзета е от турците от Русия през 1821 г.), Алжир, Куба, Израел, Ангола, Мозамбик и др.
Това е толкова странна "агресия" исторически проявена от руснаците!
Със значителния принос на тази страна дори Швейцария постигна независимост от Франция. Или по-скоро е направено благодарение на Суворов (преди 217 години) и оттогава Швейцария никога (!) не е воювала;
Също така се проведе:
- Освобождението на Австрия от Третия райх през 1945 г.;
- Освобождението на Чехословакия от Третия райх през 1945 г.;
- Позицията на Екатерина II през 1780 г. със създаването на Лигата за въоръжен неутралитет и действителната подкрепа на Северноамериканските Съединени щати в борбата за тяхната независимост от Великобритания.
- два пъти през последните 2 века Русия дава независимост на повечето европейски държави след унищожаването на Хитлер и Наполеон;
- позицията на Сталин в преговорите със САЩ и Англия, която дава възможност на Германия да запази държавността след поражението през 1945 г.;
- позицията на Горбачов, която позволи повторното обединение на двете Германия през 1990 г. без излишни проблеми;

- Помощ на СССР за Египет, след което успява да оцелее и да затвърди независимостта си във войната с Израел, Великобритания и Франция през 1956-57 г.
- Намесата на СССР през 1967 г., която спря войната между Израел и Египет (всъщност спаси арабите от поражение в две войни през 1967-74 г.).
- Решаващата роля на Съюза, който осигури завоюването на неговата независимост от Ангола през 1975 г.

И накрая, основното. Именно СССР след победата във Втората световна война изигра ключова роля за гарантиране на независимостта на повечето колонии в Западна Европа в процеса на глобална деколонизация, стартиран от Съюза.

Цялата история на Русия показва, че тя е била последователна при всяко управление и система в отстояването на принципите на независимост и самоопределение на нациите и народите. Именно тя помогна по всякакъв възможен начин да се създаде многополюсен свят във всяка епоха и по всяко време.

За съжаление, много често в същото време тя жертва собствените си интереси и ако политиката на майката Русия, поне за малка част, би била подобна на британската, тогава половината свят щеше да бъде част от Руската имперска общност на нациите, а руският народ ще се къпе в лукс, като шейховете на Саудитска Арабия, за сметка на държави, държави и техните столици, освободени от други колонизатори.

ЕТО ЗАЩО ПОЛОВИНА СВЯТ СА ЗАДЪЛЖЕНИ НА РУСИЯ ЗА ЖИВОТА СИ. И затова всички сте толкова виновни пред тази велика държава!
Изпращам този файл, за да създам верига от памет. В памет на 20 милиона съветски граждани, 10 милиона християни, 1900 свещеници убити, измъчвани, изнасилени, изгорени, умрели от глад и изтребени от нацистите!
..Сега, повече от всякога, е наложително да се направи всичко, така че светът никога да не забрави за това, винаги да помни приноса на съветския народ за освобождението на Европа от фашизма.
Този файл трябва да достигне до поне 100 милиона души по целия свят!
..Присъединете се към нас и се присъединете към веригата на паметта, като помагате за разпространението й по света...
33.
пешо
01.03.2022 11:42:34
да се събаря
32.
Бай....
01.03.2022 11:37:27
А бе, тъпаци, исторически паметници не трябва да се унищожават! Малоумници!
31.
До кмета
01.03.2022 11:37:15
Браво кмете крайно време беше да се почисти паметника не виждаш ли какви драсканици правят шибаните украинци. Сега слагаш една патреулка там да го пази и доближат ли го украински свине бойййй по кратуните .
30.
относно 26
01.03.2022 11:35:34
Ужас! И тук имало Q малоумници!
29.
