Петков след срещата с Ковачевски: До 60 дни ще има линия София-Скопие
Щастлив съм да кажа, че от тук нататък добросъседството ще се измерва с реални стъпки и резултати. Искам да поздравя и министрите на транспорта от двете правителства. Ясно заявяваме, че линията София - Скопие ще бъде реалност. До 60 дни тя ще бъде работеща.
Премиерът Кирил Петков съобщи новината след срещата с македонския си колега Димитър Ковачевски. Българската страна е оптимистична, че от тук насетне ще се постигат резултати и то на ежеседмична база. Петков и Ковачевски се обръщаха един към друг на малки имена.
До 30 дни ще са ясни точните специфики на линията между София и Скопие, стана ясно още след срещата между двамата премиери, предаде frognews.bg.
България призна и краткото име Северна Македония, а Скопие се отказа от териториални претенции.
"От тук нататък всяка седмица една от групите ще се среща с ясни цели и резултати, за да покажем на нашите народи, че добросъседството вече не е само на ниво политически изказвания, а на ниво реални резултати, бизнеси работещи заедно", посочи Петков.
На 25 януари ще се проведе среща между правителствата на двете държави в София.
Ще се сформират работни групи по конкретни проекти, свързани с търговията, транспорта, инфраструктурата и транспортните връзки.
"Създаването на условия за бърз напредък в евроинтеграцията е един от най-важните приоритети на новия премиер на РСМ, посочи пред медиите Димитър Ковачевски.
България първа ни призна преди 30 години, в изключително сложни политически условия. 30 години по-късно, ние отваряме нов етап в нашите отношения, каза още премиерът на РСМ.
Двамата премиери са очертали и основните приоритети пред двете държави с хоризонт периода 2022 - 2029 г.
Договорено е още да бъде завършен ГКПП “Клепало” - стратегически проект, който цели да възстанови старите пътни връзки между България и РСМ.
Около 17 ч. българско време, след срещата между българския премиер и македонския президент Стево Пендаровски, се очаква Кирил Петков да даде пресконференция специално за българските медии. На нея ще сподели повече информация за разговорите, проведени на четири очи между представителите на двете делегации.
Интересна се очаква да бъде срещата на Кирил Петков с лидера на опозиционната партия в Северна Македония - ВМРО-ДПМНЕ Християн Мицкоски.
Очаква се още около 20 ч. българският премиер да се срещне с представителите на българската общност в западната ни съседка.
Визитата идва непосредствено, след като Ковачевски встъпи в длъжност. Освен това идва и скоро след като България изчисти позицията си спрямо РСМ по време на заседанието на Консултативния съвет за национална сигурност, свикан от президента Румен Радев. На него бяха очертани основните линии, които София ще следва в преговорния процес. Позицията ни остана без промяна. По време на срещата бе постигнат консенсус външната политика на София спрямо интеграцията на Западни Балкани да следва рамката на подписания през 2017 г. Договор за приятелство и добросъседство, както и приетата от 44-тото Народно събрание рамкова позиция. България настоява да се спазват правата на македонските българи.
До тук се стигна след решението на България да наложи вето върху преговорната рамка за присъединяването на РСМ в Европейския съюз. С това на практика се попречи на основен приоритет на блока - разширяване на влиянието в региона Западни Балкани. Заедно с РСМ членка на ЕС трябва да стане и Албания. Заради решението на София се стигна до задънена улица в преговорите с РСМ по отношение на евроинтеграцията.
Да хванеш единия и да пребиеш с него другия
Демек, никаква не я свърши. Абе Кириле, виждаме те млад си, зелен, неопитен дет се казва още. Вземи се в ръце и събери един хубав екип, щото хубавите работа стават с хора. Ама като ти казвам хора, нямам предвид, роднина, милиционер, роднина, милиционер. Язък ти за ученето и живота у чужбина. Вземи го направи барем по канадски, а не кат байе ти Ганье. Айде живи и здрави..
Само дето не знам народът до кога ще ги търпи тези измамници!
Иначе нищо ново под слънцето... Слави искаше да летим с македонците в космоса, този почва по-ниско.
Ще пусне една линия София-Скопие, но вероятно ще трябва да я дотират, защото пътници едва ли ще има. Постепенно тази линия ще изчезне, но преди това ще се бие по гърдите какво е направил.
Между другото какво стана със завода за ел.автомобили? Големите инвестиции....?
Вместо да ходи в Скопие - да си седне на д-то и да прочете доклада на БНБ. Спад на инвестициите за 2021 с над 40%.... Да седне и да работи активно по Плана за възстановяване, че и от там скоро пари няма да видим...