Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

Бързото хранене става все по-скъпо и тенденцията вероятно ще продължи

Ключови думи: бързото хранене, флагман

Покупката на порция бургер с пържени картофи днес излиза по-скъпо, отколкото преди няколко месеца. В Съединените щати поръчка във веригата Chipotle струва средно с около 10% повече, отколкото преди една година.

Ако през 2021 г. една порция бурито струва 8 долара, сега е 8.80 долара, предава CNN.

Това не е единственото заведение за бързо хранене, което вдига цените. Много от предложенията в менюто на McDonald's поскъпват с около 6% за последната година, докато в Starbucks цените се повишиха през октомври миналата година и още веднъж през януари 2022 г.

Засега това не се отразява на продажбите. Chipotle отчита приходи от 2 милиарда долара за последните три месеца на 2021 г., надминавайки очакванията на анализаторите. Средният ръст на продажбите в други ресторанти от този тип възлиза на над 15% в САЩ.

Храненето навън е важен компонент от нарастващата инфлация. Храненето извън дома е поскъпнало с около 6% миналата година, като генерира голям дял от нарастващата инфлация според статистиката.

Компаниите в сектора трябваше да плащат на работниците по-високи възнаграждения, за да се борят с недостига на персонал. През май Chipotle увеличи заплащането на служителите в ресторантите до средно 15 долара на час. Продуктите и транспортът също поскъпнаха.

Засега не се очаква тези фактори да изчезнат скоро. Цените на хранителните стоки са скочили с 6% на годишна база и работниците продължават да са във водеща позиция при преговорите за заплатите, тъй като търсенето на работна ръка остава високо.

Имайки това предвид, ръководителите на веригите за бързо хранене прогнозират, че повишаването на цените на храните ще продължи.

Главният изпълнителен директор на Starbucks Кевин Джонсън миналата седмица заяви, че компанията е планирала промени в ценообразуването тази година, за да „смекчи натиска върху разходите“.

Главният финансов директор на Chipotle пък каза, че според експертите на компанията цената на телешкото месо ще достигне своя пик тази година и след това ще започне да спада, но засега това още не се случва.

1
Коментара по темата
1.
Туриста
10.02.2022 19:19:37
Интересува ме как вървят пържените прилепи в Ухан. Там да няма увеличение. За странджанките по 2лева от Младост знам.
  Добави Коментар
Слънцето вече го няма, чакайте го през януари! Полярната нощ настъпи в Тромсьо, а как ли се чувстват хората там? Гаджето на Гого проговори По време на последния лайф бе намекнато за любовни трепети между Ванеса и бизнесмена
Трагедия! Внезапно почина знакова личност И известен почитател на "сините" Не изхвърляйте сока от киселите краставички Има много живот в него
Съдът разреши издаване на Европейска заповед за арест на Стоян Мавродиев Според него има голяма вероятност подсъдимият да се укрие Алея на народните будители е създадена в несебърското училище Идеята е на преподавателите от образователното заведение
40% от участниците във Vivacom Техническа Академия остават на постоянна работа или платен стаж в компанията Студентите ще имат възможност да посетят наземната сателитна станция Плана – най-голямата на Балканите Ипотечните кредити растат въпреки мерките на БНБ Ръстът на заемите през октомври е по-голям от тези през предните месеци4 
Мама ме научи: Вече не купувам масло. Свинската мас винаги е в хладилника ми Вижте как да си я приготвите вкъщи Хотелиери с групови дела срещу Booking Платформата ги лишава от право да продават на желани от тях цени
Намереният мъртъв в Огоста Весимир Илиянов е бил убит На този етап няма повече информация около хода на разследването Тати носи, мама меси: БГ младежите най-мързеливи в ЕС Официално само 6,5 на сто от учещите се хващат да бачкат