НВ
01.03.2022 11:31:52
Това е история всичко трябва да си стои , нека погледнем и другите страни на които стоят много запазени паметници от много по късни времена с най различно значение . Ние съборихме мавзолея , трябва ли да съборим паметниците на онези войни дали живота си за освобождението ни от османско иго , трябва ли да съборим Шипка . Ходим по други страни и се възхищаваме на техните исторически паметници но те си запазват историята а ние събаряме .А какво оставяме на идващото младо поколение , а дали те ще харесат това което сега мислим да направим ,а ако и те започнат да събарят като нас какво ще остане . Не харесвам събаряне , нека всичко си стои за идните поколения .
28.
Инвеститор
01.03.2022 11:26:48
Ако знаете само какво блокче ще построя там,а може и МОЛ-че
27.
Памет
01.03.2022 11:20:44
В Бургас, за наш срам, няма достоен Паметник на загиналите за свободата и независимостта на България.....
26.
Не се отказвай слънце аз съм с теб
01.03.2022 11:19:29
"Намираме се във финалната част на Плана на Белите шапки за освобождението на човечеството от 6 000 - годишния култ към Кабал - Сатаната - Дълбоката държава, целящ поробването на човечеството. Това беше възможно да стане благодарение на възникването на новия военен глобален Алианс, наричан още Белите шапки. Лидерите на Белите шапки - Алианса са президентът Доналд Тръмп, президентът на Русия Владимир Путин, президентът на Китай Си Дзин Пин и министър-председателят на Индия Нарендра Моди. Върховен главнокомандващ на Алианса е президентът Доналд Тръмп. Президентът Владимир Путин изпълнява своята част от Плана. Които не са способни да схванат Плана, ще трябва да изживеят болката, продължавайки да вярват на телевизорите. Всички видеоклипове и новини, които показват сражения и бомбардировки над цивилни, са фалшиви. Точно това е причината руснаците да се бавят, защото вървят внимателно, буквално удряйки с хирургическа прецизност, за да избегнат жертви сред цивилните. ▪️Това, което фалшивите новини не ви казват, е, че Украйна е голяма пералня на мръсни пари на семейство Байдън, ЦРУ, НАТО и глобалистката кабала. Русия ликвидира финансираните от САЩ биолаборатории (лаборатории за биологични оръжия) в Украйна. Не вярвайте на лъжите на корпоративните медии. Украйна досега беше база за действие на глобалисткия кабал, който планираше поредната пандемия. Президентът Путин получи зелена светлина от Белите шапки да сложи край на всичко това и да унищожи крепостта на кабал. Там президентът Тръмп не можеше да отиде. Сега Путин премахва неонацистите. Путин е единственият, който можеше да бомбардира биолабораториите и 32 000 мили тунелна система на семейство Байдън за трафик на деца, хора и наркотици. Сега се признава, че Дълбоката държава на САЩ има складове за биологични оръжия в Украйна и на руската граница. Спомнете си Плана и целия сценарий. Бяхме на косъм от унищожение. Ако не се почисти планетата от влечугите, не бихме могли да имаме G*E*S*A*R*A. Следващата стъпка е обединението на Тайван с Китай. Нищо не може да спре това, което предстои!"
25.
Хахаха
01.03.2022 11:18:11
Аман от попски глупости.
24.
ss
01.03.2022 11:16:41
Не пипай....Взривявай ...Къде са паметниците на Хитлер бе, Митко ? Дето искаш да помниш историята...Да не бяха ги събаряли, а? Историята се учи и помни. Някои неща се помнят и без паметници...Да направим паметник и на режима на тока по времето на бай ви Тошо не искаш ли ? Че да помним, когато стояхме без ток
23.
123
01.03.2022 11:07:30
Не пипай …
22.
митко
01.03.2022 11:03:52
Историята трябва да се помни, а не да се променя в зависимост от режима в държав
ата и управляващата партия.
21.
