Нечовешко! Стотици клиенти на Ер-ЮГ мръзнат с часове пред офиса в Бургас
Стотици клиенти на „Електроразпределение Юг“ в Бургас са подложени на нечовешко мъчение. Те чакат с часове пред офиса за обслужване на дружеството в морския град, намиращ се в жк Лазур, бл. 152 (срещу Пантеона), за да бъдат обслужени. Проблемът всъщност е от месеци, но вече е напът да ескалира. В тези метеорологични условия е чисто самоубийство чакането на открито – студът, вятърът, липсата на елементарна организация опъва нервите на клиентите до краен предел. А 200-хиляден град като Бургас се обслужва само от един офис с 6 гишета. За това алармираха читатели на Флагман.бг, които са потърпевши.
Наш екип направи проверка на място днес около обед. Още отдалеч се забеляза опашката от 20-ина души, които чакат да дойде редът им. Всички бяха дошли сутринта, още преди да отвори офисът, вероятно част от тях и ще го затворят.
„От сутринта сме тук, но опашката не е мръднала. Много ми е студено и не знам колко още мога да издържа. Студът е ужасен, когато стоиш на едно място, а в комбинация с вятъра става непоносим. Утре ще сме на антибиотици“, сподели пред нашия екип чакаща клиентка.
Тя все още нямаше късмета на малцината, които бяха успели да влязат вътре, където са разположени няколко стола за чакащите. А служителите от 6-те гишета обслужваха тези, на които им бе дошъл редът.
Напрежението за малко да ескалира, когато две жени поискаха да влязат вътре само и само да се стоплят, но не бяха допуснати. Друга се оплака от болки в кръста и имаше нужда да седне. Тя успя да влезе, след като обеща, че ще си чака реда.
Сред тълпата забелязахме и бургаския адвокат Ангел Динков. Той също беше изключително афектиран. Оказа се, че втори ден не успява да влезе вътре и се налага да отмени служебни ангажименти.
„Това е чиста гавра с хората. Народ, опашка, студ, вятър, все едно сме военно време. 200-хиляден град е само с един офис. Предствете си – Поморие и Бургас и имат еднакво административно обслужване“, възмущава се той.
Адвокатът е пробвал да подаде документи и през уикенда, когато офисът работи, но картината на улицата е била същата.
Хората настояват да се открие нов офис на дружеството в града, за да се избегнат тези опашки.
Успяхме да разговаряме с представителя в офиса на дружеството Петя Гавраилова. Тя обясни, че от централата на Ер Юг са запознати с проблема, всеки ден лично тя изпращала данни и анализи за работния процес. Опашките отвън са заради противоепидемичните мерки, няма как да допуснем толкова хора вътре, каза тя. Служителката обясни, че офисът работи в пълен капацитет и няма как обслужването да става по-бързо от това.
Флагман.бг се свърза и с пресцентъра на ЕР Юг. Има ли решение на проблема и какво може да е то - очаквайте по-късно.
Иначе със сигурност може да се оптимизира организацията - подаване на молби по мейл, плащане по банков път, ако трябва да се подписват някакви документи да стане с електронен подпис. Тогава до офиса ще ходят само пенсионери и хора, които не могат да справят електронно и със сигурност опашката ще е в пъти по-малка.
Впрочем истинският ад това лято бяха опашките за смяна на личните документи пред МВРто в центъра, продължили повече от месец - и тази "услуга" се извършва само на 2 места в града, а ако пропуснеш срока, следва глоба. Но и на тях все заплатите им малки.
За елементарна услуга те разкарват по 5-6 пъти и всеки път трябва да висиш на тази опашка.
Моята сага: от монофазен да минем на трифазен ток:
1. Трябваше да отида, да чакам 3 часа на опашка, за да пусна ЗАЯВЛЕНИЕ ЗА ПРОУЧВАНЕ. Това не може ли онлайн да се случи??? След пак повтарям над 3 часа на опашката на бруталния ветрилник на това място. Въпросното заявление служителката го прави около 45мин. Какво се взира в този монитор, какво писа, скролва с мишката нагоре-надолу, става, разхожда се до принтера, пак се връща, гледа съсредоточено монитора, просто да полудееш! Разгеле пусна заявлението и отсече: ще чакате фактура и като платите, ще получите писмо по пощата!!! Няма имейл, има: по пощата. Питам я, защо да чакам имейл за плащане, дайте да платя веднага тук. Не можело. Супер сложно е да има един ПОС терминал, примерно, Хубаво да протакват нещата.
2. Незнайно как, получих писмо по пощата, на адреса на майка ми, който не фигурира никъде. Нямах настроение да се разправям за това, радвах се, че писмо има. В това писмо пишеше: Може да минете на трифазен ток, заповявайте отново да подадете МОЛБА за договор.
3. Пак 3-4 часа чакане на ветрилника, този път около час и 15мин работа на служителката и това всичкото при съществуваща партида. Не знам какво би било, ако трябва да пускаш искане за нова.... Пак обяснение, че трябва да чакам фактура и като платя ОТНОВО трябва да се върна до офиса, да почакам 3-4 часа, за да сключа вече договора. Казвам пак искам да го разпиша сега и да не идвам повече: не може, защото не сте платили. Ми дайте да платя, аааа, не става, ще чакате по имейл фактурата, защото ако не платите няма договор..... Ей такива малоумия! И още 2-3 разкарвания, докато минем на трифазен. Проучване, плащане, договор, плащане и пак нещо си там. Минимум 5 пъти! Те просто искат да се гаврят! Не мога да поврявам, че това се случва в частна фирма уж. И не знам как очакват с такова облужване да привлекат инвеститори! 6 гишета обслужват БУРГАС смесено: за физически и юридически лица, това е!
Сега студ, дъжд, лед..
Е как да бъдем клиент на ЕВН, като не може да влезеш цял ден до офиса им... Администрацията не им пука за приходите на фирмата!
И не са 10 а са наистина много,много хора, които чакат а служителките са малко и са мудни. Човек се обработва мин 20-30 мин т.е 6 служителки може да обслужат макс 12 човека.
За 8 часа може да преминат макс 72 човека.
А този офис обслужва Бургаска област, 400 000 човека.
Ама как при тези "ниски" цени на тока ЕвН да разкрива работни места и да харчи за заплати.
Я мръзнете !