Знаехте ли, че ако рекламирате бизнеса си на латиница в Бургас, Ви грози глоба?
Знаехте ли, че ако рекламирате бизнеса си на латиница в Бургас, Ви грози глоба? Тази норма е приета още през 2010 г., а репортер на Флагман.бг ще извърши проверка – има ли санкционирани физически и юридически лица за тези 11 години, откакто правилото е въведено.
Общинският съвет на Бургас вчера прие изменения в Наредбата за рекламната и информационна дейност на територията на община Бургас по предложение на Георги Дракалиев, лидерът на патриотите от ВМРО в морския град.
Няколко съветници от различни политически групи не подкрепиха предложението, но то в крайна сметка се прие с 33 гласа „за“, 10 въздържали се и 2 „против“.
Вносителят Георги Дракалиев аргументира мотивите в своята докладна. „В наредбата има един текст от повече от 10 години, който гласи, че в Бургас е задължително всички рекламни надписи да бъдат изписвани на български език, като те могат да бъдат изписвани и на чужд език. Ако се касае за международно утвърдени фирми, чието лого е регистрирано, то също се изписва съобразно това. Този текст е въведен много отдавна и попада под общата разпоредба за глоби – за физически лица от 50 до 500 лв., а за юридически – от 500 до 50 хил. лв.“, обясни Дракалиев.
И добави: „Ако се разходите из централната част на града, ще забележите, че това масово не се спазва и по-голямата част от надписите са единствено на английски език или на латиница, което не говори добре за нас като местна власт, която явно не спазва собствената си наредба.“
Дракалиев, който е и доктор по история и познава отлично архивите на Бургас, подчерта, че през 1888 г. Община Бургас за пръв път въвежда такси върху рекламните надписи. „Тогава е събирала такса дори върху рекламни надписи на частни обекти. Тя е била една, когато се касае за надпис на български език и пет пъти по-висока за търговци, които са изписвали рекламата си на чужд език и 10 пъти по-висока за реклами единствено на чужд език. Това е продължило десетилетия и по този начин са постъпвали суми в общинския бюджет“, каза той.
Георги Дракалиев предлложи да се коригира глобата до 50 хил. лв. и да стане за физически лица до 500 лв., а за юридически – 1000 лв.
Съветници от БСП обаче не се съгласиха с позицията на своя колега. Първи взе думата Васил Иванов, който заяви, че БСП не е съгласна с точката, според която надписите задължително трябва да бъдат на кирилица. „Това за нас е остаряла точка, която никой не спазва. Бизнесът сам трябва да реши по какъв начин да се рекламира, ние сме туристически град“, каза Иванов.
Христо Панайотов от БСП добави към думите на колегата си, че вероятно идеята на част от търговците и хотелиерите, изписвайки на различен език от българския, е да привлекат хората, които идват в града ни и няма как да разберат какво пише на български език. „Уважавам българския език, не ме разбирайте погрешно. Има обаче около 5 дестинации с една от нискотарифните авиокомпании само до Полша и когато дойдат тук поляците, ние с български надписи няма да успеем да ги привлечем и да вземем злотите, с които са дошли. Това е нещото, поради което сме коментирали варианта да не е само на български език. Чужденците, когато стъпят тук, трябва да знаят какво могат да очакват. Няма да научат български език за два дни“, каза Христо Панайотов и добави, че червените съветници ще предложат нови промени в наредбата.
То тъй тъй батак...
После едни общинари ще глобяват само данъчни и полицаи - то други няма да останат в тоя спрял град.Аре и някой друг военен и граничен полицай.Само на държавна хранилка и пенсионери.
То само да поискаш административна услуга в тая община и се почва - такава бележка, такава декларация, такса да се плати тука глоба ще сложим и т.н.
Хихихи доктора по пишман истории , Дракула е по-известен в БГ от жорко йоанистчето.
Не знам за българския език, но английския език определено ти куца.
Was is used in the first person singular (I) and the third person singular (he, she, it). Were is used in the second person singular and plural (you, your, yours) and first and third person plural (we, they).
Промените които Дракалиев се опита ДА ПРЕКАРА С ПРОМЯНА в НРИДТОБ бяха ДА ОТПАДНЕ ЗАБРАНАТА ДА СЕ ПОСТАВЯТ РЕКЛАМНИ ПОСТЕРИ И ВИНИЛИ ВЪРХУ ПРЕМЕСТВАЕМИТЕ ОБЕКТИ, превръщайки ги в РЕКЛАМНО-ПРЕМЕСТВАНЕ обекти. Явно някой спонсор е бил глобен за нарушение наредбата и Жорко като патриот се постави в услуга. А схемата е, че Преместваемите обекти ПЛАЩАТ наем само за местото на земята където се монтира павилиона и после го БРАНДИРАТ ЦЕЛИЯ С РЕКЛАМА НА ЦИГАРИ, БИРИ, БЕЗАЛКОХОЛНИ, СЛАДОЛЕДИ и каквото им се даде от зареждащите ги фирми, като НЕ ПЛАЩАТ НИЩО ЗА ТАЗИ РЕКЛАМА НА ОБЩИНАТА. А защо се отклониха при дебата в друга насока да спорят как са изписани надписите над магазини и павилиони , показва колко са в час и страдан от некомпетентност доста от общ.съветници. Добре че има читави юристи в правната комисия на Общ.съвет, че му спряха схемата на воеводата и от внесените промени се ГЛАСУВА на ПРЕМЕСТВАЕМИТЕ обекти да може ДА СЕ РЕКЛАМИРА само предмета на дейност фирмата. Тоест - Ресторант, Кафе бар, Пицария, Сладкарница, Магазин и техните наименования на БЪЛГАРСКИ ЕЗИК и който иска с втори език под българския. Нормална европейска практика най накрая и в НРИДТОБ.