Smith
01.03.2022 10:56:25
Руската армия, участвала в руско-турската война си има паметник, който е пред математическата. Альошата е една комунистическа пропаганда, която прави героична смъртта на 20 войника, препили до смърт. Те са и единствените руски жертви на войната, която СССР ни обявява. Не заслужават никакъв паметник тези! Тази купчина камъни трябва да се премести в музея на комунизма.
20.
www
01.03.2022 10:54:13
Паметника не трябва да бъде разрушаван, а преместен. При това не целият монумент, а само войнишкият образ, на загиналият незнаен войн. Това е паметник на милионите загинали във войните и не е лошо да има такъв. Въпроса е, обаче, че за 1300 години история на България и Бургас, има хиляди по-достойни, с оглед на нашата история. Защото за Русия или Полша Втората световна може да е събитието на нашата ера, но за България не е така. При това сме били от другата страна на барикадата. Съветските войници не са водили никакви битки у нас. Единственото, което са направили е преврат и са поставили послушно комунистическо правителство. Така че, приносът им за България е по-скоро негативен. Дори паметника на освободителите ни от Османската империя е много по-малък, а там значението за нас е несравнимо по-голямо. И въобще, подобни паметници са характерни за бившите комунистически държави, за които войните и милитаризацията са водещи. България няма традиции да издига подобни мащабни конструкции. Ние сме по-скоро с европейски манталитет. Дори след освободителната за нас война от 1878, в София се издига църква за увековечаване на героите, не подобен пиедестал, който да доминира изцяло градската среда. На това място в Бургас трябва да има арка или по-добре нищо, защото пък нашите модерни архитекти ще сложат нещо с арабски символи, copy-paste от Дубай, както са свикнали.
19.
18
01.03.2022 10:49:55
Махайте го нацяло,не го чистете,няма нужда да се възхвалят такива човекоядци,това не хора,а животни!
Който много си ги обича да си хващат найлоновите торбички и газ нагоре !
18.
Реалист
01.03.2022 10:48:09
Категорично против съм.
Альоша не е Путин, бъркате.
Нека Альоша да остане там където си е
17.
Да се премести
01.03.2022 10:45:14
Ако в центъра на града има паметник, той трябва да е на всепризната личност, която обединява гражданите, а не такъв който разделя обществото 50/50.
16.
ss
01.03.2022 10:44:21
Във Виена и Берлин може да има, те да си решават. Поляците пък, изринаха всички подобни боклуци...А в Румъния пък теглиха куршум на диктатора...Какво все ще ми пробутват къде какво имало , кой какво направил. Няма загинали съветски войници в България, освен от препиване. Да се маха тая гадост
15.
Подкрепям
01.03.2022 10:43:42
макар, че площад Тройката е наречен така заради тройната лампа на него!
14.
променителя и подмяната
01.03.2022 10:42:56
За град като Бургас с висока Ентелегенция и пионери във фиешън облеклото и най-вече ''новите'' умни и красиви е нормално паметника да е на политик! Тошко Африкански с последен модел adidas с ръб!
13.
Друг Бургазлия
01.03.2022 10:41:33
Никакаъв св. Николай, това е идол и е идолопоклонство!
Паметника на съветската армия, който е символ на един режим донесъл ни комунизъм и атеизъм (все пътища към ада) може да се замени с паметник на войните дали си живота за освобождението на България през 1878 г. В това число не само войни на царска Русия, но и румънци и други! Така ще е по справедливо!
12.
111
01.03.2022 10:41:16
Премахване на един паметник символ на руски окупатори агресори, терористи, наркомани ,психари, алкохолни отрепки.
Поставяне на това място на личност която обединява , подкрепям инициативата на редакцията.
11.
Прост Киро
01.03.2022 10:30:17
Дай Пандира да качим горе, а Льошката да преместим на Шилото. Кой нормален си трие и събаря историята, освен нашите дупедавци и политкурви?!
10.
Закъсняваме
01.03.2022 10:25:59
За махане е!
9.
