Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От юни гигантът Aiko ще мачка мебелните магазинчета в Бургас

Айко - Бургас ще е най-големият магазин на веригата у нас с площ от 15 800 кв.м, като инвестицията в него е 39 млн. лв. Снимка Дневник
Ключови думи: Верига магазини, Икеа, Айко, Бургас, Надя Китанова, Петър Василев Бизнес, мебели

Веригата за мебелни магазини Aiko ще инвестира 117 млн. лв. в следващите пет години и ще открие четири нови хипермаркета у нас. Първият магазин предстои да бъде отворен в Бургас следващия месец, каза Петър Василев, маркетинг мениджър на компанията. Той ще е най-големият с площ от 15 800 кв.м, като инвестицията в него е 39 млн. лв., в което е включено и зареждането на магазина. Варна, Пловдив и още един магазин в София са другите градове, в които Aiko ще отвори магазини. В момента компанията има два обекта в столицата и един в Стара Загора. Има изграден и собствен логистичен център. В периода 2008 - 2011 г., компанията е инвестирала 65 млн. лв.

Компанията отчете увеличаване на пазарния си дял на пазара в София от 15% през 2008 г. на 22% през тази. Потенциалът на пазара на мебели в София се оценява на 600 млн. лв. годишно от Aiko. В Стара Загора Aiko има 58% пазарен дял, като в магазина й, колкото и невероятно да звучи, пазаруват дори пловдивчани, каза Василев. Това е причината компанията да вземе решение да отвори обект в Пловдив. Оборотът на компанията за последните пет години надхвърля 200 млн. лв., казва Надя Китанова, мениджър на компанията.

Заради подготвяното си излизане на чужди пазари Aiko сменя и бранда си, който е с изцяло нова визия. Името вече няма да се изписва на кирилица , а на латиница. Сменени са и цветовете от жълт и  син на червен и бял. Смяната на жълтото е продиктувана от факта, че този цвят се смята за дискаунтъри и ако Aiko в началото е била насочена към ниския ценови сегмент, сега е сменила изцяло и тази концепция, посочи Василев. По думите му заложено е на червения цвят, защото носи повече динамика. Другата основна промяна в бранда е изчистеният графичен дизайн, който създава илюзия за отворен към света прозорец, обясни Василев.

Потребителското търсене на мебели през последните две години се е променило, показват анализите на Aiko. Потребителската кошница за мебели е намаляла с 8% от 2008 г. досега. Увеличава се търсенето на по-евтини мебели заради кризата, като в същото време хората отлагат подмяната на мебелите си у дома да по-добри времена, посочи Василев.

Заради промяната на потребителското търсене Aiko е сменил и концепцията си за предлагане в магазините. Веригата вече предлага пълно интериорно решение за дома от А до Я, защото това търсят хората, обясни Василев. Предлагат се и повече допълнителни услуги като ушиване на пердета, следпродажбен сервиз, ремонт на мебелите и след изтичане на гаранционния срок, безплатна доставка до дома и монтиране на мебелите при закупуване на над определена сума.

Компанията пуска и нова услуга - промяна за лоялни клиенти. Клиентите ще имат възможност да натрупват оборот чрез покупките си и при достигане на определена сума да ползват процентни отстъпки при нови покупки. Програмата ще следи и регистрира не само стойностното изражение на осъществените покупки на даден клиент, но и ще създаде профил на клиента, с който да го подпомага при избора му на покупки за рождени дни например или други специални събития.

Влизането на "Икеа" в България ще даде тласък на развитието на мебелния пазар, смята Василев. Според него това няма да се отрази на продажбите на Aiko, защото "Икеа" има друга концепция, насочена по-скоро към типа кеш енд кери и направи си сам.

3
Коментара по темата
3.
?????????
11.06.2011 07:49:57
samo lagi, lagi,lagi
2.
развеселен
29.05.2011 13:09:00
Ама че е лъжец този... Сменят логото, защото са окрали най-нагло IKEA, винаги съм се чудел как не са ги осъдили досега за това.
1.
Клиент
27.05.2011 15:09:42
Ще стане като с хранителните стоки - дребните търговци или ще свалят надутите сега цени или ще затварят.Стига са ни одирали кожите!
  Добави Коментар
Роналдо акостира до България? Турски гранд иска футболната звезда Разкри си душата Звездата Кидман се страхува от смъртта
Тези думи на Гунди са велики Аспарухов наистина е давал сърце и душа за България, както е рефренът Футболен съдия се самоуби Трагедията се случи в Русия
Няма да повярвате какво работи малката дъщеря на Путин Руският лидер не признава за съществуването й Мария Бакалова потъна в скръб "Обичам те! Винаги ще те обичам", написа актрисата
Котарак уби човек Скръбна вест от Русия  Спират „Пееш или лъжеш? Тази неделя зрителите на Нова ще гледат "Игри на волята" вместо музикалното шоу
ЕП реши: Ще продължим да си пушим на открито! Депутатите в Страсбург казаха „не“ и на забраните за бездимен тютюн и вейпинг както на закрито, така и на открито Откриват тържествено "Нотр Дам" на 7 декември 5.5 години след пожара катедралата е готова да отвори врати за публиката
Лесна рецепта с 3 съставки за вкусна супа всеки път Тя е идеална за студен зимен ден и най-вероятно вече имате тези съставки у дома Коледно настроение завладя несебърско училище Празнична атмосфера озари и двора на учебното заведение