Вашият сигнал Връзка с Флагман
Управител:
Веселин Василев, email: v.vasilev@flagman.bg

Главен редактор:
Катя Касабова, email: k.kassabova@flagman.bg

Коментарите под статиите се въвеждат от читателите и редакцията не носи отговорност за тях! Ако откриете обиден за вас коментар, моля сигнализирайте ни!

От юни гигантът Aiko ще мачка мебелните магазинчета в Бургас

Айко - Бургас ще е най-големият магазин на веригата у нас с площ от 15 800 кв.м, като инвестицията в него е 39 млн. лв. Снимка Дневник
Ключови думи: Верига магазини, Икеа, Айко, Бургас, Надя Китанова, Петър Василев Бизнес, мебели

Веригата за мебелни магазини Aiko ще инвестира 117 млн. лв. в следващите пет години и ще открие четири нови хипермаркета у нас. Първият магазин предстои да бъде отворен в Бургас следващия месец, каза Петър Василев, маркетинг мениджър на компанията. Той ще е най-големият с площ от 15 800 кв.м, като инвестицията в него е 39 млн. лв., в което е включено и зареждането на магазина. Варна, Пловдив и още един магазин в София са другите градове, в които Aiko ще отвори магазини. В момента компанията има два обекта в столицата и един в Стара Загора. Има изграден и собствен логистичен център. В периода 2008 - 2011 г., компанията е инвестирала 65 млн. лв.

Компанията отчете увеличаване на пазарния си дял на пазара в София от 15% през 2008 г. на 22% през тази. Потенциалът на пазара на мебели в София се оценява на 600 млн. лв. годишно от Aiko. В Стара Загора Aiko има 58% пазарен дял, като в магазина й, колкото и невероятно да звучи, пазаруват дори пловдивчани, каза Василев. Това е причината компанията да вземе решение да отвори обект в Пловдив. Оборотът на компанията за последните пет години надхвърля 200 млн. лв., казва Надя Китанова, мениджър на компанията.

Заради подготвяното си излизане на чужди пазари Aiko сменя и бранда си, който е с изцяло нова визия. Името вече няма да се изписва на кирилица , а на латиница. Сменени са и цветовете от жълт и  син на червен и бял. Смяната на жълтото е продиктувана от факта, че този цвят се смята за дискаунтъри и ако Aiko в началото е била насочена към ниския ценови сегмент, сега е сменила изцяло и тази концепция, посочи Василев. По думите му заложено е на червения цвят, защото носи повече динамика. Другата основна промяна в бранда е изчистеният графичен дизайн, който създава илюзия за отворен към света прозорец, обясни Василев.

Потребителското търсене на мебели през последните две години се е променило, показват анализите на Aiko. Потребителската кошница за мебели е намаляла с 8% от 2008 г. досега. Увеличава се търсенето на по-евтини мебели заради кризата, като в същото време хората отлагат подмяната на мебелите си у дома да по-добри времена, посочи Василев.

Заради промяната на потребителското търсене Aiko е сменил и концепцията си за предлагане в магазините. Веригата вече предлага пълно интериорно решение за дома от А до Я, защото това търсят хората, обясни Василев. Предлагат се и повече допълнителни услуги като ушиване на пердета, следпродажбен сервиз, ремонт на мебелите и след изтичане на гаранционния срок, безплатна доставка до дома и монтиране на мебелите при закупуване на над определена сума.

Компанията пуска и нова услуга - промяна за лоялни клиенти. Клиентите ще имат възможност да натрупват оборот чрез покупките си и при достигане на определена сума да ползват процентни отстъпки при нови покупки. Програмата ще следи и регистрира не само стойностното изражение на осъществените покупки на даден клиент, но и ще създаде профил на клиента, с който да го подпомага при избора му на покупки за рождени дни например или други специални събития.

Влизането на "Икеа" в България ще даде тласък на развитието на мебелния пазар, смята Василев. Според него това няма да се отрази на продажбите на Aiko, защото "Икеа" има друга концепция, насочена по-скоро към типа кеш енд кери и направи си сам.

3
Коментара по темата
3.
?????????
11.06.2011 07:49:57
samo lagi, lagi,lagi
2.
развеселен
29.05.2011 13:09:00
Ама че е лъжец този... Сменят логото, защото са окрали най-нагло IKEA, винаги съм се чудел как не са ги осъдили досега за това.
1.
Клиент
27.05.2011 15:09:42
Ще стане като с хранителните стоки - дребните търговци или ще свалят надутите сега цени или ще затварят.Стига са ни одирали кожите!
  Добави Коментар
Трагедия с рибари в... САЩ Съди Биг Брадър за грандиозна сума Скандал с Мики Рурк
Бивша на Гришо изчерви мрежата (СНИМКА) Геня е много чаровна Оказа се, че е много добра в... Бранимира от "Ергенът" 4 е голяма спортна натура
Плати огромна сметка Джак Грийлиш е страхотен футболист, но обича и нощния живот Голям трилър в "Ергенът" Косара отклони вниманието на Виктор и Мартин, но хлътна по Васил. Новият ерген я целува два пъти и иска да я "изяде"...
Направи гръмко признание Фарниев отклонява оферти на държави, за да остане треньор на ЦСКА Взрив в "Ергенът"... Симпатягата Вики се чувства като будала, иска да потъне вдън земя
Каза тежката си дума Олимпийският и европейски шампион Магомед Рамазанов счита, че ще се разбере с федерацията по борба, иска дългосрочно да помага на България и като треньор Разтърсващ случай: Задържаха 13-годишен за... Много неприятна ситуация в България
Може ли да повярвате, че е на 56? (СНИМКА) Американката Лопес сякаш не остарява Родният спорт се тресе: Отсякоха, че Гриша Ганчев е... От централата по борба са категорични, че Ганчев е в миналото й като фактор! Той обаче е финансов благодетел на ЦСКА, а "армейците" при мъжете в борбата май са най-силният клуб в страната изобщо