оффф...
01.03.2022 10:23:16
НЕ! Не е време да слагаме Свети Николай.
Религиозни паметници правят в арабския и католическия свят.
Бургазлиите сме религиозни само на празници.
Не всички бургазлии са християни.
Християните вярват в един бог, а не в хиляда светии

А Альоша не е паметник на руската държава и престъпния социалистически режим. Альоша е обикновения човечец, който по принуда е отделен от семейството му и насила запратен да умре в чужда държава.
8.
*********
01.03.2022 10:23:05
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
7.
Премахвай!
01.03.2022 10:22:51
Стига сте харчили от нашите пари да чистите тоя срам за Бургас! Памертник на армия-окупатор няма място там! Сложете паметник на Левски, Ботев, Коджакафалията, а не на пияндурници, превзели града, избили елита му и натикали неудобните в лагери, изнасилвали жените и умряли накрая от метилов алкохол!
6.
Бай Върбан
01.03.2022 10:21:55
Паметникът трябва да е на Цар Борис III!
Schluss! Aus!
5.
Едното не пречи на другото
01.03.2022 10:19:41
Нека да сме наясно :
Нищо не пречи да се издигне паметник на св.Николай ! И за това ама изобщо НЕ Е необходимо да се демонтира Альоша !
Във Виена и в Берлин също ИМА паметници на Съветската армия , и какво от това ?
Или ние ПАК ще се правим на по-католици от Папата ...
4.
sisi
01.03.2022 10:18:08
Това е история и добра или лоша си е наша, хубаво е да се издигат и други паметници но да премахваме май не е много уместно.
3.
Бургазлия
01.03.2022 10:17:33
Пълна простотия. Аз съм атеист и съм против издигането на разни религиозни символчета и статуи. Паметник на Коджакафалията, като единствен заслужил.
2.
Бургазлия
01.03.2022 10:15:32
Като безумно тъпа. Аз съм атеист. Ако ще правите паметници направете истински на Коджакафалията. Единствения който заслужава. Не оная подигравка която е в момента.
1.
Първан
01.03.2022 10:14:52
Много ми е интересно защо някои хора не заменят Бургас за Тополовград възможно най-скоро.
  Добави Коментар
За бургазлии това е перфектното предястие - калмари с чуден чеснов сос Това е тайната рецепта на хората от морето  Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5%Президентският вот в Румъния: На първи тур води критик на НАТО, социолозите му даваха едва 5% Калин Джорджеску получи 22 на сто подкрепа 
7 нездравословни храни, които да избягвате Инстантни спагети са едни от тях Българските гори са едно от местата с най-голямо биоразнообразие в Европа
„Жени като Дебора Михайлова“: Урсула фон дер Лайен спомена българката на Деня срещу насилието над жени (ВИДЕО) Една на всеки три жени става жертва на насилие в някакъв момент от живота си Близо 5% от българите са пристрастени към спиртните напитки За 2024 г. страната ни се нарежда на осмо място по консумация 
Китайци луднаха по това място у нас Πлaнинcĸият peгиoн ce пpoмoтиpa нa ĸитaйcĸия пaзap, блaгoдapeниe нa пoпyляpнocттa нa село, свързано с кулинарно изкушение Жена се закани да се изкъпе във ВиК Последните седмици квартал Виница във Варна често е на режим, а на хората започна да им писва
„Витошка“ е сред най-скъпите търговски улици в света Докладът обхваща 138 локации по целия свят и подрежда търговските улици според тяхната привлекателност за международни и местни търговски марки Никой не вярва, че този течен шоколад е домашен, вкусът му е неустоим Приготвя се само за около 10 минути
Мъж изгони съпругата си от бащината ѝ къща и се опита да я удуши пред полицаи Трима мъже са задържани за насилие спрямо жените си в Софийско за една вечер Теле вкара бургазлия в болница Мъжът е с фрактура на таза