Виолета Комитова влиза в битката за кмет на София
Бившият регионален министър от последните два служебни кабинета на Румен Радев - Виолета Комитова обмисля да се кандидатира за кмет на София. Това призна самата тя пред Сашо Диков в Евроком. Името на Комитова упорито се спряга от няколко месеца като един от основните опоненти на Йорданка Фандъкова.
"Има граждани, които искат да се кандидатирам, но аз за себе си не съм решила дали да се кандидатирам. Няма партия зад мен, която да подкрепи моите действия, аз нямам политическа подкрепа. Като гражданин виждам много дефекти, като архитект знам, че нещата може да са много по-добри, а като служебен министър видях, че тези неща могат да се случат и с по-малко пари, а не да се раздават пари с чували", обяви Комитова.
Вече стана ясно, че ПП почти сигурно ще подкрепи напористия Борис Бонев за кмет на столицата. Много е вероятно зад кандидатурата на Комитова да застане "Има такъв народ". Тя е с редовни участия в телевизията на Слави Трифонов, а от партията дори я спрягаха за областен управител на София - позиция, от която можеше да влезе с летящ старт в кампанията.
В крайна сметка обаче се е преценило, че ходът е рисков, защото може да има много минни полета в областна администрация, които да компрометират Комитова. Заради това очевидно стратегията ще бъде друга.
В София замириса на избори, войната за кметския стол започна
Комитова се слави като ескперт в пътното строителство. Снощи, пред Сашо Диков, тя разказа мното интересни неща. "4.5 млрд. лева са гласувани като бюджет, който като данъкоплатци ще даваме за магистрала "Хемус". Казахме истината, че тя ще бъде готова през 2024г. в първите 50 км. Към момента са раздадени милиард и нещо по т. нар. процедури "ин хаус". Виждам, че сегашният министър също продължава да работи в същата посока. Живеех с мисълта, че живеем в Европейския съюз, но в регионалното министерство имаме две практики - една европейска и една българска. На мен този двоен стандарт не ми харесва", обяви Комитова.
"Това нещо се вижда от нашите партньори от ЕС, че ние правим едни проекти с национално финансиране със занижен контрол. Аз стигам до извода, че по-добре да махнем закона за обществени поръчки и да го караме на "ин хаус". Защо не отменяме Закона за обществени поръчки, за да имаме изобщо ние закон за обществените поръчки", каза още Комитова
. "Аз като служебен министър прекратих 5-годишни договори за поддръжки на пътищата. Знаете за стачките на строителните фирми през ден-два протестираха срещу Комитова. Тези протести се представяха като строителния бранш, който чух, че съм ги поставила пред колапс. Тези фирми има 5-годишни договори. Те са сигурни, че ще получават по 1.5 млрд. лева, а как поддържат пътищата, не го коментираме.
Тези фирми си получаваха парите. Имаха претенции за работа за милиони, неплатени от Комитова, но те са си получавали тези пари през декември от излишъците, а изведнъж през юли-август искат тези пари от Комитова. Изостриха много моите отношения с тези фирми. Аз разбрах, че това е политическа атака срещу мен. В една от поредните срещи казах, че ще извикам собствениците на фирмите, но те не се явиха", каза още бившия служебен министър.
"Министър Караджов има да решава много задачи. Договорите по "ин хаус" какво ще ги прави, как ще реши проблемът с незаконното строителство по АМ "Хемус". Няма как да обясни на европейците какво е незаконен строеж, те не разбират, а при нас е в изобилие. Целият ВИК сектор е на гърба на министър Караджов. Цената на тока се вдигат, цената на тока се потиска от КЕВР. За поддръжката на пътя трябва да се направят нови обществени поръчки. Искам да го питам, че имаме раздадени от правителството на ГЕРБ 188 млн. лева за укрепване на свлачища, гласува се бюджет от обществения съвет и трябва да се укрепят тези свлачища, че България ще се срути. Аз дадох шанс да си построят това, за което са взели парите, но сега декември 2021г. двегодишният период изтече. Сега той трябва да намери 84 укрепени свлачища или ще търсим парите към държавната хазна", коментира Комитова.